candyqueen_83 Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Har en del epler jeg må bruke opp, og fikk lyst på noe nå. Har kun et par dl melk i kjøleskapet, og har ingen ordentlig paiform. Forslag til oppskrifter? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Du trenger ikke paiform, bruk en ildfastform i en størrelse som passer en paideig med den melkemengden du har. ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Du trenger ikke paiform, bruk en ildfastform i en størrelse som passer en paideig med den melkemengden du har. ) Tror du jeg er kokk eller? Jeg kan da ikke beregne slikt ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Tror du jeg er kokk eller? Jeg kan da ikke beregne slikt ) *Hehe* Joda, finn en deigoppskrift og halver den om du ikke har melk nok (er det forresten melk i paideig???) og så finner du en form som er passe stor til deigen din, skulle ikke være noe problem det? Du kan også bare bruke en vanlig kakeform. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Du trenger ikke paiform, bruk en ildfastform i en størrelse som passer en paideig med den melkemengden du har. ) Trodde man brukte melk i eplekaker jeg, men har funnet oppskrifter uten. Hmm. Da er det jo ingen sak ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 *Hehe* Joda, finn en deigoppskrift og halver den om du ikke har melk nok (er det forresten melk i paideig???) og så finner du en form som er passe stor til deigen din, skulle ikke være noe problem det? Du kan også bare bruke en vanlig kakeform. Nei, men tenkte jeg ikke kunne lage pai uten paiform, og ikke eplekake uten melk. Men begge deler går visst bra ) 0 Siter
Gjest maby Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Eplekake m/marengs Fantastisk kake! 125 gr smør og 3 s.s sukker røres hvitt! ha i 3 eggeplommer som røres inn. 200 gr hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker siktes inn. kna sammen og sett kaldt i en halv time. 5-6 middels store epler skrelles og skjæres i skiver. 3 s.s sukker og 1/2 dl vann og litt kanel kokes opp og avkjøl. Trykk deigen ut i formen(litt opp på kanten) Hell eplemosen over. 3 eggehviter stivpiskes-ha i 100 gr sukker-pisk stiv legg på toppen! stekes på 200 gr..nederst i ovnen i ca 1/2 time. velbekomme;0) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Eplekake m/marengs Fantastisk kake! 125 gr smør og 3 s.s sukker røres hvitt! ha i 3 eggeplommer som røres inn. 200 gr hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker siktes inn. kna sammen og sett kaldt i en halv time. 5-6 middels store epler skrelles og skjæres i skiver. 3 s.s sukker og 1/2 dl vann og litt kanel kokes opp og avkjøl. Trykk deigen ut i formen(litt opp på kanten) Hell eplemosen over. 3 eggehviter stivpiskes-ha i 100 gr sukker-pisk stiv legg på toppen! stekes på 200 gr..nederst i ovnen i ca 1/2 time. velbekomme;0) Takk ) Skal prøve denne en gang og. Har masse epler ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.