Gå til innhold

Ørretfileter til middag, hvor lenge steke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dårlig på å lage fisk til middag, men prøver å vende om på den dårlige vanen.. så nå har jeg kjøpt ørretfileter (frossene) som vi skal ha til middag i dag.. Likte ikke fisk noe særlig før, men begynner å like det nå. Fikk ørret hos svigermor og synes det var godt.

Hvor lenge skal de stå i ovnen, og på hvor mange grader? Har jeg gulrøtter, og purre i formen hele tiden? Olje og vann + salt/pepper? De er krydret med hvitløk og noe annet fra før.. Skal ha ovnsstekte poteter, rømmedressing, salat, og grønnsaker til (som jeg tekte å steke i form med fisken) Men trenger altså noen tips :) Liker ikke vassen eller balut fisk.. Må være fast i fisken, hehe.. :) Ha en fin søndag!

Gjest Elextra
Skrevet

''grønnsaker til (som jeg tekte å steke i form med fisken) Men trenger altså noen tips :) Liker ikke vassen eller balut fisk.. Må være fast i fisken, hehe.. ''

Både grønnsaker og fisk avgir væske i en form i ovnen, så antar fisken kan bli litt blaut av å tilberedes på denne måten.

Men jeg er ingen spesialist, du får sikkert bedre tips fra andre - lykke til!

Skrevet

Når vi steker laksefilet som har lagt i kvitløksolje/krydder,setter vi ovnen på full styrke,og steker på _øverste hylle_til den er _akkurat_ gjennomstekt. kansje 10 minutter -stor fisk. man tar bare en kniv og lirker fra en flik og ser om den er samme fargen hele veien gjennom. Den blir på en måte grilla, men bevarer den naturlige saften inni. Hvis den steker for lenge blir den tørr.

Noen ganger pakker vi den inn i folie(med rømme,dill og krydder),men da må den steke lenge,den blir da på en måte kokt.

Skrevet

Når vi steker laksefilet som har lagt i kvitløksolje/krydder,setter vi ovnen på full styrke,og steker på _øverste hylle_til den er _akkurat_ gjennomstekt. kansje 10 minutter -stor fisk. man tar bare en kniv og lirker fra en flik og ser om den er samme fargen hele veien gjennom. Den blir på en måte grilla, men bevarer den naturlige saften inni. Hvis den steker for lenge blir den tørr.

Noen ganger pakker vi den inn i folie(med rømme,dill og krydder),men da må den steke lenge,den blir da på en måte kokt.

-glemte grønnsakene...de avgir masse væske,,,de ville jeg ha woket...for sikkerhetsskyld...mmmm nydelig

Å så bruker vi å lage kvitløksdressing av rømme øg creme fraiche...pluss litt krydder.

mmmm bra vi skal ha laks selv i dag,nå ble jeg sulten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...