adelie Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Da anbefaler jeg dykkeklokken og sommerfuglen The Diving Bell and the Butterfly. Det var en fantastisk film! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Jeg kjøpte i mørkegrå. De hadde kun det og offwhite der jeg var. Men var fornøyd med grå da :0) Det er fint Jeg kjøpte mørk grå genser og smale olabukser på Gina Tricot idag. Fint med grått 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Det var en fantastisk film! Ja, det er det hvis man i humør til slike filmer ) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Den har eg i samlinga, men den står ikkje fremme blandt de 100 beste. Eg blir ikkje glad av å se den, men det er en "rar" film med veldig spesiell filming og spesielle farger, så eg liker å se den, dessuten er Amelie sjarmerende. Nb! Eg liker best tragiske filmer (ikkje tragisk dårlige) som gjør meg trist og som skaper rom for dybde og refleksjon. Interessant, kan du gi et eksempel, er det sånn à la gresk tragedie du mener? Liker både komedier, drama, thrillere og feel good jeg. Kommer an på manuskript, musikk og fotograf for min del, om det er en god film eller ikke. Coen-brødrene er mestre i å lage tragiske film på en flott måte. Fargo f eks, og No country for old men, veldig tragisk, men utrolig flott laget. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Weekend med Bernie. Jeg ler så jeg hyler selv om jeg har sett den tre ganger. Elsker makaber lik-humor. Også en film der Meryl Streep spiller fiolinlærer. Den er rørende og nydelig. Jeg husker ikke hva den heter. ''Jeg ler så jeg hyler selv om jeg har sett den tre ganger.'' Hehe, mange utrolig bra scener i den filmen! Men jeg ler aldri så høyt som når de hopper ombord i båten fordi de tror den legger fra, men så legger den til. 0 Siter
Skyer Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Kjempesjarmerende film, en av mine favoritter..:-) Ble glad av "Mamma Mia! også...ordentlig feelgood film.....syns Meryl Streep er fantastisk. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Interessant, kan du gi et eksempel, er det sånn à la gresk tragedie du mener? Liker både komedier, drama, thrillere og feel good jeg. Kommer an på manuskript, musikk og fotograf for min del, om det er en god film eller ikke. Coen-brødrene er mestre i å lage tragiske film på en flott måte. Fargo f eks, og No country for old men, veldig tragisk, men utrolig flott laget. Du glemte reggisøren. :-) Rart du nevnte "Gresk tragedie", her er ett lite klipp fra en av mine absolutte favorittfilmer der Harvey Keitel gjøre en fenomenal innsats. Ps! Er enig angående Coen brødrene, men den beste de har laga (syns eg) er "The man who wasnt there". 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Interessant, kan du gi et eksempel, er det sånn à la gresk tragedie du mener? Liker både komedier, drama, thrillere og feel good jeg. Kommer an på manuskript, musikk og fotograf for min del, om det er en god film eller ikke. Coen-brødrene er mestre i å lage tragiske film på en flott måte. Fargo f eks, og No country for old men, veldig tragisk, men utrolig flott laget. Her ett klipp fra estetikkens mester. Og da MÅ eg ta med denne. http://www.youtube.com/watch?v=4ICgGT-0i3M 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Du glemte reggisøren. :-) Rart du nevnte "Gresk tragedie", her er ett lite klipp fra en av mine absolutte favorittfilmer der Harvey Keitel gjøre en fenomenal innsats. Ps! Er enig angående Coen brødrene, men den beste de har laga (syns eg) er "The man who wasnt there". Nei, valgte bare det utklippet fra youtube fordi det er mitt favoritt musikkstykke fra filmen:) Ja, gresk tragedie er vel opphavet til europeisk tragediefortelling, derfor jeg nevnte det. Imponerende at de ikke klipper i den scenen du linker til, ser at den er t.o.m lengre enn sju minutter.. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Her ett klipp fra estetikkens mester. Og da MÅ eg ta med denne. http://www.youtube.com/watch?v=4ICgGT-0i3M Ja, det er nesten å banne i kirken og se dem på youtube;-) Jeg husker jeg så stalker da jeg var 16, forsto absolutt ingenting, men var likevel imponert, er det mulig?:-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Love Actually er en skikkelig feelgood-film. Jeg liker egentlig ikke romantiske komedier, men den er bare stappfull av sjarm og glede. Skjønner hva du mener. Jeg har det litt på samme måte med Notting Hill, jeg blir i godt humør av å se den:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Ja, det er nesten å banne i kirken og se dem på youtube;-) Jeg husker jeg så stalker da jeg var 16, forsto absolutt ingenting, men var likevel imponert, er det mulig?:-) ''Jeg husker jeg så stalker da jeg var 16, forsto absolutt ingenting, men var likevel imponert, er det mulig?:-)'' Ja, det er fullt mulig. Eg har sett "Stalker" flere ganger og skjønner (omtrent) ingenting, men blir fullstendig bergtatt (reine hypnosen) hver gang. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Her ett klipp fra estetikkens mester. Og da MÅ eg ta med denne. http://www.youtube.com/watch?v=4ICgGT-0i3M Går ut i fra at du har sett The Ice Storm av Ang Lee hvis du liker tragedier, den er en av de bedre dramaer jeg har sett. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 ''Jeg husker jeg så stalker da jeg var 16, forsto absolutt ingenting, men var likevel imponert, er det mulig?:-)'' Ja, det er fullt mulig. Eg har sett "Stalker" flere ganger og skjønner (omtrent) ingenting, men blir fullstendig bergtatt (reine hypnosen) hver gang. Må vente til den kommer i en eller annen filmklubb igjen, så jeg får sett den i voksen alder også 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 "Når du minst venter det" med Jack Nicholson, Diane Keaton og Keanu Reeves! Utrolig søt film! ) Scenen der hun skriver og griner og skriver og griner er ubetalelig! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Det er fint Jeg kjøpte mørk grå genser og smale olabukser på Gina Tricot idag. Fint med grått Der har de endel fint! :0) Kjøpte en grå/sort stripete trang tunika/minikjole (noen ville sikkert kalle det genser ;0) Det som irriterer meg er at de har kun undertøy i små størrelser.. For de har endel fint undertøy der... Moro med noen nye klær! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Der har de endel fint! :0) Kjøpte en grå/sort stripete trang tunika/minikjole (noen ville sikkert kalle det genser ;0) Det som irriterer meg er at de har kun undertøy i små størrelser.. For de har endel fint undertøy der... Moro med noen nye klær! Jeg har kun kjøpt et par truser der og de var i normale størrelser? Mulig det er ulikt fra butikk til butikk? Jeg finner nesten alltid bra olabukser på Gina Tricot 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Jeg har kun kjøpt et par truser der og de var i normale størrelser? Mulig det er ulikt fra butikk til butikk? Jeg finner nesten alltid bra olabukser på Gina Tricot Joda, trusene er helt passe! Hehe, jeg er ikke så brei ;0) Men bhène kjører de kun til c-cup...Men, men... :0) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 "Når du minst venter det" med Jack Nicholson, Diane Keaton og Keanu Reeves! Utrolig søt film! ) Scenen der hun skriver og griner og skriver og griner er ubetalelig! Åja, den er kostelig! 0 Siter
morsan Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Love Actually er en skikkelig feelgood-film. Jeg liker egentlig ikke romantiske komedier, men den er bare stappfull av sjarm og glede. Helt enig. Jeg kan også kose meg med gjensyn av "Fire brylluper og en gravferd" og "Da han møtte henne". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.