org Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg og orgemannen liker å se luksusfellen på tv3. Ikke for å gasse oss i andres problemer, men for å plukke opp tips og gode råd. Jeg synes at de to økonomene er utrolig flinke til å gi gode råd. Masse av rådene er selvfølgelige for oss, men tydeligvis helt nødvendige for de som får dem (ikke betal gammel gjeld med nytt lån f. eks.). Og de får folk til å våkne opp; å leke struts over lenger tid, er ikke spesielt lurt. (Men sikkert lett å gå i den fella når problemene vokser dem over hodet). Programmet har gitt oss et puff til å se over økonomien vår og å bli flinkere til å handle _en _ gang _ i _ uka - der er ikke jeg flink. Drar gjerne på butikken minst en gang om dagen. Og mannen min snakket en dag om at vi skal gå gjennom papirene og se hvilke utgifter vi har gjennom året, for å lage fast trekk. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Vi oppdaget programmet for halvannen uke siden, og vi liker det veldig godt av samme årsak som dere. 0 Siter
Gjest heiddu Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Enig med deg. Jeg har ikke noe problemer med forbruket mitt, men det er absolutt greit å være klar over hvilke feil man kan gjøre i fremtiden. Synes også programmet er fint å se fordi jeg etterpå føler meg veldig fornøyd med min egen økonomiske klokskap. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg har ikke økonomiske problemer, men etter å ha sett noen episoder av Luksusfellen har jeg likevel begynt å føre litt husholdnignsbudsjett for å se hvor pengene egentlig blir av hver mnd. ) 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Vi ser det også når vi husker det (den danske versjonen, men det er visst akkurat det samme). Min kjære har nå innsett at det finnes større økonomiske rotehoder enn meg (som en enkelt gang glemte å betale en regning og fikk purring). 0 Siter
Babette Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg synes det er veldig modig gjort å delta i dette progammet. De blottlegger seg jo helt, og står fram med navn og bosted og alt. Og én ting er at vi får vite hvordan det står til. Men tenk på arbeidsgivere, svigermødre og naboer. Kan ikke være så artig å møte folk i butikken når alle vet at du er et økonomisk rotehue. Samboeren min blir skikkelig forbanna av å se det programmet. F. eks. det unge paret som ikke gadd å lage mat selv, og fikk ferdigmat levert på døra. 0 Siter
Shova Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Vi ser det også når vi husker det (den danske versjonen, men det er visst akkurat det samme). Min kjære har nå innsett at det finnes større økonomiske rotehoder enn meg (som en enkelt gang glemte å betale en regning og fikk purring). ''Min kjære har nå innsett at det finnes større økonomiske rotehoder enn meg (som en enkelt gang glemte å betale en regning og fikk purring).'' Går det an? Og han er fremdeles din "kjære"? 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 ''Min kjære har nå innsett at det finnes større økonomiske rotehoder enn meg (som en enkelt gang glemte å betale en regning og fikk purring).'' Går det an? Og han er fremdeles din "kjære"? Ja, han er fremdeles min kjære. Han har aldri kalt meg et økonomisk rotehode, men bruk av penger er noe vi til tider diskuterer. Jeg er sparsommelig, men han er ekstremt sparsommelig. For eksempel går han heller i hullete bukser enn å kjøpe når det ikke er tilbud. Jeg gidder ikke vente på tilbud hvis jeg ikke har klær å gå i... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Ja, han er fremdeles min kjære. Han har aldri kalt meg et økonomisk rotehode, men bruk av penger er noe vi til tider diskuterer. Jeg er sparsommelig, men han er ekstremt sparsommelig. For eksempel går han heller i hullete bukser enn å kjøpe når det ikke er tilbud. Jeg gidder ikke vente på tilbud hvis jeg ikke har klær å gå i... Nå er det jo moderne med huller i buksene, så han blir bare mer og mer moderne, mens han venter på at tilbudene skal strømme på. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Nå er det jo moderne med huller i buksene, så han blir bare mer og mer moderne, mens han venter på at tilbudene skal strømme på. ''Nå er det jo moderne med huller i buksene'' Ja, heldigvis. :-) Det verste med at han venter på tilbud er at når det endelig kommer, så er det bare størrelse "ekstra smellfeit" de har igjen når han får somlet seg i butikken. Så de siste årene er det jeg som har kjøpt bukser til ham. Kjedelig julegave... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 ''Nå er det jo moderne med huller i buksene'' Ja, heldigvis. :-) Det verste med at han venter på tilbud er at når det endelig kommer, så er det bare størrelse "ekstra smellfeit" de har igjen når han får somlet seg i butikken. Så de siste årene er det jeg som har kjøpt bukser til ham. Kjedelig julegave... Det går jo an å kjøpe bukser til ham utenom juletider da. Det er som regel ikke tilbud rett opp til jul. Men venter du et par uker, så kommer alt på udsalg. 0 Siter
Sofline Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Det går jo an å kjøpe bukser til ham utenom juletider da. Det er som regel ikke tilbud rett opp til jul. Men venter du et par uker, så kommer alt på udsalg. Jeg gjør det utenom juletider også. I år blir det verken klær eller sko i julegave. Jeg har vært skikkelig fantasifull synes jeg selv. :-) Han ønsker seg aldri noe, så det er ikke så lett å finne på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.