Gå til innhold

Kostholdspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gode, gamle medisterpølsa - hvordan forholde seg til den kostholdsmessig?

Jeg skal p.t ikke spise rødt kjøtt ofte. Er medisteren rødt kjøtt selv om grisen er det?

Og: på en kostholdsliste jeg har, står det at medisterpølsen pussig nok er mindre feit enn vanlig kjøttpølse. Fra det synspunktet er altså medisteren ikke så slem.

Noen med peiling her?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Medsterpølse er svinekjøtt. Fettinnhodet står på pakken, men det er meget fet mat asså :-)

Skrevet

Masse fett i medisterpølse. Slike blandingsprodukter er ikke å foretrekke. Men alt med måte:-)

Skrevet

Masse fett i medisterpølse. Slike blandingsprodukter er ikke å foretrekke. Men alt med måte:-)

I motsetning til mange her, blir jeg fryktelig fort lei av kylling, i alle varianter, og kalkun er ikke SÅ godt i lengden, det heller.

:(

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

I motsetning til mange her, blir jeg fryktelig fort lei av kylling, i alle varianter, og kalkun er ikke SÅ godt i lengden, det heller.

:(

Hva med fisk da? Eller annet kjøtt?

Skrevet

Hva med fisk da? Eller annet kjøtt?

Jeg telte etter, og nå har vi spist fisk hver dag siden torsdag! Godt, også.

Røkelaks og spinat - fiskesuppe - kokt kveite med sandefjordsmør og agurk - Janssons Frästelse - torsk (kokt) med broccoli og gulerøtter.

Jeg liker fisk. Men bare fordi jeg ikke skal ha det nå, tenker jeg intenst på biff, fårikål og svinekoteletter ...

:)

Skrevet

Jeg telte etter, og nå har vi spist fisk hver dag siden torsdag! Godt, også.

Røkelaks og spinat - fiskesuppe - kokt kveite med sandefjordsmør og agurk - Janssons Frästelse - torsk (kokt) med broccoli og gulerøtter.

Jeg liker fisk. Men bare fordi jeg ikke skal ha det nå, tenker jeg intenst på biff, fårikål og svinekoteletter ...

:)

Kan du spise fiskekaker, fiskepudding, fiskeboller, fiskeburgere, fiskekarbonader o.l.? Og reker?

Skrevet

Kan du spise fiskekaker, fiskepudding, fiskeboller, fiskeburgere, fiskekarbonader o.l.? Og reker?

Ja, jeg kan jo det, bare det ikke er for fett. Og reker går! Men jeg skulle ikke spise rognen. Rekerognen, altså.

Det er kolesterolet mitt som har tatt seg en tur opp.

:P

Skrevet

Ja, jeg kan jo det, bare det ikke er for fett. Og reker går! Men jeg skulle ikke spise rognen. Rekerognen, altså.

Det er kolesterolet mitt som har tatt seg en tur opp.

:P

Les om kolesterol på internett. Vet ikke om legene fremdeles har den gamle matlisten som virket noe foreldet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...