Solbæra Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Jeg har bestilt meg støvletter fra utlandet. Betalt med mastercard. Nå har jeg fått hentelapp, må betale 524,- kroner. Toll og mva. Jeg trodde faktisk at sko var tollfritt? Er det sånn at man må kreve tilbake pengene? 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Det er ingen varer som er tollfrie i seg selv, men bestiller du ting som koster under 200,- er det ingen toll. Alt over må tolles... 0 Siter
Atene Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Du må skille mellom toll og mva. Det er mulig det ikke er toll på sko - det vet jeg ikke sikkert. Men uansett er det mva, og fortollingsgebyr, hvis varen er verdt mer enn 200 kroner, og det er den åpenbart når man ser hva du må betale. 0 Siter
Solbæra Skrevet 15. november 2008 Forfatter Skrevet 15. november 2008 Du må skille mellom toll og mva. Det er mulig det ikke er toll på sko - det vet jeg ikke sikkert. Men uansett er det mva, og fortollingsgebyr, hvis varen er verdt mer enn 200 kroner, og det er den åpenbart når man ser hva du må betale. Jeg var litt rask, det står fortollingsgebyr. Det er greit nok. Men jeg var jeg ikke forberedt på mva. På nett stod det at prisen var inklusiv mva. Nå ble plutselig støvlettene til 1300,- endel dyrere! 0 Siter
Atene Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Jeg var litt rask, det står fortollingsgebyr. Det er greit nok. Men jeg var jeg ikke forberedt på mva. På nett stod det at prisen var inklusiv mva. Nå ble plutselig støvlettene til 1300,- endel dyrere! Var det fra Duoboots? Jeg tror de refunderer mva hvis du har måttet betale det. Uansett, send en mail til butikken og spør. 0 Siter
Solbæra Skrevet 15. november 2008 Forfatter Skrevet 15. november 2008 Var det fra Duoboots? Jeg tror de refunderer mva hvis du har måttet betale det. Uansett, send en mail til butikken og spør. Stemmer. Ja, jeg skal sende dem en mail. Nå først skal jeg hente pakka, må se om de passer, eller om jeg må returnere hele greia. Jeg ble litt lettere irritert, men har kommet meg nå. 0 Siter
fresja Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Det er ingen varer som er tollfrie i seg selv, men bestiller du ting som koster under 200,- er det ingen toll. Alt over må tolles... De fleste varer er nok toøøfrie, nesten alt fra Europa og også mye fra andre verdensdeler. Jeg ser tolldeklarasjoner nesten daglig på jobb, og vi betaler omtrent aldri toll. 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Det er ingen varer som er tollfrie i seg selv, men bestiller du ting som koster under 200,- er det ingen toll. Alt over må tolles... Det er ikke likt overalt .... en bekjent, kjøpte crocs fra taylorshoos, de måtte han fortolle. Så kjøpte han Nike joggesko på Ebay, de måtte han ikke fortolle .... 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 hvordan gikk det, passet skoa .... jeg har bestilt støvletter fra duoboots, bestilte de i 39 som jeg vanligvis .... er litt nervøs for hvordan de er i størrelsen ..... er de som her ? Hvor lang leveringstid var det ? Mine støvletter måtte de produsere .... 6-8 uker leveringstid stod det .....1900 ..... Hvor mye kostet dine støvletter opprinnelig ...... mine kostet 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 hvordan gikk det, passet skoa .... jeg har bestilt støvletter fra duoboots, bestilte de i 39 som jeg vanligvis .... er litt nervøs for hvordan de er i størrelsen ..... er de som her ? Hvor lang leveringstid var det ? Mine støvletter måtte de produsere .... 6-8 uker leveringstid stod det .....1900 ..... Hvor mye kostet dine støvletter opprinnelig ...... mine kostet Hva er duoboots? Og hvilket skotøy er det som er så pop her på dol? 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226778902' post='4015495] Hva er duoboots? Og hvilket skotøy er det som er så pop her på dol? der har de støvletter for bl.a. oss med tykke legger se på duoboots.com da vel 0 Siter
Solbæra Skrevet 15. november 2008 Forfatter Skrevet 15. november 2008 hvordan gikk det, passet skoa .... jeg har bestilt støvletter fra duoboots, bestilte de i 39 som jeg vanligvis .... er litt nervøs for hvordan de er i størrelsen ..... er de som her ? Hvor lang leveringstid var det ? Mine støvletter måtte de produsere .... 6-8 uker leveringstid stod det .....1900 ..... Hvor mye kostet dine støvletter opprinnelig ...... mine kostet Støvlettene passet perfekt. Jeg bruker både 38 og 39, og kjøpte str. 39 av modellen Bern. Jeg bestilte for fire og en halv uke siden. En ting jeg ser blir et problem, under hælen finnes det overhodet ikke mønster, m.a.o. er de sikkert superglatte. 0 Siter
....AV Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Det er ikke likt overalt .... en bekjent, kjøpte crocs fra taylorshoos, de måtte han fortolle. Så kjøpte han Nike joggesko på Ebay, de måtte han ikke fortolle .... Reglene er de samme uansett. Crocs fra Taylorshoes pleier å komme under 200 kr og det er derfor avgiftsfritt. Ellers kommer det an på om det blir stoppet i tollen eller ikke, det hender man har flaks. 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Fikk skoa mine fra Duoboots idag, esken og papirene var stemplet TollFritt .... så rart at det er forskjellig praksis fra person til person ..... Lekre støvletter, jeg har nok tatt litt i ..... litt for vide i leggen, jeg orker ikke det styret med å returnere de heller ...... lekre var de iallefall 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.