Gå til innhold

Var det noe som ikkje var bedre før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vet jo at "alt var bedre før", og det er eg stort sett enig i.

Men kan du nevne noe som_ikkje_ var bedre før?

Kåre Willock fks. var ikkje bedre før!

mens fks. Ozonlaget var helt klart bedre før!

AneM1365380603
Skrevet

Muligheten til å få kontakt med andre mennesker var ikke bedre før. Jeg tenker på mobil og pc :)

Hvis mannen min er på butikken kan jeg veldig enkelt be han handle noe. Vi kan også gå hver vår vei på kjøpesenteret uten å avtale å møtes et eksakt klokkeslett en bestem plass.

Skrevet

Muligheten til å få kontakt med andre mennesker var ikke bedre før. Jeg tenker på mobil og pc :)

Hvis mannen min er på butikken kan jeg veldig enkelt be han handle noe. Vi kan også gå hver vår vei på kjøpesenteret uten å avtale å møtes et eksakt klokkeslett en bestem plass.

Det har du helt rett i.

Før i tiden så kunne eg ikkje fortelle _deg_ at no går eg å legger meg fks....:-)

AneM1365380603
Skrevet

Det har du helt rett i.

Før i tiden så kunne eg ikkje fortelle _deg_ at no går eg å legger meg fks....:-)

Ja, nå kan en fortelle det til personer spredt over hele landet samtidig.

Pc'n gjør hverdagen enkelere, men vi blir kanskje latere av den også. Vi slipper å leite etter venner/partner ute, vi kjøper og selger via nett, vi betaler regninger hos nettbanken, info fra skole og bhg kommer på mail/sms, vi kan spille med folk fra hele verden, og vi tar kaffen på msn ;)

Jeg liker den delen der jeg kan være sosial selv om jeg er hjemme med sovende barn. Så er det så utrolig greit å finne alt mulig en lurer på, f eks her på dol.

Da de to minste fikk mollusker giddet jeg ikke å kontakte lege, for jeg hadde lest om det på dol. Jeg hadde aldri hørt om det før, men var sikker i min sak.

Noe min mor ofte nevner som er bedre i dag enn før, det er at barna skal høres, ikke bare sees :o) Hun synes oppdragelsen er langt mer gjennomtenkt enn den var da hun vokste opp, og da hun selv hadde småbarn.

Skrevet

Det har du helt rett i.

Det er jo masse det da...

Lønnsnivået...

Vann i krana og i dusjen

Nå kan man leve mer som man vil. Før var det vel enten gift eller gammeljomfru. Nå kan jeg være gift tre ganger, og gammeljomfru resten. Ganske kjekt.

Men TV det er en uting. Det var nok bedre uten TV ;)

Skrevet

Det meste er bedre nå. Til og med Willoch. :)

Men det er mer ensomhet, tror jeg. :(

Skrevet

Det gikk altfor mye tid til matlaging og klesvask før, nå kan man gjøre andre fornuftige ting samtidig , eks sitte på dataen mens maskiner gjør jobben ;)

Busstilbudene var ikke bedre før.

Også har vi all reklamen som forteller om forbedret produkt. Den har jeg aldri skjønt meg på. De fremstiller produktet som noe dritt, men nå er det liksom så mye bedre etter oppdatering. Må le da.

Tv programmer.

Og sikkert masse mere.

Skrevet

Det første jeg tenler på som ikke var bedre før: Badet! Kalde baderom uten varmekabler i gulvet husker jeg som et grusomt, tidlig barndomsminne.....

Skrevet

Syklene er bedre nå enn før! De veide jo et tonn før, og ikke noe gir....

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Den kalde krigen var ikke bedre før.

Bilstandardene var deinitivt ikke bedre før. Eller IT verktøyene.....

Skrevet

Jeg synes det meste er bedre nå, jeg. Vi har kortere arbeidsdager, lengre ferier, bedre levestandard, høyere utdanning, bedre helsetjenester, barnehageplasser nok til de aller fleste, bedre teknologi, i det hele tatt. Vi kan være lenge hjemme når vi får barn og likevel få penger inn på kontoen. Tre måneder var alt moren min fikk av tid sammen med meg. Jeg vil si vi har det bra. Hvis synes mange i dag er sutrete og bortskjemte.

Men ozonlaget var nok klart bedre ja, og sikkert endel andre ting.

Skrevet

Men du vet da vel at alt var mye bedre under krigen!!

Skrevet

Evnen min til å velge mannfolk. Definitivt ikke bedre før. Men du tenkte på noe mer allmenngyldig kanskje:o)

Gjest høstløv
Skrevet

Menneskesynet.

Her går jeg i motsatt retning.

Helsa mi var mye bedre før.

Skrevet

Det gikk altfor mye tid til matlaging og klesvask før, nå kan man gjøre andre fornuftige ting samtidig , eks sitte på dataen mens maskiner gjør jobben ;)

Busstilbudene var ikke bedre før.

Også har vi all reklamen som forteller om forbedret produkt. Den har jeg aldri skjønt meg på. De fremstiller produktet som noe dritt, men nå er det liksom så mye bedre etter oppdatering. Må le da.

Tv programmer.

Og sikkert masse mere.

Ja det gikk mye mere tid til matlaging og klesvask før i tiden, husvask også for den del.

Skrevet

Det første jeg tenler på som ikke var bedre før: Badet! Kalde baderom uten varmekabler i gulvet husker jeg som et grusomt, tidlig barndomsminne.....

Det har eg glemt.

Men eg har "kalde" gulv på badet fortsatt, uten varmekabler.

Skrevet

Syklene er bedre nå enn før! De veide jo et tonn før, og ikke noe gir....

Syklene veide et tonn og hadde ikkje så mange gir, det har du rett i.

Men holdbarheten (slitestyrken) var minst like god før!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...