Gå til innhold

julegave til 90 år gml. dame??

Anbefalte innlegg

Gjest dette er veldig vanskelig
Skrevet

Hjelp.. hva gir jeg min nydelige gamle oldemor til jul ? hun bor på sykehjem og er en munter dame, men hun både ser og hører litt dårlig.før var hun glad i å lese så da var det mye enklere.

Skrevet

God bodylotion? Eksklusiv sjokolade? Et varmt pledd? Gode ullsokker? Pen innejakke?

Skrevet

strikket sjal (lite og uten frynser) til å ha over skuldrene har slått veldig godt ann her.

Skrevet

Synes det er litt vanskelig å finne på noe til mannens bestemor.

I år ble det en god strikkajakke og et sjal til.

Sist jul lagde jeg album med bilder som startet med vår datter som baby og avsluttet med vår datters russebilde, selvsagt også med bilder av de to sammen og alle 4 sammen.

Det ble veldig godt mottatt.

Hun elsker å få bilder, men hun skal slippe å tapetsere den lille leiligheten med bilder av barn,/barnebarn/oldebarn. som teller hhv. 5/10/10.

Blir jo en drøss med bilder etter som åra går. men albumet ligger tilgjengelig på under bordet og kan tas fram når hun ønsker.

Lot noen sider være tomme, og der har hun limt inn bl.a barnehage - og klassebilde av datteren.

Tidligere år har det vært bøker, nattkjole, morgenkåpe, myke sokker med antiskli, hjelpemidler ala sammenleggbar stokk, brodder, sånn ting til å åpne leverpostei - og makrellboksen med, åpner for skrukork/brusflasker, hudkremer/bodylotion, dusjsåpe, stort badehåndkle... Må jo væra mer og men husker ikke..

Skrevet

Hva med en liten flaske portvin, og to små solide glass-glass. Eller er det forbudt å kose seg på hjem? Ellers kunne det jo synes det var fryktelig spennende og litt rampete...

Skrevet

Tøfler, nattkjole, noe godt i glasset, bilde av barn (hvis du har), en god strikkejakke, pelspledd.

Skrevet

Lydbok?

Det skrev jeg jo lengre ned her. Blir så oppgitt!

Skrevet

Må smile litt, alt må være _God_ når det er til noen eldre-God strikkejakke, gode tøfler, god natkjole osv. :) Men det er jo sant, det må være noe godt! ;)

Hva med å lage en (*god*) kurv med minner? Tenk over hva hun har gitt deg av minner, eks sjokolade hun _alltid_ hadde til dere når dere kom på besøk til henne. Legg oppi ting som minner om utflukter, høytider, feiringer osv. Kunne hun likt å få eks koppen sin (ting) hjemmefra? Så kan det være hun liker å pynte seg med eks sjal, silkeskjerf, smykker, eller kanskje hun trenger sånne duntøfler hvis hun fryser om natten..

En rar gave kanskje, men det er ikke alltid nye ting betyr så mye som gamle ting som minner om gode dager og hendelser....

Skrevet

Liten flaske sherry eller søt portvin, om hun liker sånt?

Skrevet

Fotobok?

Innepakket skjokolade?

Hjemmebakte småkaker?

Ekstra godt pålegg?

Tøfler / gode soker?

Veggbilder?

Forstørrelses glass?

Har ikke lest tråden, så beklager om jeg gjentar de andre. :0)

Skrevet

Må smile litt, alt må være _God_ når det er til noen eldre-God strikkejakke, gode tøfler, god natkjole osv. :) Men det er jo sant, det må være noe godt! ;)

Hva med å lage en (*god*) kurv med minner? Tenk over hva hun har gitt deg av minner, eks sjokolade hun _alltid_ hadde til dere når dere kom på besøk til henne. Legg oppi ting som minner om utflukter, høytider, feiringer osv. Kunne hun likt å få eks koppen sin (ting) hjemmefra? Så kan det være hun liker å pynte seg med eks sjal, silkeskjerf, smykker, eller kanskje hun trenger sånne duntøfler hvis hun fryser om natten..

En rar gave kanskje, men det er ikke alltid nye ting betyr så mye som gamle ting som minner om gode dager og hendelser....

''Må smile litt, alt må være _God_ når det er til noen eldre-God strikkejakke, gode tøfler, god natkjole osv.''

Haha, _godt_ poeng. ;oD

Gjest Sjukpleiersken
Skrevet

Digibok (lydbok) Enkel med knapp.

Digibok tror jeg kan være en smule for innviklet for de gamle. Vet hva jeg snakker og, da jeg jobber på sykehjem..

Skrevet

Digibok tror jeg kan være en smule for innviklet for de gamle. Vet hva jeg snakker og, da jeg jobber på sykehjem..

Er digibok mer innviklet enn "gammeldags" lydbok? En dame på mange og nitti , som nesten ikke ser, låner lydbøker fra blindeforbundet. Hun har ingen problem med det tekniske.

Skrevet

En flaske likør, portvin eller noe annet som eldre damer liker å ta en sup av?

Gjest Sjukpleiersken
Skrevet

Er digibok mer innviklet enn "gammeldags" lydbok? En dame på mange og nitti , som nesten ikke ser, låner lydbøker fra blindeforbundet. Hun har ingen problem med det tekniske.

Ja, den er en smule mer innviklet. Hadde en pasient på sykehjemmet som fikk en slik til bursdagen. Hun ga den til en av de ansatte for å få hjelp til å forstå den. Hvorpå den ansatte også hadde problemer med å skjønne den...hehe. Har forøvrig en digibok selv. Kom fort inn i hvordan den virket, men måtte lese bruksanvisning og prøve og feile litt først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...