Lotte :o) Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Er det norsk tale på Mamma Mia DVD-utgave? Eller kun norsk tekst? 0 Siter
mirami Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det er kun norsk tekst og ikke norsk tale på den jeg har.. I tillegg til tysk tale.. Jeg er glad for at det ikke er norsk tale, jeg vet musikalen er oversatt til norsk, men er glad i originalversjonen av sangene:) (og så ser det jo så dumt ut når det er dubbing.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det er kun norsk tekst og ikke norsk tale på den jeg har.. I tillegg til tysk tale.. Jeg er glad for at det ikke er norsk tale, jeg vet musikalen er oversatt til norsk, men er glad i originalversjonen av sangene:) (og så ser det jo så dumt ut når det er dubbing.. Tror ikke de dubber sangene selv om de dubber talen. 0 Siter
mirami Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Tror ikke de dubber sangene selv om de dubber talen. Nei, det er kanskje sant. Men en del av handlingen skjer jo gjennom sangene, så da går man jo glipp av det i alle fall (hvis problemet er at man ikke forstår engelsk eller kan lese undertekstene på norsk). Heldigvis går mye fram av bevegelsene og man trenger ikke forstå alle ordene for å forstå handlingen. Jeg så den live i Tyskland uten å kunne tysk .- og fikk jo med meg hovedtrekkene. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Nei, det er kanskje sant. Men en del av handlingen skjer jo gjennom sangene, så da går man jo glipp av det i alle fall (hvis problemet er at man ikke forstår engelsk eller kan lese undertekstene på norsk). Heldigvis går mye fram av bevegelsene og man trenger ikke forstå alle ordene for å forstå handlingen. Jeg så den live i Tyskland uten å kunne tysk .- og fikk jo med meg hovedtrekkene. Og jeg har faktisk sett filmen dubbet til fransk(!), men da var altså sangene i originalversjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.