Lotte :o) Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 I dag var jeg på shopping. Jeg handlet bl.a. 8-9 forskjellige ting på en sportskjedebutikk. Når jeg hadde kommet hjem, ser jeg på kvitteringen at jeg ikke har betalt for et par løpesko. Ekspeditøren tok av en alarm på den ene skoa, og la de tydeligvis i skoeksen, og ned i handleposen, uten å scanne varen. Jeg går ut av butikken, og alarmen går, pga en alarm på en genser. Jeg har jo kvittering for genseren, så det er intet problem. Det var storsalg og kaos på denne butikken i dag, og alarmer gikk hele tiden. Det var superdårlig organisert, og 4 vektere og to butikkansatte sto å sjekket varer for alarmer, og betjeningen i kassen fikk tyn pga av at de ikke var gode nok til å finne alarmer på varene som folk skulle betale. Vel, mine varer er alarmfrie, men den ene varen, som på salget kostet 500, nedsatt fra 1200, er ikke betalt for. Jeg gir faktisk beng i dette, og skal nyte mine gratis-sko, hehe! ) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jepp, det hadde nok jeg også gjort! ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hvis du bruker løpeskoene til å løpe med, er det greit. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Eg hadde betalt for skoa neste gang eg var i butikken, og da hadde eg betalt full pris på Kr. 1 200.-. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg hadde nok gått tilbake og sagt hva som hadde skjedd ja, og betalt kronene. At det ikke blir oppdaget forandrer ikke på tingene for meg. Har opplevd lignende ting før, og gått tilbake, så dette er ikke en fiktiv situasjon for meg. Hadde det vært en veldig liten sum og jeg hadde hatt en lang vei tilbake, ville jeg ikke gjort noe. For det er grenser for hvor mye arbeid en skal ha når en ikke selv har gjort feilen. Men i dette tilfellet, ja. Men det er nå meg. 0 Siter
tonie Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg har gjort som deg før, og da har det endt med at jeg ikke har fått meg til å bruke tingene på grunn av dårlig samvittighet. Jeg hadde nok gått tilbake og betalt. Så lite rock´n roll er jeg:) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg hadde gått tilbake og betalt for dem. Jeg har ikke vært ute for tilsvarende (at jeg ikke oppdaget feilen før jeg kom hjem), men jeg sier i fra i kassen hvis jeg ser at jeg blir bedt om feil beløp, enten det er for mye eller for lite. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hadde gått tilbake til butikken og fortalt hva som hadde skjedd. Så kunne de velge om jeg skulle betale eller ikke. Gjorde det en gang, og da slapp jeg å betale fordi jeg hadde vært grei og sagt fra. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Eg hadde betalt for skoa neste gang eg var i butikken, og da hadde eg betalt full pris på Kr. 1 200.-. *hehe* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Jeg hadde gått tilbake og betalt for dem. Jeg har ikke vært ute for tilsvarende (at jeg ikke oppdaget feilen før jeg kom hjem), men jeg sier i fra i kassen hvis jeg ser at jeg blir bedt om feil beløp, enten det er for mye eller for lite. Her er det ikke bare å "gå tilbake". Det er et godt stykke dit, og jeg drar neppe i den retningen før jul. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Nyt skoene dine du..det hadde jeg gjort. Med god samvittighet. 0 Siter
alida Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg har gjort som deg før, og da har det endt med at jeg ikke har fått meg til å bruke tingene på grunn av dårlig samvittighet. Jeg hadde nok gått tilbake og betalt. Så lite rock´n roll er jeg:) Jeg er også ekstremt lite Rock n roll når det gjelder sånt... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226345085' post='4011360] Her er det ikke bare å "gå tilbake". Det er et godt stykke dit, og jeg drar neppe i den retningen før jul. Hvorfor spør du da, hvis det uansett ikke er aktuelt for deg å rydde opp? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Hvorfor spør du da, hvis det uansett ikke er aktuelt for deg å rydde opp? Jeg forklarte kun noe om avstand, og at jeg ikke vanligvis ferdes i de traktene. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hadde nok gjort som deg jeg også. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hvorfor spør du da, hvis det uansett ikke er aktuelt for deg å rydde opp? Hun spør hva DU ville gjort da. Og forklarte at hun ikke "bare kunne". 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hadde det skjedd i nærheten så ville jeg reist tilbake og forklart ståa, men nå ser jeg at det er et godt stykke unna. Da ville jeg beholdt dem, det er butikken sin feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.