Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift? Prøvde den bakpå pakka, men syns ikke den var så god..

Skrevet

Havregryn kokt i litt skummet melk. Strø over med bittelitt O'boy sjokoladepulver uten sukker.

Gjest fløteskvett
Skrevet

Bytt ut vann med melk, gjerne H-melk.

og en liten...

Skrevet

Tror aldri jeg noensinne har brukt oppskrift på havregrøt.

Jeg bare hiver havregryn og melk i en bolle og denger det inn i mikrobølgeovnen. Rører inn litt lettsyltetøy eller strør på litt kanel.

Skrevet

Tror aldri jeg noensinne har brukt oppskrift på havregrøt.

Jeg bare hiver havregryn og melk i en bolle og denger det inn i mikrobølgeovnen. Rører inn litt lettsyltetøy eller strør på litt kanel.

Sånn gjør jeg og. To av barna skal ha den kokt i mikroen på melk, den tredje på vann. Sukker + kanel eller syltetøy oppå.

Bruker aldri oppskrift.

Skrevet

Jeg koker den med vann i microen. Bruker litt lite vann, og så tar jeg i melk etterpå for å få den passe temperert og litt mindre vassgraut. Jeg bruker også rosiner i grøten, samt sukker og kanel.

Skrevet

Havregryn + bittelitt salt. Dekkes med vann og kokes opp. Når den begynner å tykne heller du på melk så den blir passe grøtete. Meget enkelt, og meget godt.

Sukker på toppen + evt. fruktbiter.

Skrevet

Jeg koker den med vann i microen. Bruker litt lite vann, og så tar jeg i melk etterpå for å få den passe temperert og litt mindre vassgraut. Jeg bruker også rosiner i grøten, samt sukker og kanel.

Jeg har kamel på grøten min noen ganger også. Det er jo ganske sunt.

Gjest gustavia
Skrevet

Quaker er god. På posjonspakker.

Og flust med sukker

Skrevet

Jeg koker alltid havregrøt med melk - det blir mye bedre. Gryn og melk i samme forhold som den bakpå pakka. Ha heller litt mer gryn og spe på med mer melk om det blir for tynt. Salt, og om du liker det - en anelse kanel i gryta.

Skal du skeie ut, så er det godt å kutte opp eple i små terninger og koke med grøten.

Havregrøt er godt!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har kamel på grøten min noen ganger også. Det er jo ganske sunt.

Øvelse i kamel-svelging? :)

Skrevet

Jeg halvblander vann og lettmelk.

Har i havregryn og litt salt.

Koker opp mens jeg rører. Sper med mer melk om grøten blir for tykk.

Serveres med f.eks. sukker og kanel eller eplesyltetøy og kanel.

Nydelig og næringsrikt!

Skrevet

Og flust med sukker

Ja, er det som gjør den god! ;-)

Skrevet

Øvelse i kamel-svelging? :)

Ja, men det blir jo så loddent da!

Persille1365381127
Skrevet

Ja, men det blir jo så loddent da!

Det er derfor man trenger trening :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...