Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226261288' post='4010496] Bak vaskemaskina? Ikke rart det er fullt og trangt hos deg! Hiv ut det du ikke bruker, og gå for en ordentlig dass, istedet for et pissoar! ;-) Pissoir takk. 0 Siter
Orio Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Stoppesopp har jeg ikke. Hvis jeg trenger å stoppe en sopp bruker jeg knyttneven på den ene hånda i stedet for en stoppesopp. Salmakerutstyr har jeg ikke noe særlig av, har et sett skinnåler og en tykk svart tråd. Ellers har jeg veldig mange trådsneller, trykkknapper i forskjellige størrelser, noen forskjellige vanlige knapper, noen glidelåser, fingerbøl, mange synåler, stort sett med små øyne (ser godt nok til å treffe, og synes resutatet blir penest på den måten), to sakser til stoff (hvis ikke tre?) to broderisakser (en arvet og en brukbar), stoppenåler i forskjellige størrelser, canavanåler og spisse broderinåler, garnrester jeg bruker til stopping, diverse rester av broderigarn (både ull og moulinegarn, og perletråd og annen tråd som jeg har brukt til hardangersøm) og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten. Og så har jeg en symaskin jeg har lånt av min mor. En ordning jeg tror passer begge parter. Hun har alvorlig symaskinangst, så hver gang hun skal sy (og jeg spør om hun vil ha symaskinen tilbake) ender det med at jeg syr for henne, og symaskinen blir hos meg. 0 Siter
Orio Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 ...og så har jeg selvsagt nålepute:-) Nålepute. Det savner jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Nålepute. Det savner jeg. Jeg har en sånn en http://imagehost.epier.com/9710/itempics/item_chinesepincushion.jpg dog med andre farger. Den stod fremme her etter at jeg hadde brukt nål før i dag, og jeg kom på at jeg ikke hadde nevnt det i oppramsingen min fordi junior moret seg med å stikke nålene tvers gjennom figurene. Så det var reneste voodoo'en her...;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Jeg har ganske mye, men det brukes (nesten) aldri. I dag kom min mor med en pose tøy hun har stoppet og lappet for meg.... Eldstemann har bedt meg sy på armen til kosedyret hans - for nesten en uke siden, men jeg har ikke kommet i gang.... Sømmen er vel på hele 3 cm... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Nå har eg saumfart syskrinet, og der var det litt av hvert. ''Har du en stoppesopp?'' Ja, det tror eg at eg har. Eg har en tregreie som ser ut som en sopp med en diameter på ca. 70 mm. og handtak skrudd i. Eg har også en annen "tregreie" son er rund nederst men blir kvadratisk i toppen og masse skriblerier/mønster på (sikkert runeskrift) det står ihvertfall 18.7.91 på den Det kan være en stør, men eg er ikkje sikker. ''Hva har du av sysaker, hva ønsker du deg, og hva kan du fint klare deg uten?'' Foruten det eg allerede har nevnt så har eg faktisk ei fingerbølle i stål, og en hendig liten plastsak med "30 assorted needles". Eg kan klare meg uten alt sammen, men hadde ikkje sagt nei takk til ei som var god med "håndarbeid". 0 Siter
morsan Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Nå har eg saumfart syskrinet, og der var det litt av hvert. ''Har du en stoppesopp?'' Ja, det tror eg at eg har. Eg har en tregreie som ser ut som en sopp med en diameter på ca. 70 mm. og handtak skrudd i. Eg har også en annen "tregreie" son er rund nederst men blir kvadratisk i toppen og masse skriblerier/mønster på (sikkert runeskrift) det står ihvertfall 18.7.91 på den Det kan være en stør, men eg er ikkje sikker. ''Hva har du av sysaker, hva ønsker du deg, og hva kan du fint klare deg uten?'' Foruten det eg allerede har nevnt så har eg faktisk ei fingerbølle i stål, og en hendig liten plastsak med "30 assorted needles". Eg kan klare meg uten alt sammen, men hadde ikkje sagt nei takk til ei som var god med "håndarbeid". ''men hadde ikkje sagt nei takk til ei som var god med "håndarbeid".'' Tenkte jeg det ikke:-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Vi kjøpte et dødsbo etter eldre mennesker, og er følgelig meget velutstyrt i fhd til sysaker. Jeg har både stoppesopp, hjemmelaga og velfylte nåleputer/nålebrev, tråd i all verdens kvaliteter og nyanser, knapper, hekter, hemper, sysaks, innretning til å træ nåler med osv. Det jeg har hatt minst bruk for i skrinet er alle hempene til hofteholdere. Min mann hadde nok satt pris på det om jeg hadde tatt dem i bruk, men det krever mer brukerutstyr enn som så 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 ''men hadde ikkje sagt nei takk til ei som var god med "håndarbeid".'' Tenkte jeg det ikke:-) Tror du tenker litt for mye av og til. :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Jeg har et syskrin med diverse nåler og tråder... Også har jeg en symaskin. Resten klarer jeg meg uten :0) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 http://www.smaavaren.no/images/Strikkelise.jpg Man kan egentlig ikke lage noe annet enn lange snorer med den, men disse snorene kan man jo sy sammen til f.eks. en pute. ) En sånn har jeg også, men jeg aner ikke hvordan den skal brukes... det fulgte ikke med noen oppskrift 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Har ikke stoppesopp, men mor har og brukte den mye. Salmakernål har jeg faktisk - bruker den til å lage lammerull og elgrull til jul. Ellers har jeg symaskin og det meste av det jeg trenger til syingen jeg driver med. (Ikke så mye...) 0 Siter
Orio Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg har en sånn en http://imagehost.epier.com/9710/itempics/item_chinesepincushion.jpg dog med andre farger. Den stod fremme her etter at jeg hadde brukt nål før i dag, og jeg kom på at jeg ikke hadde nevnt det i oppramsingen min fordi junior moret seg med å stikke nålene tvers gjennom figurene. Så det var reneste voodoo'en her...;-) Så søt. Hvor fikk du tak i den? 0 Siter
morsan Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Så søt. Hvor fikk du tak i den? Det husker jeg ikke - har hatt den i mange år. Jeg har nok kjøpt den i Oslo, et sted som har typisk slike varer som Kremmerhuset og Indiska, men det var ingen av dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.