Gå til innhold

Sterke magesmerter


Gjest mvh

Anbefalte innlegg

I løpet av de siste halvannen månedene har jeg 4 ganger opplevd å få STERKE magesmerter. Disse har alltid kommet på natten. Jeg har en brennende smerte øverst i magen ( på midten )og den stråler bakover( mot nyrene ?). Smertene varer fra 1 til 2 timer og kommer gjerne igjen en gang eller to før de gir seg utpå morgenkvisten. I et forsøk på å døyve smertene har jeg under "anfallene" spist vanlig smertestillende ( Paracet )uten at dette har hjulpet særlig. Smertene er utrolig intense mens de står på.

For ca. 6 mnd. siden var jeg hos lege og da ble det tatt div. prøver ( heliobacter, lavt stoffskifte, leverprøver o.l. ) og da var alle prøver fine.

Hva kan dette være ? Produserer jeg for mye magesyre ? Spiser jeg noe jeg ikke tåler ?

Hver kveld gruver jeg meg for å legge meg i frykt for at smertene skal komme tilbake, så jeg håper du kan hjelpe meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære mhv. Smerter øverst i maven kan være relatert til øket mavesyre,og vil gjerne komme når maven er tom,eller etter inntak av sterk mat,alkohol,kaffe eller nikotin.Det kan også være relatert til stress,som er en hyppig medvirkende faktor til øket mavesyre.Hvis alle prøvene var bra,ville jeg vurdert evt.å gjøre en gastroscopi,slange ned i maven, for å se nærmere på slimhinnene.Hvis du føler halsbrann eller sur mave,kan du i mellomtiden prøve syrenøytraliserende midler som fåes uten resept.Hvis plagene kommer tilbake bør du oppsøke legen din for videre undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...