mrxx Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Skjønner at noen ønsker å skifte nick eller bruke forskjellige nick. Noen vil ikke bli konfrontert med det som er sagt før, noen er feige og ikke tør å stå for det de skriver og skifter nick av den grunn, andre igjen spør personlig om ting og bruker egne nick til det, osv. Så lenge de bruker samme nick i samme tråd så synes ikke jeg dette er noe problem og at de ikke svarer seg selv for å lage dårlig stemning. Så har jeg ikke sansen for de som bruker anonyme nick hver gang de skal slenge med leppa, det synes jeg er feigt, da får de heller holde kjeft. Jeg har forøvrig aldri brukt noe annet enn mitt faste nick. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 At du selv alltid kan stå for egne meninger betyr ikke at alle andre kan det. Jeg har heller ingen problemer med å stå for hva som helst eller å få alle i mot meg - men jeg vet at mange er sårbare. Dessuten kan vi ikke se hverandre, og noen tolker svarene krassere enn de er ment. Å kommunisere uten kroppsspråk kan være vanskelig. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kommentaren "get a life" fra ulike ukjente signaturer. Det gjør meg ingenting, men jeg ser at det går an å bli såret av slike bemerkninger. Enig, man kan godt være ydmyk, selv om man er anonym. Å være anonym skal ikke være en unnskyldning for å oppføre seg "trollete". Men samtidig, så er det forståelig at man vil bruke dol til å få frustrasjoner ut som man ikke kan dele med venner og familie i RL. Jeg syns du er inne på noe interessant hvertfall, dette med at mange kan finne en verdi i at man faktisk har en dialog med tilbakevendende nick, istedetfor med et helt virrvarr av anonyme. Men henne som vil skåne sin tenåringssønn for sin hang til ekstrem sado-sex, kan jeg også godt forstå;-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Tja. En synes vel ikke selv at egne kommentarer er idiotiske. Hvis ingen brukte faste nick, ville man aldri føle at man ble kjent med noen her. Noen liker å skravle litt her mellom andre gjøremål, andre har kanskje ingen andre å kommunisere med og har funnet seg gode venner her, enten de treffes utenom nettet eller ikke. Jeg har også inntrykk av at det her inne vanker mange som av ulike årsaker er ute av arbeidslivet for kortere eller lengre tid. For de som ikke er så heldige å ha en jobb å gå til kan et slikt fellesskap være særlig verdifullt. Og noe ordentlig fellesskap blir det ikke hvis man ikke får lov til å bli kjent med hverandre og gjenkjenner et nick. Ikke glem at dette er et helsenettsted. Og vi har alle en psykisk og fysisk helse å ivareta, enten vi er syke eller friske. Med idiotiske kommentarer mener jeg vel helst ting som er direkte sårende og kan tendere mot mobbing av andre nick eller personer i RL. Jeg syns ikke den handlinga er grei, verken med eget eller anonymt nick. Særlig ikke med tanke på at det er mange som sliter med livene sine her inne, på den ene eller andre måten. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 Skjønner at noen ønsker å skifte nick eller bruke forskjellige nick. Noen vil ikke bli konfrontert med det som er sagt før, noen er feige og ikke tør å stå for det de skriver og skifter nick av den grunn, andre igjen spør personlig om ting og bruker egne nick til det, osv. Så lenge de bruker samme nick i samme tråd så synes ikke jeg dette er noe problem og at de ikke svarer seg selv for å lage dårlig stemning. Så har jeg ikke sansen for de som bruker anonyme nick hver gang de skal slenge med leppa, det synes jeg er feigt, da får de heller holde kjeft. Jeg har forøvrig aldri brukt noe annet enn mitt faste nick. Jeg ville selv bli veldig forvirra hvis jeg brukte fem forskjellige nick i samme tråd...hva var det nå eeegentlig jeg mente igjen, hmm 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 At du selv alltid kan stå for egne meninger betyr ikke at alle andre kan det. Jeg har heller ingen problemer med å stå for hva som helst eller å få alle i mot meg - men jeg vet at mange er sårbare. Dessuten kan vi ikke se hverandre, og noen tolker svarene krassere enn de er ment. Å kommunisere uten kroppsspråk kan være vanskelig. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kommentaren "get a life" fra ulike ukjente signaturer. Det gjør meg ingenting, men jeg ser at det går an å bli såret av slike bemerkninger. ''Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kommentaren "get a life" fra ulike ukjente signaturer. Det gjør meg ingenting, men jeg ser at det går an å bli såret av slike bemerkninger.'' Etter en tid her inne blir en jo også herdet. Jeg synes det var ganske tøft å være fersk her. Det pleier jeg å ha i bakhodet når nye nick dukker opp. Jeg vil at de skal føle seg velkomne. 