Gjest julenissemor Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hvem av dere ordner innkjøp av julegaver til familiemedlemmer? Jeg kjøper julegaver til alle på min side. Jeg forventer ikke at samboeren min skal gjøre det. Til jul kommer hele hans slekt til oss. Han har ikke begynt å tenke på julegaver, og jeg syns ikke det er min jobb. Jeg kjenner flere jenter som har gått i «fella» og tatt på seg denne jobben for samboeren omtrent fra dag 1. Vi har begge barn, men ikke felles barn. Vi har bodd sammen i noen mnd. Hvordan gjør andre det? 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 ''Han har ikke begynt å tenke på julegaver'' Nei, men så er det jo ikke desember heller enda da:-) Jeg har heller ikke begynt å tenke på julegaver enda (og jeg er kvinne)... Her ordner jeg til min side og han til sin side... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Mannen min har heller ikke begynt å tenke på julegaver. Men det har knapt jeg heller . Han ordner til sin side, jeg til min, fra oss begge. Jeg kjøper gavene ganske sent, han helt i siste liten, men det blir bestandig gjort. 0 Siter
Gjest bangen Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Det gjør vi sammen når det nærmer seg jul For oss er det i desember 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Jeg kjøper omtrent alle gaver. Det er fordi jeg liker det, og han synes det er stressende. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Vi snakker sammen om julegaver til begge sider; vi skiller ikke på hvem sine slektninger det handler om. Så når vi har greid å finne på noe, så er det hipp som pø hvem som handler gavene. I år blir det nok meg, siden jeg ikke er i jobb. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Det er litt hipp som happ hvem som kjøper hvilke gaver. Jeg kan like gjerne kjøpe til hans foreldre som han til mine. Ofte så handler vi julegavene sammen, iallefall en del av de. Men hverken min sambo eller jeg har hverken kjøpt eller tenkt så veldig mye på julegaver ennå. Blir iallefall ikke kjøpt noen før vi kommer til desember. 0 Siter
Gregga Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Det er meg det:-) Og ser ikke på det som noen felle? Familien hans er også min familie. Vi har vært sammen - og gift i en mannsalder, men sånn har det vært siden dag en. Ikke fordi han ikke klarer eller vil kjøpe julegaver, og selvsagt har det vært år han har kjøpt inn alle, men det er "min jobb" og jeg koser meg med det. Vi har et barn, men kan ikke se at det skulle være noe forskjell på om han eller jeg hadde barn fra tidligere. Nå skal det sies at for mottakere hadde det lønt seg hvis han hadde handlet gavene, 100 lappene sitter løsere hos han, mens jeg har litt mer peiling på hva som faller i smak hos den enkelte.. Det er fordi han ikke synes det er noe stas å gli rundt i butikker, og tar gjerne det første han synes ser bra ut:-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Når det gjelder den konkrete biten med å gå i butikken, kan jeg gjerne tilby meg å gjøre det for min kjære. Det har noe med at jeg synes det er koselig å handle, hvertfall om jeg har penger til det. Så om han hadde sendt meg ut med handleliste og kortet hans, skulle jeg storkost meg. :-) Men, jeg ville ikke likt å få en lapp eller beskjed om å kjøpe presanger til hans familiemedlemmer, uten å ha snakket om hva hver av dem skulle få. Hadde vi hatt felles økonomi, ville jeg også snakket om hva jeg kommer til å gi min side. Og samkjørt gavene på en måte. Liker du derimot ikke å handle gaver, så ser jeg ikke på det som en selvfølge at du skal gjøre det. 0 Siter
Mirabell Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Det er meg det:-) Og ser ikke på det som noen felle? Familien hans er også min familie. Vi har vært sammen - og gift i en mannsalder, men sånn har det vært siden dag en. Ikke fordi han ikke klarer eller vil kjøpe julegaver, og selvsagt har det vært år han har kjøpt inn alle, men det er "min jobb" og jeg koser meg med det. Vi har et barn, men kan ikke se at det skulle være noe forskjell på om han eller jeg hadde barn fra tidligere. Nå skal det sies at for mottakere hadde det lønt seg hvis han hadde handlet gavene, 100 lappene sitter løsere hos han, mens jeg har litt mer peiling på hva som faller i smak hos den enkelte.. Det er fordi han ikke synes det er noe stas å gli rundt i butikker, og tar gjerne det første han synes ser bra ut:-) Her i huset lønner det seg også for mottaker hvis han har handlet! Men jeg HATER å shoppe julegaver, så jeg lar i stor grad ham få ansvaret for "sine". 0 Siter
