Gå til innhold

Julegavinnnkjøp - hvem gjør det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227799097' post='4025905]

''Jeg kjenner flere jenter som har gått i «fella» og tatt på seg denne jobben for samboeren omtrent fra dag 1.''

Dum påstand!

For oss er ikke dette noen "felle". Jeg er glad i å shoppe (og er økonomisk - det hadde blitt et langt dyrere gavekalas om han skulle gjort dette), og gjør det med glede!

Jeg kjøper kun ordentlige ting, handler kvalitet på tilbud, handler litt på nettet og styrer unna "ræl", og starter shoppingen i gooood tid :-)

Mannen min er veldig snill og veldig praktisk; han gjør veldig mye for meg - så hvorfor skulle ikke jeg gjøre det han hater mest? Han får helt noia av å gå i butikker...

''Mannen min er veldig snill og veldig praktisk; han gjør veldig mye for meg - så hvorfor skulle ikke jeg gjøre det han hater mest?''

Nemlig! I går gikk kjæresten ut og brøytet for meg da jeg hadde problemer med å kjøre i all den tunge, blaute snøen på gårdsplassen og imens vasket jeg koppene. Så da han kom inn og sukket:"Vi må vel vaske opp de koppene og..." så kunne jeg bare gi ham et kyss på kinnet, "Det har jeg alt gjort, kjæresten!" :o)

I morrest sto han opp en halvtime tidligere (noe som vil si før kl. 6...) og brøytet litt mer for meg. :o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Lotte :o)

6

• morsan

2

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Mannen min er veldig snill og veldig praktisk; han gjør veldig mye for meg - så hvorfor skulle ikke jeg gjøre det han hater mest?''

Nemlig! I går gikk kjæresten ut og brøytet for meg da jeg hadde problemer med å kjøre i all den tunge, blaute snøen på gårdsplassen og imens vasket jeg koppene. Så da han kom inn og sukket:"Vi må vel vaske opp de koppene og..." så kunne jeg bare gi ham et kyss på kinnet, "Det har jeg alt gjort, kjæresten!" :o)

I morrest sto han opp en halvtime tidligere (noe som vil si før kl. 6...) og brøytet litt mer for meg. :o)

Snille piker, får snille mannfolk! :D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227799642' post='4025913]

Snille piker, får snille mannfolk! :D

:-D

Gjest julenissemor
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227799097' post='4025905]

''Jeg kjenner flere jenter som har gått i «fella» og tatt på seg denne jobben for samboeren omtrent fra dag 1.''

Dum påstand!

For oss er ikke dette noen "felle". Jeg er glad i å shoppe (og er økonomisk - det hadde blitt et langt dyrere gavekalas om han skulle gjort dette), og gjør det med glede!

Jeg kjøper kun ordentlige ting, handler kvalitet på tilbud, handler litt på nettet og styrer unna "ræl", og starter shoppingen i gooood tid :-)

Mannen min er veldig snill og veldig praktisk; han gjør veldig mye for meg - så hvorfor skulle ikke jeg gjøre det han hater mest? Han får helt noia av å gå i butikker...

Det er bare det at jeg hater å shoppe :)

Skrevet

Det er bare det at jeg hater å shoppe :)

Da må du ikke bruke opp energien din før du kommer deg på kjøpesenteret. Et godt råd: bruk noen dager på å sette opp en liste, navn + en ting du tror mottakeren vil sette pris på + butikk hvor dette er å få tak i. Da sparer du deg for mye pes. Liker du å shoppe på nettet. så trenger du ikke å forlate pc'n, heller ;-)

Gjest julenissemor
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227803385' post='4025971]

Da må du ikke bruke opp energien din før du kommer deg på kjøpesenteret. Et godt råd: bruk noen dager på å sette opp en liste, navn + en ting du tror mottakeren vil sette pris på + butikk hvor dette er å få tak i. Da sparer du deg for mye pes. Liker du å shoppe på nettet. så trenger du ikke å forlate pc'n, heller ;-)

Samboeren min har invitert hele slekten sin til oss på julaften. Jeg kommer til å stå på kjøkkenet omtrent hele dagen. (og dagene før) Hvis han i tillegg forventer at jeg skal handle gaver til 14 slektninger som jeg knapt kjenner så kan han glemmme det. Min samboer kommer da til å bruke den tiden han vinner på at jeg shopper, til å gå på byen eller oppsøke et eller annet party. Han har f.eks aldri måkt for meg, eller tørket kopper.

Skrevet

Samboeren min har invitert hele slekten sin til oss på julaften. Jeg kommer til å stå på kjøkkenet omtrent hele dagen. (og dagene før) Hvis han i tillegg forventer at jeg skal handle gaver til 14 slektninger som jeg knapt kjenner så kan han glemmme det. Min samboer kommer da til å bruke den tiden han vinner på at jeg shopper, til å gå på byen eller oppsøke et eller annet party. Han har f.eks aldri måkt for meg, eller tørket kopper.

Hvorfor gidder du ha en så sløv samboer? Det der hadde ikke vært aktuelt i mitt hus. Men så lenge du ikke setter foten ned er det klart han fortsetter sånn.

Vi skal ha julefrokost for hele hans familie 1. juledag og det er en selvfølge at han gjør minst like mye som meg for å forberede den.

Gjest julenissemor
Skrevet

Hvorfor gidder du ha en så sløv samboer? Det der hadde ikke vært aktuelt i mitt hus. Men så lenge du ikke setter foten ned er det klart han fortsetter sånn.

