GoodTimes Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Den gode, gamle medisterpølsa - hvordan forholde seg til den kostholdsmessig? Jeg skal p.t ikke spise rødt kjøtt ofte. Er medisteren rødt kjøtt selv om grisen er det? Og: på en kostholdsliste jeg har, står det at medisterpølsen pussig nok er mindre feit enn vanlig kjøttpølse. Fra det synspunktet er altså medisteren ikke så slem. Noen med peiling her? 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Medsterpølse er svinekjøtt. Fettinnhodet står på pakken, men det er meget fet mat asså :-) 0 Siter
Speak Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Masse fett i medisterpølse. Slike blandingsprodukter er ikke å foretrekke. Men alt med måte:-) 0 Siter
GoodTimes Skrevet 12. november 2008 Forfatter Skrevet 12. november 2008 Masse fett i medisterpølse. Slike blandingsprodukter er ikke å foretrekke. Men alt med måte:-) I motsetning til mange her, blir jeg fryktelig fort lei av kylling, i alle varianter, og kalkun er ikke SÅ godt i lengden, det heller. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 I motsetning til mange her, blir jeg fryktelig fort lei av kylling, i alle varianter, og kalkun er ikke SÅ godt i lengden, det heller. Hva med fisk da? Eller annet kjøtt? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 12. november 2008 Forfatter Skrevet 12. november 2008 Hva med fisk da? Eller annet kjøtt? Jeg telte etter, og nå har vi spist fisk hver dag siden torsdag! Godt, også. Røkelaks og spinat - fiskesuppe - kokt kveite med sandefjordsmør og agurk - Janssons Frästelse - torsk (kokt) med broccoli og gulerøtter. Jeg liker fisk. Men bare fordi jeg ikke skal ha det nå, tenker jeg intenst på biff, fårikål og svinekoteletter ... 0 Siter
fresja Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Jeg telte etter, og nå har vi spist fisk hver dag siden torsdag! Godt, også. Røkelaks og spinat - fiskesuppe - kokt kveite med sandefjordsmør og agurk - Janssons Frästelse - torsk (kokt) med broccoli og gulerøtter. Jeg liker fisk. Men bare fordi jeg ikke skal ha det nå, tenker jeg intenst på biff, fårikål og svinekoteletter ... Kan du spise fiskekaker, fiskepudding, fiskeboller, fiskeburgere, fiskekarbonader o.l.? Og reker? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 12. november 2008 Forfatter Skrevet 12. november 2008 Kan du spise fiskekaker, fiskepudding, fiskeboller, fiskeburgere, fiskekarbonader o.l.? Og reker? Ja, jeg kan jo det, bare det ikke er for fett. Og reker går! Men jeg skulle ikke spise rognen. Rekerognen, altså. Det er kolesterolet mitt som har tatt seg en tur opp. 0 Siter
fresja Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Ja, jeg kan jo det, bare det ikke er for fett. Og reker går! Men jeg skulle ikke spise rognen. Rekerognen, altså. Det er kolesterolet mitt som har tatt seg en tur opp. Les om kolesterol på internett. Vet ikke om legene fremdeles har den gamle matlisten som virket noe foreldet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.