Gjest julenissemor Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Det er meg det:-) Og ser ikke på det som noen felle? Familien hans er også min familie. Vi har vært sammen - og gift i en mannsalder, men sånn har det vært siden dag en. Ikke fordi han ikke klarer eller vil kjøpe julegaver, og selvsagt har det vært år han har kjøpt inn alle, men det er "min jobb" og jeg koser meg med det. Vi har et barn, men kan ikke se at det skulle være noe forskjell på om han eller jeg hadde barn fra tidligere. Nå skal det sies at for mottakere hadde det lønt seg hvis han hadde handlet gavene, 100 lappene sitter løsere hos han, mens jeg har litt mer peiling på hva som faller i smak hos den enkelte.. Det er fordi han ikke synes det er noe stas å gli rundt i butikker, og tar gjerne det første han synes ser bra ut:-) Jeg syns det er en plage å gå i butikker og i julestria er det ekstra ille. Jeg kaller det ihvertfall en «felle» fordi det er mange som meg som hater å gå i butikker, men fordi man er jente og pliktoppfyllende så gjør man denne «jobben» for kjæresten. 0 Siter
laban Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Jeg kjøper de fleste, uansett hvem de er til. Men hvis de er til hans familie, må det være bestemt på forhånd omtrent hva som skal kjøpes. Jeg klarer fint å handle, men hater å "gå og titte", spesielt når det er mye folk i butikkene før jul. Tekniske dingser (som ny mobil til tenåringen) overlater jeg til mannen min. Han kan gå inn i butikker som selger denslags uten at den unge, kule betjeningen får latterkrampe, det kan ikke jeg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Siden vi er godt etablerte og har felles barn, gies gavene fra oss begge to og barna. Hvis mannen min skulle sørget for gavene, hadde han nok ikke begynt før på lillejulaften og da er det 100 andre ting som skal gjøres.... Jeg har oversikt over gavene, men han pleier å ha en viss kontroll han også 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Jeg ordner til mine, han ordner til sine. Enkelt og greit. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Eksen og jeg har alltid gjort det sammen - og gjør faktisk ennå det til jr og våre tanteunger. Ellers kjøper jeg til mine søsken og foeldre og han til sine - men skriver ennå inn hverandre som givere. Mine venninner har jeg (selvfølgelig) alltid handlet til selv. 0 Siter
Luska Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Jeg ordner det her i huset. Han setter aldri sine ben i butikker, annet enn matbutikk hvis det virkelig er påkrevd. Men han overfører penger til meg til gaver til hans side av familien, samt til barnet vårt. Men innkjøpene blir utført av meg. Jeg syns det er supergreit - shoppegal som jeg er! ;o) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Han kjøper til sin familie, jeg til min. Til to av tantebarna mine kjøper vi sammen, men det er fordi de ennå er så små at kjæresten min kan handle "morsomme ting" på lekebutikken til dem ;-) 0 Siter
Gjest julenissemor Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Her i huset lønner det seg også for mottaker hvis han har handlet! Men jeg HATER å shoppe julegaver, så jeg lar i stor grad ham få ansvaret for "sine". Samboer har i tillegg enda flere å handle til enn meg – hele 14 stykker!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Det er meg som gjør det, og liker det. Han ville nok handlet det første han så for å bli fortest mulig ferdig, og det er ikke alltid det er så lurt 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 ''Jeg kjenner flere jenter som har gått i «fella» og tatt på seg denne jobben for samboeren omtrent fra dag 1.'' Dum påstand! For oss er ikke dette noen "felle". Jeg er glad i å shoppe (og er økonomisk - det hadde blitt et langt dyrere gavekalas om han skulle gjort dette), og gjør det med glede! Jeg kjøper kun ordentlige ting, handler kvalitet på tilbud, handler litt på nettet og styrer unna "ræl", og starter shoppingen i gooood tid :-) Mannen min er veldig snill og veldig praktisk; han gjør veldig mye for meg - så hvorfor skulle ikke jeg gjøre det han hater mest? Han får helt noia av å gå i butikker... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.