Gå til innhold

Beregning av strømforbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk i dag oversikt over strømforbruk, og det var regnet fra august 07 til november 08. Det blir 15 mnd.

Så har dem beregnet strømforbruk for neste år, og satt opp månedlig innbetaling med 350 kr?? Det må jo bli fullstendig feil.

Så nå blir det over 850 kr til strøm per mnd. Jeg syns det blir fryktelig dyrt.

Har dem da beregnet de siste 15 mnd, og at vi kommer til å bruke like mye det neste året? Det blir jo helt galt. Må vel ringe og få det oppklart.

Hvor mye betaler dere/bruker dere i strøm?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

17

• Lillemus

5

• Lisabeth

3

• illuminatum

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kommer jo an på hva du skal bruke strømmen til da... 850,- pr. mnd = 2550,- pr. kvartal. Mine høyeste strømregninger har vært på ca. 2200,- pr. kvartal (jan-mars), men jeg bruker ikke så mye strøm. Så 850,- pr. mnd. i strøm synes jeg ikke høres mye ut, har inntrykk av at de fleste betaler mye mer enn det i perioder av året i alle fall.

Skrevet

Vi har et snitt på ca 2000 kr i kvartalet. Oppvarming og varmtvann er i husleien/fellesutgifter. Vi har 165 kvm rekkehus.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226595516' post='4014238]

Vi har et snitt på ca 2000 kr i kvartalet. Oppvarming og varmtvann er i husleien/fellesutgifter. Vi har 165 kvm rekkehus.

Jeg har et snitt på ca. 1500,- i kvartalet, leilighet i 3. etg med naboer på begge sider + over og under. Vinterstid ca. 2000,- i kvartalet (litt over), sommerstid på det minste ca. 850,-. :o)

Skrevet

Kommer jo an på hva du skal bruke strømmen til da... 850,- pr. mnd = 2550,- pr. kvartal. Mine høyeste strømregninger har vært på ca. 2200,- pr. kvartal (jan-mars), men jeg bruker ikke så mye strøm. Så 850,- pr. mnd. i strøm synes jeg ikke høres mye ut, har inntrykk av at de fleste betaler mye mer enn det i perioder av året i alle fall.

Jeg syns ikke vi bruker så mye strøm. Men når vi tidligere har betalt litt over 500 kr mnd, så skal det gå opp til 850 kr mnd neste år? Får liksom ikke det til å stemme. Det må jo være fordi de i år har regnet over 15 mnd. Det pleier å være fra august til august eller noe sånt.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226595516' post='4014238]

Vi har en 80 kvm stor leilighet. Og sløser ikke mye med strøm syns jeg.

Skrevet

Strømforbruket vårt er fra august 07- november 08: 9545 kWh

Beregnet neste år: 9730 kWh. På 12 mnd i stedet for 15 mnd.

Skrevet

Jeg syns ikke vi bruker så mye strøm. Men når vi tidligere har betalt litt over 500 kr mnd, så skal det gå opp til 850 kr mnd neste år? Får liksom ikke det til å stemme. Det må jo være fordi de i år har regnet over 15 mnd. Det pleier å være fra august til august eller noe sånt.

Men melder dere ikke inn (evt. at det går automatisk, det gjør det noen steder) hvor mye strøm dere bruker hver periode? Eller estimerer selskapet i forhold til hva dere brukte i fjor?

Jeg melder inn, men om jeg ikke gjør det så estimerer de og da er det helt på bærtur ser jeg på nettet. Der kan jeg nemlig se hvor mye de forventer at jeg skal bruke i år i forhold til hvor mye jeg brukte i fjor og da kan de godt forvente et doblet strømforbruk av en eller annen merkelig grunn. Men jeg betaler jo ikke for mer enn jeg bruker da.

Gjest høstløv
Skrevet

Strømforbruket vårt er fra august 07- november 08: 9545 kWh

Beregnet neste år: 9730 kWh. På 12 mnd i stedet for 15 mnd.

Kan du ikke få månedlig avregning?

Så betaler du bare for for ditt reelle forbruk hver måned.

Gjest går det an?
Skrevet

Begynner å lure på regningen jeg fikk i dag etter å ha lest her i tråden. Fikk en regning på nesten 1900kr for én måneds forbruk. Høres jo helt sprøtt ut. Holdt på å besvime. Har bare bodd i huset i vel en måned. UTEN vaskemaskin de første to ukene. Og med barn kun halve tiden ca. Dette MÅ jo være galt vel? Eller er det andre som får regninger i den klassen?

