Gjest har litt lyst på et glass vin, men greier meg godt uten- Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 har alltid hørt at man ikke skal drikke dersom man går på antibiotika. Men så har jeg hørt noen si at det ikke gjør noen ting. Hva er riktig? 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg mener bestemt at det er veldig viktig å holde seg unna alkohol til en er ferdig med kuren. 0 Siter
morsan Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 I følge en farmasøyt jeg kjenner vil ikke alkoholbrukt sammen med antibiotika være farlig i seg selv, men det vil kunne gjøre at antibiotikaen taper sin virkning. 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Du får ikke forsterket rus, men virkningen av antibitotikaen kan bli litt redusert sånn at det tar lenger tid å bli frisk. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Som jeg har forstått nedsetter det virkningen av antibiotika, men et enkelt glass rødvin eller øl skulle visst ikke gjøre noe fra eller til 0 Siter
Gjest har litt lyst på et glass vin, men greier meg godt uten- Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Du får ikke forsterket rus, men virkningen av antibitotikaen kan bli litt redusert sånn at det tar lenger tid å bli frisk. Ok, jeg tror jeg holder meg til pepsi max;o) 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 I følge en farmasøyt jeg kjenner vil ikke alkoholbrukt sammen med antibiotika være farlig i seg selv, men det vil kunne gjøre at antibiotikaen taper sin virkning. Ok, jeg tror jeg holder meg til papsi max;o) 0 Siter
Gjest har litt lyst på et glass vin, men greier meg godt uten- Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Jeg mener bestemt at det er veldig viktig å holde seg unna alkohol til en er ferdig med kuren. Ok, da fortsetter jeg på pepsi maxen;o) 0 Siter
Gjest har litt lyst på et glass vin, men greier meg godt uten- Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Som jeg har forstått nedsetter det virkningen av antibiotika, men et enkelt glass rødvin eller øl skulle visst ikke gjøre noe fra eller til Ut i fra svara jeg har fått her så holder jeg meg til pepsi max;o) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Ut i fra svara jeg har fått her så holder jeg meg til pepsi max;o) Vet ikke om det er sunnere for deg, men det er nok smartere mht antibiotika ja;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Ta deg noen glass vin, det går helt fint i følge de legene eg har snakka med. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Ok, da fortsetter jeg på pepsi maxen;o) hi hi, mye copy paste her;-) Får litt mye luft i magen av all den pepsi max´n eller? 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Ok, da fortsetter jeg på pepsi maxen;o) Siden det er virkningen på antibiotikaen som blir dårligere er nok det lurest. Lykke til med bedringen av hva det nå er som plager deg! Mvh 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Drikk i vei men ikke sol deg, men det er det vel ingen fare for ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Ut i fra svara jeg har fått her så holder jeg meg til pepsi max;o) Slå opp i www.felleskatalogen.no og slå opp medikamentet der. De aller fleste antibiotika kan man nyte alkohol ved siden av. Det er kun gammel overtro at man ikke skal drikke 0 Siter
Gjest har litt lyst på et glass vin, men greier meg godt uten- Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Slå opp i www.felleskatalogen.no og slå opp medikamentet der. De aller fleste antibiotika kan man nyte alkohol ved siden av. Det er kun gammel overtro at man ikke skal drikke Takk, jeg har nå driukket et glass vin, eller to.... juhuuuu 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Takk, jeg har nå driukket et glass vin, eller to.... juhuuuu Ta ett til du. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Takk, jeg har nå driukket et glass vin, eller to.... juhuuuu Det står veldig klart på vedlegget om man kan nyte alkohol eller ikke. Den virkelige skumle tingen med antibiotika er at man blir forferdelig solbrent hvis man soler seg. Men det står på vedlegget det også ;o) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Det er noen typer antibiotika som ikke skal kombineres med alkohol - Flagyl f.eks. De fleste andre kan man ta og samtidig drikke litt alkohol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.