cathlin Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg lurer på om dere er med på å starte en ny sosial norm, eller hva det heter, om felleseie av paraplyer. At man eier alle paraplyen som finnes sammen. F.eks hvis jeg tar med meg en paraply ut, og glemmer den et sted, så har andre lov til å bruke den helt til de glemmer den et sted eller legger den fra seg osv. Eventuelt sette de i fra seg bestemte steder for andre å plukke opp. Jeg kan i hvertfall ikke eie en paraply, for hver gang jeg går ut med en paraply, kommer jeg hjem uten. Er det ikke sånn for dere andre også? Det må ligge tusenvis av glemte paraplyer et eller annet sted, og hvor blir de av? Er det ikke bedre at det kan være felleseie? Akkurat som når man setter en tomflaske ved siden av søppelkasser ute, så de som samler kan plukke dem lettere med seg, sånn skulle det også vært for paraplyer. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg syns denne idéen er så god, at den er nesten poetisk. Det minner meg om paraplyscenen i "Howards End". Alle verdens paraplyer, eies av alle, nydelig. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Det er slik i en by i midtjylland i Danmark, der har handelsstanden kjøpt inn en hel del paraplyer, som står til fri avbenyttelse. Og når det slutter og regne og du ikke har bruk for paraplyen mer, så setter du den fra deg igjen, til den neste regnskur kommer og da kan noen andre benytte seg av paraplyene. 0 Siter
Jølsen Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Det er slik i en by i midtjylland i Danmark, der har handelsstanden kjøpt inn en hel del paraplyer, som står til fri avbenyttelse. Og når det slutter og regne og du ikke har bruk for paraplyen mer, så setter du den fra deg igjen, til den neste regnskur kommer og da kan noen andre benytte seg av paraplyene. Sånn burde det være med mange ting. 0 Siter
cathlin Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 Jeg syns denne idéen er så god, at den er nesten poetisk. Det minner meg om paraplyscenen i "Howards End". Alle verdens paraplyer, eies av alle, nydelig. Takk:-) Howards end så jeg en gang for 100 millioner år siden, men husker ikke innholdet. Kanskje jeg må se den igjen. 0 Siter
cathlin Skrevet 8. november 2008 Forfatter Skrevet 8. november 2008 Det er slik i en by i midtjylland i Danmark, der har handelsstanden kjøpt inn en hel del paraplyer, som står til fri avbenyttelse. Og når det slutter og regne og du ikke har bruk for paraplyen mer, så setter du den fra deg igjen, til den neste regnskur kommer og da kan noen andre benytte seg av paraplyene. Så fint:-) Morsomt at andre har tenkt på det samme. Kanskje jeg skal sende inn forslag til kommunen. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Takk:-) Howards end så jeg en gang for 100 millioner år siden, men husker ikke innholdet. Kanskje jeg må se den igjen. Det er en fantastisk film, den kan man godt se flere ganger:-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Eller gå til innkjøp av sydvest. :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Eller gå til innkjøp av sydvest. :-) Da blir du blaut på skuldrene. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Da blir du blaut på skuldrene. Ikke når jeg bruker min... :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Ikke når jeg bruker min... :-) Er du så smalskuldret, eller har du tatt på hele regndressen + sydvesten? 0 Siter
bustebeisa Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Er du så smalskuldret, eller har du tatt på hele regndressen + sydvesten? Er bare heldig og fikk en super sydvest i gave. :-) Bitte litt større enn vanlige sydvester. :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Er bare heldig og fikk en super sydvest i gave. :-) Bitte litt større enn vanlige sydvester. :-) En slik hodeparaply? http://images.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=6XB&q=hodeparaply&btnG=S%F8k+etter+bilder 0 Siter
bustebeisa Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 En slik hodeparaply? http://images.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=6XB&q=hodeparaply&btnG=S%F8k+etter+bilder hihi... heldigvis ikke. :-) Min ergul og fin, og likner ikke på en paraply i det hele tatt. :-) 0 Siter
Gjest Jølsen-copycat Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Veldig enig. Staten burde subsidiere massevis av paraplyer parat for alle over alt. Samme med gebiss. Dessuten ville jeg hatt standardiserte støvsugerposer og medvind på alle sykkelstier! :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Er bare heldig og fikk en super sydvest i gave. :-) Bitte litt større enn vanlige sydvester. :-) Slutt å skryt... *snurt* ;0) 0 Siter
adelie Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 En slik hodeparaply? http://images.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=6XB&q=hodeparaply&btnG=S%F8k+etter+bilder Den der var smart! Jeg trenger alltid to armer, så paraply er noe herk, men likevel nødvendig. Da jeg var liten drømte jeg om en paraply som hadde to håndtak istedenfor ett, og de håndtakene hadde et slags grep (som en åregaffel) rundt skuldrene. Så man bare satte den på seg. OK - vil noen ta patent, så gi meg beskjed slik at vi får ordnet med mine royalties 0 Siter
morsan Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Eller gå til innkjøp av sydvest. :-) Da kommer hun kanskje bare hjem igjen uten sydvesten...;-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Da kommer hun kanskje bare hjem igjen uten sydvesten...;-) Er jo en fare for det så klart... Jeg er så stolt og glad i min at når jeg først går ut med den, så blir den værende på... :-) Tør jo ikke risikere at noen andre får tak i den. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.