Gå til innhold

Omgangssyken

Anbefalte innlegg

Gjest Smittsom?
Skrevet

Hvor lenge er den er smittsom?

Er faren over på 24 timer? så man kan gå på jobb uten fare for å smitte alle de andre?

Onsdag1365380628
Skrevet

Man vet vel ikke eksakt hvor lenge man er smittefarlig etter en runde med omgangssyke. Det kan se ut som om noen ikke blir smittet uansett, mens andre får det meste som er i lufta. 24 timer regnes som litt kort tid uansett, og jeg synes du skal gjøre dine arbeidskollegaer en tjeneste å holde deg hjemme i morgen også. Det er fredag og du vil ha hele helgen på deg til å bli smittefri. God bedring.

Skrevet

Jeg ville gått på jobb. Man deler ikke like mange bassilusker med kollegaene sine som unger i barnehagen gjør.

Gjest Smittsom?
Skrevet

Man vet vel ikke eksakt hvor lenge man er smittefarlig etter en runde med omgangssyke. Det kan se ut som om noen ikke blir smittet uansett, mens andre får det meste som er i lufta. 24 timer regnes som litt kort tid uansett, og jeg synes du skal gjøre dine arbeidskollegaer en tjeneste å holde deg hjemme i morgen også. Det er fredag og du vil ha hele helgen på deg til å bli smittefri. God bedring.

Ja gjør dem nok en tjenste med å holde meg hjemme

Takk for det!

Skrevet

Jeg ville gått på jobb, men vært ekstra nøye med håndvasken. Men det kommer jo litt an på hva slags jobb man har. Hvis det er en jobb som innebærer tett kontakt med andre, eller befatning med mat, så bør man nok holde seg hjemme et døgn til.

Skrevet

Hva jobber du med?

Det er jo ikke lenge siden veldig mange ble smittet av omgangssyke på et hotell på gardermoen fordi noen ansatte var for tidlig tilbake på jobb etter å ha vært syke.

Hvis jeg hadde jobbet sammen med deg ville jeg følt meg tryggere om du ble hjemme en dag ekstra.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''En syk person er smittefarlig så lenge han eller hun har symptomer på sykdommen, størst er smittefaren etter 2-3 dager med symptomer.

Syke barn bør holdes hjemme fra barnehagen/skolen til de har vært uten symptomer i to døgn. Det samme gjelder for dem som arbeider med mat som ikke varmes opp. Helsepersonell som arbeider med pasienter som har dårlig immunsystem må også holde seg hjemme.''

Klippet fra: http://lommelegen.no/php/art.php?id=322812

Jobber du tett på andre eller med mat, vær snill og hold deg hjemme en dag til. Det kan få store konsekvenser for andre. Ikke lenge siden mange diabetikere ble smittet på ett hotell, mest sannsynlig pga omgangsyke blandt personalet.

Gjest Smittsom?
Skrevet

Hva jobber du med?

Det er jo ikke lenge siden veldig mange ble smittet av omgangssyke på et hotell på gardermoen fordi noen ansatte var for tidlig tilbake på jobb etter å ha vært syke.

Hvis jeg hadde jobbet sammen med deg ville jeg følt meg tryggere om du ble hjemme en dag ekstra.

jeg jobber ikke med mat men med data,

og har jo endel folk rundt meg, så da tror jeg det er best jeg holder meg hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...