Gå til innhold

Råmelk?

Persille1365381127

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Hva kan være årsak til at man får råmelk helt plutselig?

Sist jeg hadde det var rett før jeg fødte Billa, og jeg er jo garantert ikke der nå...

Det er ikke mye, men nok til at jeg kan klemme ut endel dråper. Det har vært sånn ca en uke. Ikke noe spreng, eller ubehag, eller andre endringer jeg har lagt merke til ved ettertanke.

Så; Sykdom? Fødsel på gang? Normalt?

Skrevet

Nye p-piller?

Jeg hadde melk hele tiden fra første til sistemannn dvs 15 år uten å bruke p-piller og det var ikke farlig. Men hvis jeg plutselig hadde fått det t

Skrevet

plutselig hadde fått det, tror jeg at jeg hadde tatt kontakt med legen.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vet om flere som har klemt melk ut i åresvis etter avsluttet amming, så det trenger ikke være noe spesielt.

Persille1365381127
Skrevet

Nye p-piller?

Jeg hadde melk hele tiden fra første til sistemannn dvs 15 år uten å bruke p-piller og det var ikke farlig. Men hvis jeg plutselig hadde fått det t

Nei... Har gått på de samme i over ett år...

Persille1365381127
Skrevet

Jeg vet om flere som har klemt melk ut i åresvis etter avsluttet amming, så det trenger ikke være noe spesielt.

Nei, det er jo greit nok - men nå har det jo vært fire år uten da, så det har plutselig kommet tilbake? Er det fortsatt like greit?

AneM1365380603
Skrevet

Nei, det er jo greit nok - men nå har det jo vært fire år uten da, så det har plutselig kommet tilbake? Er det fortsatt like greit?

Renner det av seg selv, eller må du klemme for at det skal komme noe? Har du evt klemt tidligere uten at det er kommet melk? De jeg vet om har for moro skyld klemt nå og da, men ikke så ofte at de opprettholder melkeproduskjonen. Jeg tror hun ene får dråper ut uten klemming.

Er du usikker kan du kontakte legen . Det kan jo være en hormonforstyrrelse, eller noe.

Persille1365381127
Skrevet

Renner det av seg selv, eller må du klemme for at det skal komme noe? Har du evt klemt tidligere uten at det er kommet melk? De jeg vet om har for moro skyld klemt nå og da, men ikke så ofte at de opprettholder melkeproduskjonen. Jeg tror hun ene får dråper ut uten klemming.

Er du usikker kan du kontakte legen . Det kan jo være en hormonforstyrrelse, eller noe.

''Renner det av seg selv'' Nei

''eller må du klemme for at det skal komme noe?'' Ja

''Har du evt klemt tidligere uten at det er kommet melk?'' Ja, har aldri kommet noe før.

Det har ikke blitt opprettholdt noen produksjon. Jeg piercet den ene brystvorten for noen år siden, og ifbm det var det mye klemming over lang tid - så om jeg kunne fremprovosere det burde det ha skjedd da.

''Er du usikker kan du kontakte legen . Det kan jo være en hormonforstyrrelse, eller noe.'' Jeg hadde bare håpet å få et eureka-svar her, så hadde jeg sluppet å bruke tid på det ;)

Skrevet

Nei... Har gått på de samme i over ett år...

Ring legen for sikkerhets skyld. Kanskje du burde ta en mammografi.

Persille1365381127
Skrevet

Ring legen for sikkerhets skyld. Kanskje du burde ta en mammografi.

Urk... Jeg venter noen dager og ser om det fortsatt varer. En uke er greit, men to er litt mye.

Skrevet

Bivirkning på medikamenter? Vet ikke om du bruker noen medisiner, men i såfall bør du sjekke i felleskatalogen om det er oppført som bivirkning for medikamentet.

Persille1365381127
Skrevet

Bivirkning på medikamenter? Vet ikke om du bruker noen medisiner, men i såfall bør du sjekke i felleskatalogen om det er oppført som bivirkning for medikamentet.

Ingen medisiner på lenge... Ikke engang vitaminer :)

Skrevet

Ingen medisiner på lenge... Ikke engang vitaminer :)

Da hadde jeg kontaktet fastlegen.

AneM1365380603
Skrevet

''Renner det av seg selv'' Nei

''eller må du klemme for at det skal komme noe?'' Ja

''Har du evt klemt tidligere uten at det er kommet melk?'' Ja, har aldri kommet noe før.

Det har ikke blitt opprettholdt noen produksjon. Jeg piercet den ene brystvorten for noen år siden, og ifbm det var det mye klemming over lang tid - så om jeg kunne fremprovosere det burde det ha skjedd da.

''Er du usikker kan du kontakte legen . Det kan jo være en hormonforstyrrelse, eller noe.'' Jeg hadde bare håpet å få et eureka-svar her, så hadde jeg sluppet å bruke tid på det ;)

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=499482

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...