Hushjelpen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hvordan kan jeg lage dette? Tenkte å ta potetskiver, gulerøtter i skiver og løk i ovnen. Skal jeg bare legge dette lagvis og salte og pepre litt?? Hvor lenge ev i ovnen på hvilken grad? Noen andre tips? Skal serveres sammen med lammestek (ferdigstekt, som bare skal varmes). Og dette med saus igjen, kan jeg servere brun saus til lammesteken?? Tror ikke jeg klarer annen saus jeg, er såååå dårlig på kjøkkenet! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''Og dette med saus igjen, kan jeg servere brun saus til lammesteken??'' Du, ta en tur til Toro-hylla på butikken. Der har de sauser spesielt beregnet for lam, og bak på pakka står det hva og hvor mye man skal tilsette posens pulverinnhold. Brun saus er ikke så veldig godt til lam, nemlig. :-) Grønnsakene du snakker om aner jeg ikke hvordan blir, jeg er heller ingen husmor! ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Skal du steke steika i steikeovnen? I så fall legger du grønnsakene sammen med steika i en langpanne. Krydre litt, men ikke så mye. (Steika er jo godt krydret.) Så heller du over litt vann. La det hele godgjøre seg i noen timer på lav varme. Hell over steika litt mer vann innimellom. Sjyen som blir igjen etter at du har stekt steika og grønnsakene heller du i en kjele. Spe med fløte- og du har en alldeles nydelig saus!!! 0 Siter
Gjest stek Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg har alltid grønnsakene liggende i langpanne under steka når jeg steker den. Så hvordan det blir når du ikke skal steke steka aner jeg ikke. Man skulle jo tro at samme tid og temperatur skule kunne brukes, men det er godt mulig det kan gjøres bedre på en annen måte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.