Gå til innhold

Kan du engelsk åttendeklassepensum? (quiz)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte også alle. Jeg tror nok jeg holder ungdomsskolenivå og vel så det i engelsk.

Men til alle som syntes den var for lett - jeg er gammel nok til å ha tatt de nasjonale prøvene på 60- og 70-tallet. Husker ikke hvor lenge man holdt på med dem og hva de skulle måle, men den gangen het de normerte prøver. De var også kjempelette. I hvert fall norskprøvene - husker ikke hvilke andre fag vi hadde dem i, men det var ikke bare norsk.

Et eksempel som vi syntes var så teit at jeg husker det ennå:

"Å gå som katten rundt den varme grøten", betyr det:

- At grøten er varm

- Å ha lyst til noe uten riktig å våge det

- At katter ikke liker grøt

Og dette var altså den gangen ingen hadde hørt ordet "flerkulturell", og det gikk nesten bare blåhvite, norskspråklige barn i den norske skolen.

Hehe, de prøvene husker jeg også. ( = Jeg er gammel??!!)

De normerte prøvene var ren plankekjøring og latterlig lette husker jeg. Så egentlig er det intet nytt under solen da. ;-)

Jeg husker forresten en annen oppgave fra de normerte prøvene, i norsk, under fremmedordsavdelingen:

Hva betyr vertikal:

1. Vannrett

x. Liten leilighet

2. Noe som er verten sitt.

Og grunnen til at jeg husker det, er at en gutt i klassen ble skikkelig hissig, for han mente at svaret var x, liten leilighet, og ble dødelig fornærma da han ikke fikk svaret godkjent.

;-)

Gjest Men jeg er ingen 8 klassing
Skrevet

Hadde jeg ikke scoret topp her så hadde jeg blitt VELDIG skuffet over meg selv :)

Skrevet

Ja, jeg husker også de normerte prøvende som veldig lette, og stusset over at det aller meste av klassen lå an til M og S. Husker vi tenkte at resten av landet måtte være passe dårlige (karakterene skulle jo fordeles etter gausskurve) :P

Vi lurte også på hvem i alle dager som kunne score lavt på de prøvene...

Skrevet

Du fikk 17 rette av 17 mulige, Karakter 6, intet mindre enn imponerende, du har mye til felles med Leonarda Da Vinci.

Skrevet

Prøven virket veldig enkel, men jeg fikk bare 15. Byttet flippers og trunks, da det var ukjende ord for meg.

Skrevet

Du fikk 17 rette av 17 mulige, Karakter 6, intet mindre enn imponerende, du har mye til felles med Leonarda Da Vinci.

*lol*

Kommer godt med når du skal male kjøkkenet det da!

Skrevet

*lol*

Kommer godt med når du skal male kjøkkenet det da!

Det har du rett i, det blir nok esktra fint skal du se. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...