Pus123 Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Noen som har en god oppskrift? Prøvde den bakpå pakka, men syns ikke den var så god.. 0 Siter
Gjest Guroen Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Bytt ut vann med melk, gjerne H-melk. 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Havregryn kokt i litt skummet melk. Strø over med bittelitt O'boy sjokoladepulver uten sukker. 0 Siter
Gjest fløteskvett Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Bytt ut vann med melk, gjerne H-melk. og en liten... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Tror aldri jeg noensinne har brukt oppskrift på havregrøt. Jeg bare hiver havregryn og melk i en bolle og denger det inn i mikrobølgeovnen. Rører inn litt lettsyltetøy eller strør på litt kanel. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Tror aldri jeg noensinne har brukt oppskrift på havregrøt. Jeg bare hiver havregryn og melk i en bolle og denger det inn i mikrobølgeovnen. Rører inn litt lettsyltetøy eller strør på litt kanel. Sånn gjør jeg og. To av barna skal ha den kokt i mikroen på melk, den tredje på vann. Sukker + kanel eller syltetøy oppå. Bruker aldri oppskrift. 0 Siter
Mirabell Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg koker den med vann i microen. Bruker litt lite vann, og så tar jeg i melk etterpå for å få den passe temperert og litt mindre vassgraut. Jeg bruker også rosiner i grøten, samt sukker og kanel. 0 Siter
Speak Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Havregryn + bittelitt salt. Dekkes med vann og kokes opp. Når den begynner å tykne heller du på melk så den blir passe grøtete. Meget enkelt, og meget godt. Sukker på toppen + evt. fruktbiter. 0 Siter
Jølsen Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg koker den med vann i microen. Bruker litt lite vann, og så tar jeg i melk etterpå for å få den passe temperert og litt mindre vassgraut. Jeg bruker også rosiner i grøten, samt sukker og kanel. Jeg har kamel på grøten min noen ganger også. Det er jo ganske sunt. 0 Siter
Gjest gustavia Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Quaker er god. På posjonspakker. Og flust med sukker 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg koker alltid havregrøt med melk - det blir mye bedre. Gryn og melk i samme forhold som den bakpå pakka. Ha heller litt mer gryn og spe på med mer melk om det blir for tynt. Salt, og om du liker det - en anelse kanel i gryta. Skal du skeie ut, så er det godt å kutte opp eple i små terninger og koke med grøten. Havregrøt er godt! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg har kamel på grøten min noen ganger også. Det er jo ganske sunt. Øvelse i kamel-svelging? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg halvblander vann og lettmelk. Har i havregryn og litt salt. Koker opp mens jeg rører. Sper med mer melk om grøten blir for tykk. Serveres med f.eks. sukker og kanel eller eplesyltetøy og kanel. Nydelig og næringsrikt! 0 Siter
cathlin Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Og flust med sukker Ja, er det som gjør den god! ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Øvelse i kamel-svelging? Ja, men det blir jo så loddent da! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Ja, men det blir jo så loddent da! Det er derfor man trenger trening 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.