Gå til innhold

Jeg klarer ikke dette med sunt kosthold..

Anbefalte innlegg

Gjest Føler meg håpløs
Skrevet

Føler derfor det er bortkasta å trene. Sykler 15 timer i uka på ergometersykkel.

Skal jeg bare gi opp treninga når jeg likevel ikke lever opp til å være tilnærma sunn..

Finnes det noen der ute som trener, men ikke fikser kostholdsbiten..?

Skrevet

Tross alt mye bedre med trening og usunt kosthold enn bare usunt kosthold! :)

Onsdag1365380628
Skrevet

Den tanken har jeg tenkt mer en en gang, hvorfor skal jeg trene når jeg likevel ikke spiser sunt? Jeg hadde en periode i livet mitt hvor jeg trente og spiste sunt og kroppen min var deretter. Så ble treningen ertattet med andre ting og kostholdet ble ikke like sunt. Jeg la raskt på meg minst ti kilo og alt ble pyton. Prøvde hver eneste dag å spise mindre, trene litt, være i aktivitet men du verden for en utfordring. Savnet min sunne stil ja og kunne ikke for alt i verden skjønne hvordan jeg skulle komme dit igjen. Løsningen ble å sette seg som mål å trene litt, hver dag. Ikke noe kostholdendring i første omgang bare litt aktivitet. Så litt mer og plutselig var kondisjonen betydelig bedre. Flesket rundt midjen var som forduftet og klærne satt løsere. Jeg fikk plutselig uappetitt på usunn mat og man kan si at det sunne kostholdet kom av seg selv. Godis på lørdager, ellers normal kost. Og aktivitet. Gidder jeg ikke trimme en dag eller en uke er det greit, gjør bare det som kjennes riktig. Løsningen for meg var vel rett og slett å legge lista litt lavere og ta det litt over tid.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Hva er det du ikke fikser med kostholdsbiten da?

Er du så sulten at du sprekker på usunn mat, fyser du veldig på søtt hele tiden / kveldene, har du dårlig erfaring med jojo slanking eller hva?

Jeg er nesten helt sikker på at det finnes en løsning på å få deg til å trives med et kosthold som skyver deg i riktig retning - bare vent til Viviola og jeg er ferdige med deg :-)

Og selvsagt er det bra å trene uansett hva du spiser :-)

Skrevet

Jeg vet jo ikke noe om vekten din, men generelt sies det at det er sunnere å være overvektig og i god form enn slank og i dårlig form!!!!

Skrevet

Det er uansett ALDRI bortkastet å trimme/trene! ALDRI! Husk at hjerte og lunger får trim, det synes ikke utenpå - men er kjempeviktig!

Du skriver ingenting om hva du legger i usunt kosthold, og du skriver ingenting om vekt. Skriv litt mer, så er vi flere her som mer enn gjerne svarer deg!

:-)

Skrevet

Hva er det du ikke fikser med kostholdsbiten da?

Er du så sulten at du sprekker på usunn mat, fyser du veldig på søtt hele tiden / kveldene, har du dårlig erfaring med jojo slanking eller hva?

Jeg er nesten helt sikker på at det finnes en løsning på å få deg til å trives med et kosthold som skyver deg i riktig retning - bare vent til Viviola og jeg er ferdige med deg :-)

Og selvsagt er det bra å trene uansett hva du spiser :-)

''Jeg er nesten helt sikker på at det finnes en løsning på å få deg til å trives med et kosthold som skyver deg i riktig retning - bare vent til Viviola og jeg er ferdige med deg :-)''

He-he, lurer på om vi har blitt disse "gamle tantene", jeg, de litt slitsomme som alltid vet best og som alltid skal gi gode råd?

;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Jeg er nesten helt sikker på at det finnes en løsning på å få deg til å trives med et kosthold som skyver deg i riktig retning - bare vent til Viviola og jeg er ferdige med deg :-)''

He-he, lurer på om vi har blitt disse "gamle tantene", jeg, de litt slitsomme som alltid vet best og som alltid skal gi gode råd?

;-)

Ja, det håper jeg da virkelig. jeg sitter jo ikke her og skriver for ingenting. Jeg gjør alt jeg akn for å bygge solid opp mitt kommende image som svigermoren fra helvete kombinert med gal kattedame :-)))

Skrevet

Ja, det håper jeg da virkelig. jeg sitter jo ikke her og skriver for ingenting. Jeg gjør alt jeg akn for å bygge solid opp mitt kommende image som svigermoren fra helvete kombinert med gal kattedame :-)))

HERLIG!!!!

Gjest Føler meg håpløs
Skrevet

Det er uansett ALDRI bortkastet å trimme/trene! ALDRI! Husk at hjerte og lunger får trim, det synes ikke utenpå - men er kjempeviktig!

Du skriver ingenting om hva du legger i usunt kosthold, og du skriver ingenting om vekt. Skriv litt mer, så er vi flere her som mer enn gjerne svarer deg!

Det er ikke det at jeg spiser BARE usunt.

Jeg spiser mye frukt og grønt og rugbrød, men i tillegg blir det en del godteri og kaker.

Vekta er normal den, men jeg har følt mer enn én gang at folk ser på meg som mislykka sunnhetsapostel fordi jeg simpelthen ikke motstår kaker og boller.

Jeg tror det også kan skyldes en ungdomstid med spiseforstyrrelser. Jeg er frisk nå, men i bakhodet mitt ligger det og murrer en slags "tillatelse" om å unne meg ting, siden jeg i 12 år levde på gulrøtter og klibrød..

Det sitter i hodet for jeg elsker jo sunn mat!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg spiser mye frukt og grønt og rugbrød, men i tillegg blir det en del godteri og kaker.

Vekta er normal den, men jeg har følt mer enn én gang at folk ser på meg som mislykka sunnhetsapostel fordi jeg simpelthen ikke motstår kaker og boller.

Jeg tror det også kan skyldes en ungdomstid med spiseforstyrrelser. Jeg er frisk nå, men i bakhodet mitt ligger det og murrer en slags "tillatelse" om å unne meg ting, siden jeg i 12 år levde på gulrøtter og klibrød..

Hvordan folk ser på deg skal du ta høy fart og dr*** i.

Sålenge vekten din ikke er noe problem og den sunne maten prioriteres slik at du ikke går glipp av noen næringsstoffer så er det faktisk lov å kose seg med kake. Du trener jo ekstremt mye og forbrenner vel mer kalorier per dag enn de du føler at titter på deg klarer å svi av på en halv uke. Spis og kos deg du.

Synes du det blir altfor mye sukker så ser du om du kan ha noen sukkerfrie soner i løpet av uken. Ellers så får du i deg den sunne maten først og kosen etterpå.

Stå på - du er kjempeflink som har kommet deg ut av spiseforstyrrelsen.

Skrevet

''Vekta er normal den, men jeg har følt mer enn én gang at folk ser på meg som mislykka sunnhetsapostel fordi jeg simpelthen ikke motstår kaker og boller.''

Næmmen jøss, hva slags folk er dette, da???? Uansett hvem de er, så må du drite en lang marsj i dem!

Sunt kosthold: Det handler for meg om å tilføre kroppen det den trenger av næring og energi. Det gjør du jo gjennom ditt daglige kosthold, høres det ut som. Da er det vel ingen som har det spøtt med om du spiser kake/godis i tillegg, vel?!

Når du ikke har vektproblemer, får i deg nok sunn mat som gir kroppen din det den trenger for å fungere, så spis din kake med god samvittighet. Skjønner at du sliter med tankene rundt dette, men jeg håper at du klarer å overvinne dem.

Kjempeflink, er du!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...