Gå til innhold

Hva er mine rettigheter?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg oppdaget at klasselista til minstemann er blitt lagt ut på nett og hvis jeg googler navnet hans, han er den eneste med den kombinasjonen i Norge, så kommer navn, adresse og telefonnummer opp. Og vi har hemmelig telefonnummer og har tidligere bodd på hemmelig adresse.

Jeg er forbannet, men tviler på at det er noe jeg kan gjøre. Det står der vel til evig tid.

Klasseliste er unntatt offentlighet, så du må gi skolen tillatelse, før de kan offentliggjøre den.

Klag til skolen, og hjelper det ikke, så klag til datatilsynet.

Skrevet

Klasseliste er unntatt offentlighet, så du må gi skolen tillatelse, før de kan offentliggjøre den.

Klag til skolen, og hjelper det ikke, så klag til datatilsynet.

Jeg ser at det er borte nå. Jeg har ikke sjekket siden i fjor og de nye klasselistene er tydelig ikke lagt ut. Dessuten har jeg skiftet

Skrevet

Jeg ser at det er borte nå. Jeg har ikke sjekket siden i fjor og de nye klasselistene er tydelig ikke lagt ut. Dessuten har jeg skiftet

Skiftet navn på telefonen hans, den står nå på mitt navn og det er hemmelig

Skrevet

''I motsetning til de fleste andre her, tror jeg at man kan ha et rimelig begrunnet ønske om anomymitet på nettet. F.eks. de som har vær plaget av slitsomme inkassofirmaer, torpedoer, ekser eller har vært vitne i strafferettssaker osv. vil gjerne ønske at de ikke etterlater seg navn på nett for at plageånder ikke skal få tips til hvor de kan tenkes å bo nå.''

Dette er neppe noen uenig med deg i, men det virker jo ikke som om det er saken her? Og i en slik liste som trådstarter nevner står det neppe noe annet enn "Mosjonsløp i Utbygda den og den dato" og så navn på deltakerne. Neppe står det detaljer som adresse eller _hvilken_ Kari Nordmann det er snakk om. Jeg vet godt at man kan være den eneste i Norge med akkurat den naavnekombinasjonen, for jeg har mitt navn helt alene, men å lage noe bråk om dette om man ikke direkte er forfulgt av en eller annen grunn? Er man forfulgt legger man nok ikke igjen navnet sitt på noen startliste akkurat heller?

Kanskje navnet på startlisten var en glipp fra hennes side eller at plageånden dukket opp etter at løpet var gjennomført?

Det er vel ulikt hvor plagsomme noe kan være og dermed hvor forsiktig ofrene må være.

Reagerer mest på at man på så svakt grunnlag trekker motivasjonen til andre i tvil. Folk må da kunne leve og ytre seg som de vil uten sånne reaksjoner som her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...