tonie Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Så er det dags igjen. Fristen for en av årets største utstillinger gikk ut for noen dager siden og vi venter på svar. R eller A. Refusert eller antatt, altså. Etter mange år i gamet er jeg blitt ufølsom, eller kanskje det bare er hodet mitt som har pønsket ut en smart måte å overleve. Jaja. Det som skjer det skjer, jeg er nummen. Kald er vel mer riktig å si. Jeg er iskald. Det er vel sånn en blir når en hele tiden skal måles og veies og godtas eller forkastes? Den dagen fristen går ut begynner alle nære og fjerne venner og bekjente å ringe for å fortelle at hehe, joa, de slang nå inn et arbeid bare sånn for moro skyld. Hehehe, liksom. To dager etterpå ringer de igjen med panikk i stemmen. Har DU fått noe svar enda? Nei, ikke noe svar her heller. Det er jo egentlig litt for tidlig? Så småprater vi til en av oss finner et billig påskudd for å avslutte samtalen. Så er det dagen når dommen skal falle. Noen av oss får post tidlig på dagen. A, hurra! Bare si det til de nærmeste, tør ikke si det tl noen av de andre som har søkt sånn i tilfelle de ikke er antatt. Så begynner gråtetelefonene å komme....Så mange av de som bare slang inn et arbeide for moro skyld tar avslaget så tungt at en ikke tør innrømme det dersom en er antatt. Lar det være og håper at vedkommende ikke får høre det på enda noen dager. Likevel er vi venner, gode venner. Bare ikke akkurat nå. Nå må vi holde en viss avstand for å overleve. Ja, ikke jeg da, for jeg er nummen, men de andre. Selv om jeg er nummen misunner jeg ofte dere som har såkalt vanlige jobber. Dere som bare måles og veies hvis dere har gjort noe tvilsomt eller regelrett dårlig og ikke hele tden må bevise at dere er verdige. Dere som kan gjøre middels godt arbeide og få aksept for det. Eller må dere yte mer enn så dere også, kanskje? Jeg vet ikke helt hva jeg vil, så dere trenger ikke å svare hvis dere ikke vil. Peace and love, (og kryss fingrene for meg), skål! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Nå forstår jeg mer av det du skreiv om at du er i et kunsnterisk miljø. Håper du får hell med deg neste gang. Skulle gjerne sett hva du lager 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Mulig jeg veldig trøtt nå, eller så skjønte jeg ikke innlegget ditt. ;s Jeg prøver: du er kunstner, sendte inn et verk, og ble antatt? Som betyr bra = ? Eller venter du på svar? *sirup i hjernen og null peiling* 0 Siter
henrikke71 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Tror ikke du skal anta at folk med "vanlige jobber" ikke har noen av de "prestasjonskvaler" du snakker om her. Man kan vel ha like stor følsomhet og yrkesfaglig stolthet selv om man er revisor eller advokat. (Hvis jeg har forstått deg riktig) Jeg er selv i din bransje. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 *krysser fingre og tær* :-) 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Forfatter Skrevet 7. november 2008 Nå forstår jeg mer av det du skreiv om at du er i et kunsnterisk miljø. Håper du får hell med deg neste gang. Skulle gjerne sett hva du lager Takk:) Jeg kan fortsatt ha hell med meg denne gang. Vi får dommen til uka. Hvis jeg blir antatt skal jeg sende deg en invitasjon:) 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Forfatter Skrevet 7. november 2008 Tror ikke du skal anta at folk med "vanlige jobber" ikke har noen av de "prestasjonskvaler" du snakker om her. Man kan vel ha like stor følsomhet og yrkesfaglig stolthet selv om man er revisor eller advokat. (Hvis jeg har forstått deg riktig) Jeg er selv i din bransje. Joda, jeg mener ikke å si at ikke dere andre blir bedømt, men dere har likevel mer å gå på enn vi har. For oss er det der og da, enten overbeviser du eller så er du ute. Ingen oppsigelsestid. 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Forfatter Skrevet 7. november 2008 Skål og lykke til med avgjørelsen ) Takk, Dorthe! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Takk:) Jeg kan fortsatt ha hell med meg denne gang. Vi får dommen til uka. Hvis jeg blir antatt skal jeg sende deg en invitasjon:) Jeg blir så utrolig imponert over de som kan skape noe Nå kjenner jeg at jeg virkelig har lyst å se hva du styrer på med! 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Forfatter Skrevet 7. november 2008 *krysser fingre og tær* :-) Takk for det, Aliza. Håper det hjelper:) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Spennende! Lykke til, skal krysse fingreer og tær :0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Spennende! Lykke til, skal krysse fingreer og tær :0) Fingrer.. ;0) 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Forfatter Skrevet 7. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226096021' post='4008719] Mulig jeg veldig trøtt nå, eller så skjønte jeg ikke innlegget ditt. ;s Jeg prøver: du er kunstner, sendte inn et verk, og ble antatt? Som betyr bra = ? Eller venter du på svar? *sirup i hjernen og null peiling* Hehe, nå gidder jeg ikke å lese gjennom innlegget mitt en gang til. Det gjør jeg aldri før dagen etter sånn i tilfelle det er pinlig dårlig skrevet;) Så altså, jeg tror du er trøtt. Eller brisen. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Joda, jeg mener ikke å si at ikke dere andre blir bedømt, men dere har likevel mer å gå på enn vi har. For oss er det der og da, enten overbeviser du eller så er du ute. Ingen oppsigelsestid. Skjønner hva du mener, som jeg nevnte, jeg er i samme bransje:-) Lykke til:-) 0 Siter
morsan Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Takk:) Jeg kan fortsatt ha hell med meg denne gang. Vi får dommen til uka. Hvis jeg blir antatt skal jeg sende deg en invitasjon:) Kan jeg komme også? Pliiiiis? :-) Ønsker deg kjempelykke til! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Krysser fingre og hever glasset! 0 Siter
tonie Skrevet 7. november 2008 Forfatter Skrevet 7. november 2008 Spennende! Lykke til, skal krysse fingreer og tær :0) Takk mora. Du er alltid like søt. Det er nesten så jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg mobber deg. Nesten;) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Takk mora. Du er alltid like søt. Det er nesten så jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg mobber deg. Nesten;) Hehe, trenger ikke ha dårlig samvittighet, jeg føler meg ikke mobbet :0) Jeg er bare elendig på å få frem det jeg mener ;0) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Spennende :-) *Krysser fingrene for deg* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.