Vi skal ha julefrokost for hele hans familie 1. juledag og det er en selvfølge at han gjør minst like mye som meg for å forberede den.

Tja… jeg er jo glad i han da.

Men

Han mente at de (slekten hans på 14 pers) skulle spise grøt med mandel hos oss på dagen julaften, samt kommet til julefrokost 1. juledag også. Da satte jeg ned foten og sa at jeg har min første jul alene med min sønn og har ikke tenkt å stå på kjøkkenet for hans familie døgnet rundt hele julen. Dessuten vil jeg også ha anledning til å se min egen familie 1. dag.

Så jeg syns da å handle alle julegavene blir litt drøyt. Men jeg skjønner jo her at mange gjør det for samboeren sin. De kjenner kanskje familien hans bedre enn det jeg gjør.

Skrevet

Tja… jeg er jo glad i han da.

Men

Han mente at de (slekten hans på 14 pers) skulle spise grøt med mandel hos oss på dagen julaften, samt kommet til julefrokost 1. juledag også. Da satte jeg ned foten og sa at jeg har min første jul alene med min sønn og har ikke tenkt å stå på kjøkkenet for hans familie døgnet rundt hele julen. Dessuten vil jeg også ha anledning til å se min egen familie 1. dag.

Så jeg syns da å handle alle julegavene blir litt drøyt. Men jeg skjønner jo her at mange gjør det for samboeren sin. De kjenner kanskje familien hans bedre enn det jeg gjør.

Julegrøt til 14 hadde jeg fikset med Fjordland. :o) Den er kjempegod!

Men jeg skjønner poenget ditt - skal han ha hele sin familie på julebesøk skulle det bare mangle at ikke han selv gjorde minst like mye som deg i den forbindelse.

Skrevet

Han hørtes real ut! ;p

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Han har f.eks aldri måkt for meg, eller tørket kopper."

Da er han ikke noe å samle på.

Skrevet

*Hehe* Men jeg hadde ikke giddet ha en kar som aldri løftet en finger for å gjøre noe for meg, det mener jeg.

Skrevet

Enig. Han høres ut som en jeg ikke hadde maktet å dele livet mitt med.

Gjest julenissemor
Skrevet

Julegrøt til 14 hadde jeg fikset med Fjordland. :o) Den er kjempegod!

Men jeg skjønner poenget ditt - skal han ha hele sin familie på julebesøk skulle det bare mangle at ikke han selv gjorde minst like mye som deg i den forbindelse.

Jeg ville helst slippe julegrøten. Vi blir 17 til bords til julemiddag. Jeg skal lage to forskjellige middager fordi alle ikke spiser det samme. Hvordan jeg skal rekke å dekke på til grøt og lage den og i det hele tatt arrangere dette samtidig som jeg forbereder 2 forskjellige middager til kl. 17 + dekke bordet på nyttt. Det skjønner jeg ikke.

Skrevet

Jeg ville helst slippe julegrøten. Vi blir 17 til bords til julemiddag. Jeg skal lage to forskjellige middager fordi alle ikke spiser det samme. Hvordan jeg skal rekke å dekke på til grøt og lage den og i det hele tatt arrangere dette samtidig som jeg forbereder 2 forskjellige middager til kl. 17 + dekke bordet på nyttt. Det skjønner jeg ikke.

Da gir du ham beskjed om at hvis han vil ha sin familie på julegrøt så får _han_ lage den og passe den hele tiden, samt dekke av og på bordet og sørge for at koppene blir vasket etterpå, du har annet å ta deg av den dagen. Godtar han ikke det så blir det ingen julegrøt.

Skrevet

Den viktigste jobben gjør vi sammen: Vi setter oss ned og lager en liste over hvem som skal ha gaver og hva vi vil kjøpe til hver enkelt.

Deretter fordeler vi innkjøpene i forhold til hvem som har tid og anledning til å handle, som i forhold til hvilke butikker som må oppsøkes, hvor de befinner seg hen i forhold til våre arbeidsplasser, hvem som har bilen mest de ukene det skal handles osv. Noen gaver kjøpes på nett, og noen ganger drar vi ut sammen.

Vi er relativt effektive sånn begge to, for ingen av oss liker å surre så mye i butikker. Da er det lurt å gjøre unna planleggingen på forhånd.

Skrevet

''Han har f.eks aldri måkt for meg, eller tørket kopper.''

Eeeh - så lenge dere bor sammen, er det jo ikke DEG han måker for eller tørker kopper for. Det gjør han for seg selv, eller for dere.

Hvis du fortsetter å tenke at han gjør deg en tjeneste når han tar sin del av arbeidet hjemme, er du i ferd med å male deg inn i et skikkelig traurig hjørne.

Skrevet

Jeg kjøper til begge sidene av familien.

Liker kjøpe gaver da :0)

Skrevet

Vi kjøper til familiemedlemmer på hver vår side, med ett unntak, og det er at jeg frivillig har tatt over ansvaret for gaven til husbondens eneste onkelbarn;-)

Det er også meg som står for gaver til sønnens venner, enskjønt i år har jeg tenkt å prøve å delegere dette til sønnen selv.

Skrevet

Sukk...jeg handler julegaver til alle - bortsett fra meg selv.

Min kjære synes det er veldig slitsomt, får han må kjøpe julegave til meg, og så bursdagsgave til meg 1 uke etterpå...

Stakkars mann...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...