Gå til innhold

Excel-spørsmål, eller kalkulator...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli trøtt, men lell. Hvordan får jeg kvadratrot i excel? Eller windows sin kalkulator?

Skrevet

På kalkulator: velg vitenskaplig utgave. Tast inn tall, kryss av for INV og trykk x^2

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du må kanskje bytte til vitenskapelig kalkulator?

Skrevet

I excel (norsk versjon):

=rot(tallet du skal ha roten av)

Og jeg har engelsk, root funker ikke. ;)

Men får det vel til i kalkulator, nå kanskje.

Skrevet

Du må kanskje bytte til vitenskapelig kalkulator?

Ja, men hadde det og syns det var merkelig at jeg ikke så noe kvadratrot der heller. Men når jeg må gjøre det sånn Lisabeth forklarer var det ikke så rart at jeg ikke skjønte det av meg selv, syns jeg.

Skrevet

På kalkulator: velg vitenskaplig utgave. Tast inn tall, kryss av for INV og trykk x^2

Tusen takk. Syns nå det var litt sndoig å ikke ha kvadratrot som egen knapp, men men.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, men hadde det og syns det var merkelig at jeg ikke så noe kvadratrot der heller. Men når jeg må gjøre det sånn Lisabeth forklarer var det ikke så rart at jeg ikke skjønte det av meg selv, syns jeg.

Enig i det! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...