Gå til innhold

Psykiatri som sykepleiefagfelt

Anbefalte innlegg

Gjest hvorfor det
Skrevet

Lurer litt på om det er noen sykepleiere her som ha erfaring med å jobbe i psykiatrien.

Lurer på å søke en stilling, men trenger å høre litt fra andre om hvordan det er .

Er det et spennende fagområde? Og hvorfor?

Hva er fordelene og ulempene med en slik jobb?

Hvorfor valgte du evnt. å jobbe med dette?

Noen som har erfaringer eller tanker å dele?

Evnt. hvis dete jobber med andre ting som sykepleier hvorfor valgte dere det, og hva vil dere anbefale en sykepleier å jobbe med.

Det er jo så mange muligheter, at jeg vet ikke hva jeg vil.

Gjest xkristinx
Skrevet

Jobbet i to år i psykiatrien, i akuttenhet. Det var utfordrende og spennende, men veldig krevende. Derfor valgte jeg å slutte der og begynte i eldreomsorgen.

Trivdes godt med sistnevnte fordi jeg fikk en stilling der jeg hadde en arbeidstid som passet for meg og var min egen sjef.

Gjest hvorfor det
Skrevet

Jobbet i to år i psykiatrien, i akuttenhet. Det var utfordrende og spennende, men veldig krevende. Derfor valgte jeg å slutte der og begynte i eldreomsorgen.

Trivdes godt med sistnevnte fordi jeg fikk en stilling der jeg hadde en arbeidstid som passet for meg og var min egen sjef.

hva var det som var utfordringen,og hva var spennende?

Gjest xkristinx
Skrevet

hva var det som var utfordringen,og hva var spennende?

Tja,det er ikke lett å peke helt konkret på ting. Men det var spennende med at det ofte "skjedde ting" i og med at dette var en akuttavdeling. En visste helt enkelt ikke hva dagen kom til å bringe.

Jeg følte det vanskelig å ikke ta med meg menneskers skjebne hjem etter arbeidstid. Det ble litt lettere å takle etter hvert, men vanskelig som nyutdannet.

Lurer på om det ikke kan være lurt å begynne i hjemmesykepleien når man er nyutdannet. Da får man kontakt med nesten alle kategorier av pasienter. Det tror jeg jeg ville gjort dersom jeg var nyutdannet i dag.

Gjest Sjukpleieren
Skrevet

Tja,det er ikke lett å peke helt konkret på ting. Men det var spennende med at det ofte "skjedde ting" i og med at dette var en akuttavdeling. En visste helt enkelt ikke hva dagen kom til å bringe.

Jeg følte det vanskelig å ikke ta med meg menneskers skjebne hjem etter arbeidstid. Det ble litt lettere å takle etter hvert, men vanskelig som nyutdannet.

Lurer på om det ikke kan være lurt å begynne i hjemmesykepleien når man er nyutdannet. Da får man kontakt med nesten alle kategorier av pasienter. Det tror jeg jeg ville gjort dersom jeg var nyutdannet i dag.

Det tror jeg du har helt rett i! Det gjorde nemlig jeg og har aldri angret. Kastet meg ut i et privat vikarbyrå, og tok mest oppdrag i hj.spl. Litt skummelt, men kjempeutfordrende! Her kommer man som du sier borti nesten alt. Også endel psykiatri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...