Gjest Jippie Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hei! Jeg fullførte ikke gymnaset, gikk bare første året, grunnet graviditet. Nå har jeg såpass gamle barn at jeg vil ta opp utdanninga. Hvor gjør jeg dette? NKI? Hvis noen har erfaring på hvordan det er å ta feks fjernundervisning eller å gå på skole ved siden av familieliv, så er jeg veldig takknemlig hvis du skriver noen ord om det! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Du kan det det som privatist om du vil, eller via voksenopplæringen. Jeg tar voksenopplæring nå for å få studiekompetanse. Jeg har delt det opp, men mange i klassen min tar alle fagene nå på ett år. Det krever, men er fullt ut mulig. Let opp nettsidene til din lokale vidergående skole, se om du ikke finner noe om voksenopplæringen, og kontakt den oppgitte rådgiveren. Det koster deg ike annet enn bøkene i noen fag (noen bøker får du låne). Eller du kan ta f,eks via Sonans. Da koster det, og du må ta eksamen som privatist (under voksenopplæringen er det bare noen obligatoriske eksamene, flere er trekkfag). Sonans tilbyr også rådgivning. http://www.sonans.no/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.