Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på shopping. Jeg handlet bl.a. 8-9 forskjellige ting på en sportskjedebutikk. Når jeg hadde kommet hjem, ser jeg på kvitteringen at jeg ikke har betalt for et par løpesko. Ekspeditøren tok av en alarm på den ene skoa, og la de tydeligvis i skoeksen, og ned i handleposen, uten å scanne varen.

Jeg går ut av butikken, og alarmen går, pga en alarm på en genser. Jeg har jo kvittering for genseren, så det er intet problem.

Det var storsalg og kaos på denne butikken i dag, og alarmer gikk hele tiden. Det var superdårlig organisert, og 4 vektere og to butikkansatte sto å sjekket varer for alarmer, og betjeningen i kassen fikk tyn pga av at de ikke var gode nok til å finne alarmer på varene som folk skulle betale.

Vel, mine varer er alarmfrie, men den ene varen, som på salget kostet 500, nedsatt fra 1200, er ikke betalt for.

Jeg gir faktisk beng i dette, og skal nyte mine gratis-sko, hehe! :o)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

9

• Babette

4

• candyqueen_83

4

• Spirello

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du bruker løpeskoene til å løpe med, er det greit.

Skrevet

Eg hadde betalt for skoa neste gang eg var i butikken, og da hadde eg betalt full pris på Kr. 1 200.-.

Skrevet

Jeg hadde nok gått tilbake og sagt hva som hadde skjedd ja, og betalt kronene. At det ikke blir oppdaget forandrer ikke på tingene for meg. Har opplevd lignende ting før, og gått tilbake, så dette er ikke en fiktiv situasjon for meg.

Hadde det vært en veldig liten sum og jeg hadde hatt en lang vei tilbake, ville jeg ikke gjort noe. For det er grenser for hvor mye arbeid en skal ha når en ikke selv har gjort feilen. Men i dette tilfellet, ja. Men det er nå meg.

Skrevet

Jeg har gjort som deg før, og da har det endt med at jeg ikke har fått meg til å bruke tingene på grunn av dårlig samvittighet. Jeg hadde nok gått tilbake og betalt. Så lite rock´n roll er jeg:)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg hadde gått tilbake og betalt for dem.

Jeg har ikke vært ute for tilsvarende (at jeg ikke oppdaget feilen før jeg kom hjem), men jeg sier i fra i kassen hvis jeg ser at jeg blir bedt om feil beløp, enten det er for mye eller for lite.

Skrevet

Hadde gått tilbake til butikken og fortalt hva som hadde skjedd. Så kunne de velge om jeg skulle betale eller ikke. Gjorde det en gang, og da slapp jeg å betale fordi jeg hadde vært grei og sagt fra.

Skrevet

Eg hadde betalt for skoa neste gang eg var i butikken, og da hadde eg betalt full pris på Kr. 1 200.-.

*hehe*

Skrevet

Jeg hadde gått tilbake og betalt for dem.

Jeg har ikke vært ute for tilsvarende (at jeg ikke oppdaget feilen før jeg kom hjem), men jeg sier i fra i kassen hvis jeg ser at jeg blir bedt om feil beløp, enten det er for mye eller for lite.

Her er det ikke bare å "gå tilbake". Det er et godt stykke dit, og jeg drar neppe i den retningen før jul.

Onsdag1365380628
Skrevet

Nyt skoene dine du..det hadde jeg gjort. Med god samvittighet.

Skrevet

Jeg har gjort som deg før, og da har det endt med at jeg ikke har fått meg til å bruke tingene på grunn av dårlig samvittighet. Jeg hadde nok gått tilbake og betalt. Så lite rock´n roll er jeg:)

Jeg er også ekstremt lite Rock n roll når det gjelder sånt...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226345085' post='4011360]

Her er det ikke bare å "gå tilbake". Det er et godt stykke dit, og jeg drar neppe i den retningen før jul.

Hvorfor spør du da, hvis det uansett ikke er aktuelt for deg å rydde opp?

Skrevet

Jeg forklarte kun noe om avstand, og at jeg ikke vanligvis ferdes i de traktene.

Skrevet

Hun spør hva DU ville gjort da. Og forklarte at hun ikke "bare kunne".

Skrevet

Hadde det skjedd i nærheten så ville jeg reist tilbake og forklart ståa, men nå ser jeg at det er et godt stykke unna. Da ville jeg beholdt dem, det er butikken sin feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...