Gjest ny katte eier Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Håper noen katteeiere vil hjelpe meg med litt tips angående min lille kattunge. Hun er verdens herligste og snilleste kattunge, veldig tålmodig med ivrige barn, det er bare ett problem. Så snart det kommer mat på bordet så vil hun opp. Vi må ta henne ned hele tiden, likevel hopper hun like fort opp igjen. Selv når vi er til stede..Nå har vi begynt å sette henne i kjelleren når vi spiser, hun har ikke begynt å gå ut ennå. Kan man lære opp en katt til hva den får gjøre og ikke gjøre. Hvertfall mens vi er til stede;)? Den får være nesten overalt i huset, bortsett fra i vår seng og i sofaen. Har stoler på stua som den kan ligge i, men det er bare sofaen hun vil være, og der er det likedan, tar henne ned, men hun hopper opp igjen like fort. Kommer hun til å forstå at det er forbudt område, eller kan hun likegjerne få være der først som sist? Har også ett mat spørsmål. Har gitt henne tørrfor for kattunger til nå, men i dag fikk hun boksemat med kylling smak beregnet for katt unger. Er det lurt å fortsette med det, eller er hun for liten til den slags mat....Hun var lykkelig hvertfall. Ellers lurer jeg på om dere andre katte eiere vaksninerer kattene deres? 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Gi kattemat kjøpt hos veterinær eller i dyrebutikk - den er det ikke syre i så den er snill med tennene. Ellers følger du vaksinasjonsprogrammet til dyrlegen. Angående å få henne vekk fra bodet: Jeg har en som klatret i tapetet på stua. én dusj med vannflasken én gang - problem løst. Men det er ikke noe man kan gjøre for å oppdra den på alt mulig sånn at dyret blir gående mer eller mindre våt da :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Hehe, de er nå søte disse små nøstene! Jeg har hatt en spruteflaske på lur, så når kattene har hoppet på bordet, har jeg gitt de en sprut. Men prøv å skjule at det er du som spruter ;0) Vaksine bør gis hvert år, det får alle mine også. Katten bør ha tørrfor til vanlig. Det er best for tennene. Tilgang til rent vann er viktig. Bløtfor kan du gi innimellom, de liker det! Men pass på magen, den kan reagere litt.. :0/ Herlig med kattunger! :0) 0 Siter
Gjest vær streng Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Jeg har gjort det samme med katten som med hunden. Et sint nei og skyve hardt unna med hånden. Katter er inteligente og skjønner snart hva som er lov og ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.