Gjest Oppgitt over fastlegen Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Jeg begynner å bli oppgitt over fastlegen, så et bytte er vel like om hjørnet. Har hørt at listene på nav oppdateres i mådeskiftet? Han er omtrent umulig å få tak i. Det sies at han er lett å manipulere, det kommer en haug med sykemeldinger fra han hver uke sammenlignet med de andre legene, og at han har flere pasienter enn han makter. Men ikke nok med det, han har ikke lenger helsesektretær heller og er nærmest umulig å få tak i på tlf. Er dette lov da? Så nå vurderer jeg sterkt å bare gå på legevakta i kveld så jeg får resepten jeg er nødt til å ha, for nå gir jeg han opp. Får man det der? *Sukk* 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Jeg har nå i alle fall fått resepter på ulike typer antibiotika på legevakten flere ganger, men om du får for mer faste medisiner vet jeg ikke. Du får prøve å forklare situasjonen for dem. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Du får gjerne en kortvarig resept, på medisiner for opptil en uke eller noe slikt. Skift fastlege! 0 Siter
Gjest bangen Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Kan du ikke ta deg en tur ned til han da? Eller kanskje ditt faste apotek kan hjelpe deg. Jeg fikk ikke utskrevet resept på legevakten en gang jeg gikk tom på et medikament jeg bruker fast. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det tror jeg kommer an på hva du skal ha. Som regel skriver de ut antibiotika, men ikke på blå resept. Smertestillende skriver de heller ikke ut og ikke faste medisiner. Man må jo til og med ta med seg faste medisiner på sykehuset når man er innlagt så hva kan man forvente. Spare, spare 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det tror jeg kommer an på hva du skal ha. Som regel skriver de ut antibiotika, men ikke på blå resept. Smertestillende skriver de heller ikke ut og ikke faste medisiner. Man må jo til og med ta med seg faste medisiner på sykehuset når man er innlagt så hva kan man forvente. Spare, spare Når jeg har vært på sykehuset, har jeg ikke fått lov til å bruke egne medisiner, fordi de på sykehuset vil ha kontroll på hvilke medisiner du tar. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Når jeg har vært på sykehuset, har jeg ikke fått lov til å bruke egne medisiner, fordi de på sykehuset vil ha kontroll på hvilke medisiner du tar. Du må jo levere inn dine, du får ikke ha dem sjøl og så får du dem utdelt av sykepleier, 3 eller 4 ganger i døgnet. Det gjelder bare hvis du ligger på sykehus mindre enn sju dager. Utstyr må du holde deg med sjøl og da tror jeg du må ligge lenge før du får det. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Du må jo levere inn dine, du får ikke ha dem sjøl og så får du dem utdelt av sykepleier, 3 eller 4 ganger i døgnet. Det gjelder bare hvis du ligger på sykehus mindre enn sju dager. Utstyr må du holde deg med sjøl og da tror jeg du må ligge lenge før du får det. Jeg fikk utlevert medisinene av sykehuset, mine egne medisiner beholdt jeg i veska mi i sengebord/skapet. Ved innleggelse, så oppga jeg bare doseringen og navnet på de forskjellige medisiner, jeg vanligvis bruker, og så ble medisinene utlevert av sykepleier. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 En sommer fikk jeg ikke kontakt med legekontoret via telefonen, så jeg ringte til legevakta og forklarte at jeg i to timer, to dager på rad hadde sittet på vent i telefonen uten å få kontakt med noen. Legevakta har direkte telefon til legekontoret, og de ringte opp kontoret for meg og innen en time ringte legesekretæren, og jeg fikk fornyet reseptene mine, det var viktig, for vi skulle reise på to ukers ferie, og jeg var fri for medisiner. Her har legevakten ikke lege tilstede i kontortiden til legene i kommunen, så derfor har legevakten direkte linje til legene for hastetilfeller. 0 Siter
sort som natta Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Det tror jeg kommer an på hva du skal ha. Som regel skriver de ut antibiotika, men ikke på blå resept. Smertestillende skriver de heller ikke ut og ikke faste medisiner. Man må jo til og med ta med seg faste medisiner på sykehuset når man er innlagt så hva kan man forvente. Spare, spare bruker bare ta med en lapp fra legen der medisiner og doser står skrevet,så får jeg det på sykehuset.mulig ulik praktisering? 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Jeg fikk utlevert medisinene av sykehuset, mine egne medisiner beholdt jeg i veska mi i sengebord/skapet. Ved innleggelse, så oppga jeg bare doseringen og navnet på de forskjellige medisiner, jeg vanligvis bruker, og så ble medisinene utlevert av sykepleier. Ullevål og Aker sparer og sparer både på medisiner og bedøvelse og nodvendig utstyr. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 bruker bare ta med en lapp fra legen der medisiner og doser står skrevet,så får jeg det på sykehuset.mulig ulik praktisering? Jeg har aldri hatt med lapp fra legen, ikke tidligere heller da vi fikk medisinene. Jeg bare sier det jeg bruker 0 Siter
sort som natta Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Jeg har aldri hatt med lapp fra legen, ikke tidligere heller da vi fikk medisinene. Jeg bare sier det jeg bruker ja,men siden det var b-preparater tok jeg det med,for sikkerhetsskyld.de ba ikke om det,men jeg var redd det skulle oppstå tvil rundt hva jeg bruker 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 ja,men siden det var b-preparater tok jeg det med,for sikkerhetsskyld.de ba ikke om det,men jeg var redd det skulle oppstå tvil rundt hva jeg bruker Jeg må jo ta med alt for jeg må jo spise av mitt eget og så er det opp til de forskjellige stedene hva jeg må gjøre med det, så det varierer nå. Men jeg fikk beskjed om at fra 2007 så måtte man bruke sitt eget men før det bare sa jeg fra hva jeg treng. Jeg har ikke hatt noe problem med å få verken B eller A preparater tidligere 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.