Bor her med tre barn (som er hos faren ca 40%) og en særboer som kun er her i helgene.

Gjest høstløv
Skrevet

Nå har de jo varslet at strømmen skal bli mye dyrere, kanskje derfor at de vil ha flere penger for neste år?

Skrevet

Men melder dere ikke inn (evt. at det går automatisk, det gjør det noen steder) hvor mye strøm dere bruker hver periode? Eller estimerer selskapet i forhold til hva dere brukte i fjor?

Jeg melder inn, men om jeg ikke gjør det så estimerer de og da er det helt på bærtur ser jeg på nettet. Der kan jeg nemlig se hvor mye de forventer at jeg skal bruke i år i forhold til hvor mye jeg brukte i fjor og da kan de godt forvente et doblet strømforbruk av en eller annen merkelig grunn. Men jeg betaler jo ikke for mer enn jeg bruker da.

Jeg har ikke satt meg veldig inn i det, men det går visst automatisk. Vi sender ikke inn hver mnd som mange andre gjør. Jeg lurer på om det er en gang i året. Hmm. Kanskje sette meg inn i det først.

Men om vi har likt forbruk neste år som i år, skulle det vel hvert ca 7500 kWh og ikke 9730 kWh.

Skal sende en mail, og høre.

Gjest høstløv
Skrevet

Begynner å lure på regningen jeg fikk i dag etter å ha lest her i tråden. Fikk en regning på nesten 1900kr for én måneds forbruk. Høres jo helt sprøtt ut. Holdt på å besvime. Har bare bodd i huset i vel en måned. UTEN vaskemaskin de første to ukene. Og med barn kun halve tiden ca. Dette MÅ jo være galt vel? Eller er det andre som får regninger i den klassen?

Bor her med tre barn (som er hos faren ca 40%) og en særboer som kun er her i helgene.

Vi fikk regning på over 3.700 kr for to måneder, sep/okt. Og da betaler vi etter reelt forbruk, for vi avleser måleren hver annen måned.

Skrevet

Det MÅ jo være galt. Hvis du ikke fyrer noe kolossalt med strøm hele døgnet da.

Skrevet

Nå har de jo varslet at strømmen skal bli mye dyrere, kanskje derfor at de vil ha flere penger for neste år?

Greit nok at de skal skru opp prisen, men å sette opp forbruket med et kvartal ekstra pr år?

Gjest går det an?
Skrevet

Vi fikk regning på over 3.700 kr for to måneder, sep/okt. Og da betaler vi etter reelt forbruk, for vi avleser måleren hver annen måned.

Ok. Da er det andre enn oss som betaler mye. De fleste som hadde skrevet her lå jo rundt 500-750 kr pr mnd.

Hvor mange er dere? og hvor stort hus? Glemte å si i sted at huset her er ca 190kvm over to etasjer, og at det sjeldent blir veldig kaldt her.

Gjest går det an?
Skrevet

Det MÅ jo være galt. Hvis du ikke fyrer noe kolossalt med strøm hele døgnet da.

Vi skamfyrer ikke med strøm nei, men en liten lunk er det i huset hele døgnet ja.

Må ringe og sjekke med de i morgen.

Skrevet

Eg leser inn annenhver mnd. og kan da trykke på en knapp som beregner omtrent det eg skal betale for de to siste mnd., nå i månedsskifte hadde eg brukt 2170 kwh og skulle betale ca. 2000.- om eg ikkje husker feil.

Samme periode i fjor betalte eg ca. 4 200.- for to måneders forbruk.

Bruker ca 20 000 kwh i året (enebolig).

Gjest høstløv
Skrevet

Ok. Da er det andre enn oss som betaler mye. De fleste som hadde skrevet her lå jo rundt 500-750 kr pr mnd.

Hvor mange er dere? og hvor stort hus? Glemte å si i sted at huset her er ca 190kvm over to etasjer, og at det sjeldent blir veldig kaldt her.

Huset er på 160 kvm på en etasje.

Vi er tre voksne.

Gjest ThosibaDaisekai
Skrevet

Enebolig, leser av måleren hvert kvartal, strømregningen her ligger på ca 3000 hvert kvartal, bortsett fra på sommeren, da er den på ca 2000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...