Gå til innhold

Ville dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ha sendt barna deres på amerikansk skole i et muslimsk land i disse terrortider?

Det er visst mange rare tanker som plopper opp i hodet mitt for tiden.

Gjest tror ikke det nei
Skrevet

Nei - det ville jeg nok ikke gjort.

Er nok veldig engstelig når det gjelder terror. Og blanding terror, amerika og muslim høres ikke god ut i mine ører.

Skrevet

Sett i betraktning av dine spørsmål tidligere, hadde jeg ikke hatt noe imot å sende barna mine til en slik skole....

Skrevet

Sett i betraktning av dine spørsmål tidligere, hadde jeg ikke hatt noe imot å sende barna mine til en slik skole....

Jeg forsto visst ikke den der jeg.

Hvis du ser bort i fra mine tidligere spørsmål da?

Gjest høstløv
Skrevet

Du skrev tidligere at dere skulle bo i en egen enklave, med gjerde rundt og port med lås.

Så hvis skolen ligger inngjerdet i engen enklave og det er vakter, som passer porten, skulle det vel ikke være noe problem.

Skrevet

Du skrev tidligere at dere skulle bo i en egen enklave, med gjerde rundt og port med lås.

Så hvis skolen ligger inngjerdet i engen enklave og det er vakter, som passer porten, skulle det vel ikke være noe problem.

Den norske skolen som minstemor kan gå på ligger innenfor dette norske området ja.

Det er norsk skole bare til og med 10-ende klasse.

Den amerikanske ligger ikke der. De to eldste er for gamle til å gå på den norske skolen.

Skrevet

Jeg forsto visst ikke den der jeg.

Hvis du ser bort i fra mine tidligere spørsmål da?

Kanskje jeg nok en gang tolket spørsmålet ditt litt raskt. Beklager det i tilfelle. :-)

Jeg tenkte at det kanskje var et spørsmål i forhold til hvor barna skal gå på skole, om det skulle bli flytting på dere.

Når det gjelder spørsmålet generelt, ville jeg sett an landet og sikkerheten rundt skolen. Ser jo at alt som har med amerika å gjøre kan være potensielle terrormål. Samtidig kan jeg ikke gå rundt å bekymre meg hele tiden.

Gjest høstløv
Skrevet

Den norske skolen som minstemor kan gå på ligger innenfor dette norske området ja.

Den amerikanske ligger ikke der. De to eldste er for gamle til å gå på den norske skolen.

Muslimene blir opplært til å hate alt som er amerikansk, og terrorister oppfører seg helt uberegnelige, de er jo helst utlendingene de har som terrormål i ellers fredelige land, andre steder i verden, for da får de mest medieoppmerksomhet.

Om det eventuelt skulle bli terrorangrep i Qatar er er den amerikanske skolen egentlig et utsatt og utrygt område i så henseende.

Skrevet

Muslimene blir opplært til å hate alt som er amerikansk, og terrorister oppfører seg helt uberegnelige, de er jo helst utlendingene de har som terrormål i ellers fredelige land, andre steder i verden, for da får de mest medieoppmerksomhet.

Om det eventuelt skulle bli terrorangrep i Qatar er er den amerikanske skolen egentlig et utsatt og utrygt område i så henseende.

Nemlig!

Skrevet

Kanskje jeg nok en gang tolket spørsmålet ditt litt raskt. Beklager det i tilfelle. :-)

Jeg tenkte at det kanskje var et spørsmål i forhold til hvor barna skal gå på skole, om det skulle bli flytting på dere.

Når det gjelder spørsmålet generelt, ville jeg sett an landet og sikkerheten rundt skolen. Ser jo at alt som har med amerika å gjøre kan være potensielle terrormål. Samtidig kan jeg ikke gå rundt å bekymre meg hele tiden.

"Jeg tenkte at det kanskje var et spørsmål i forhold til hvor barna skal gå på skole, om det skulle bli flytting på dere"

Det var det jo, men jeg skjønte ikke helt hvorfor det skulle påvirke ditt svar på om du ville vært bekymret eller ikke.

Skrevet

"Jeg tenkte at det kanskje var et spørsmål i forhold til hvor barna skal gå på skole, om det skulle bli flytting på dere"

Det var det jo, men jeg skjønte ikke helt hvorfor det skulle påvirke ditt svar på om du ville vært bekymret eller ikke.

Fordi alt ikke er sort/hvitt. :-)

Det finnes mange nyanser og mange forskjellige utfordinger på det spørsmålet avhengig av hvor i verden det er snakk om. :-)

Skrevet

Jeg har selv gått på engelsk skole i midtøsten, og har kusiner som går der nå. Så svaret er ja.

Skrevet

Jeg har selv gått på engelsk skole i midtøsten, og har kusiner som går der nå. Så svaret er ja.

Men når var det?

Ikke etter 11. september vel?

Skrevet

Hva er alternativet for de to eldste da? Finnes det noe alternativ? De trenger vel også å treffe jevngamle, så de må vel gå på skole.. Men skjønner jo dine betenkeligheter, uten at jeg kjenner forholdene der du skal. Hva synes barna selv?

Skrevet

Hva er alternativet for de to eldste da? Finnes det noe alternativ? De trenger vel også å treffe jevngamle, så de må vel gå på skole.. Men skjønner jo dine betenkeligheter, uten at jeg kjenner forholdene der du skal. Hva synes barna selv?

Privatist kanskje?

Vi har ikke oversikt enda. Mannen min var vel raskt ute med å si at det ikke var noen problemer rundt deres skolegang.

Eldstedatteren skal til rådgivning i dag. Hun har lyst til å gå på amerikansk skole, men vet at hun må ta siste året på videregående når hun kommer hjem og hun har ikke lyst til å måtte utsette utdannelsen.

Derfor tenker hun på en kombinasjon som privatist og amerikansk skole.

Kan bli litt mye og jeg har ikke lyst til å sende henne på den amerikanske skolen.

Skrevet

Ja, det ville jeg absolutt. Barn har godt av å lære.

Lære hva da?

Skrevet

Lære hva da?

Om livet, at det finnes andre kulutrer enn "landet" Norge.

Skrevet

Om livet, at det finnes andre kulutrer enn "landet" Norge.

Kulutrer kan du forsåvidt slå opp i fremmedordboka ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...