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 De som er veldig løsaktige og billige, bytter vel nick for å unngå at flere skal kjenne dem igjen i RL. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 ''Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kommentaren "get a life" fra ulike ukjente signaturer. Det gjør meg ingenting, men jeg ser at det går an å bli såret av slike bemerkninger.'' Etter en tid her inne blir en jo også herdet. Jeg synes det var ganske tøft å være fersk her. Det pleier jeg å ha i bakhodet når nye nick dukker opp. Jeg vil at de skal føle seg velkomne. Hadde alle vært like omtenskomme som deg mot nykommere hadde det sikkert vært flere som holdt seg til ett nick. 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg bruker bare ett nick, men har et par ganger valgt å bruke "anonym for anledningen" når det har dreid seg om personlige spørsmål hvor jeg kan bli gjenkjent av familie eller venner. Jeg ser ikke no feil i dette, siden det utelukkende er for å bevare min anonymitet. Når det gjelder synspunkter og ståsteder om forskjellige ting, bruker jeg bare Bookworm - hvis jeg ikke kan stå for meningene mine, lar jeg være å uttrykke dem. 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Men man er jo anonym i utgangspunktet...eller er det meg som ikke fatter noe her? Så er man dobbelt anonym da, eller anonym i anden;-) Slik jeg tenker, så er jeg anonym overfor dere. Det vil si, dere vet ikke hvem jeg er i RL. For alt jeg vet kan jeg ha både svigerinner og venninner her inne, som jeg ikke vet om, eller som ikke vet om meg. Dere kjenner meg som Bookworm, men ikke som *******. Poenget er at jeg vil ikke at RL skal vite at Bookworm er ******, dette er en verden jeg vil ha for meg selv, hvor jeg kan øse ut av meg min frustrasjon overfor min svigerinne (som eksempel), og ikke være redd for at hun evt er her og leser det... Derfor, hvis jeg har spørsmål om noe som min svigerinne kan kjenne igjen, bruker jeg anonymt nick for anledningen, og ikke Bookworm... 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg bruker bare dette nicket bortsett fra når jeg skal spørre om noe flaut, veldig personlig eller lignende. I tilfelle det er noen der ute som skulle kjenne meg igjen... 0 Siter
Gjest Jølsen-copycat Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Eg skifte aldri nick. Hei Geir! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Hei Geir! :-) Eg er ikkje hverken Bjølsen, Jølsa eller Jølsen så pass burde være avklart for de fleste. Dessuten så har eg vært på shopping (i en by) i hele dag, kom hjem for ca. 20 minutt siden. Omatt, og omatt og omattatt...trala, lalla, lalla...osv.:-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Eg er ikkje hverken Bjølsen, Jølsa eller Jølsen så pass burde være avklart for de fleste. Dessuten så har eg vært på shopping (i en by) i hele dag, kom hjem for ca. 20 minutt siden. Omatt, og omatt og omattatt...trala, lalla, lalla...osv.:-) Hva er det så Geir har shoppet i dag da? Julegaver? :0) 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Ikke for å skifte meninger, men for å ikke bli igjenkjent. Hvis jeg forteller om en spesiell hendelse så kan noen kanskje finne ut hvem som gjemmer seg bak nicket trollemor;o) og det har jeg ikke lyst til. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Hva er det så Geir har shoppet i dag da? Julegaver? :0) Verktøy og servietter! :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Verktøy og servietter! :-) Hehe, ikke verst! ;0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Hehe, ikke verst! ;0) Det var forresten noen steikje flotte servietter, som eg har sikla etter lenge (kjøpte 12 stk.). http://www.stelton.com/ProductView.aspx?id=229 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Det var forresten noen steikje flotte servietter, som eg har sikla etter lenge (kjøpte 12 stk.). http://www.stelton.com/ProductView.aspx?id=229 Mye enklere med papirservietter. De trenger ikke å vaskes eller strykes. Men svarte servietter, kan en sikkert bruke omat uten å vaske de, for møkka ses ikke på de. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Mye enklere med papirservietter. De trenger ikke å vaskes eller strykes. Men svarte servietter, kan en sikkert bruke omat uten å vaske de, for møkka ses ikke på de. De skal _kun_ brukes ved spesielle anledninger. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 De skal _kun_ brukes ved spesielle anledninger. OK. Det må være meget spesielle anledninger, for å gidde å vaske og stryke 12 svarte servietter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.