Gå til innhold

Digital dekoder på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en ur-gammel TV på hytta (30 år?), så vi måtte kjøpe en ny med scart-kontakt. Men ellers, ja det er bare å plugge den inn og søke kanaler automatisk. Hvis du hadde OK signaler før, får du det nok det nå også. Men det KAN vel tenkes at du trenger signalforsterker, men prøv først uten. NRK 1-2-3 er gratis, det er TV2 også. I tillegg får du en haug av radiokanaler på TV, bl.a. NRK gull som sender gamle programmer, f.eks. fra P3's barndom :-)

Hvis du går inn på RiksTV's hjemmesider kan du finne ut hvordan signalene er på din hytte:

http://www.rikstv.no/Nar-kommer-det/Sjekk-din-dekning/

Skrevet

Vi hadde en ur-gammel TV på hytta (30 år?), så vi måtte kjøpe en ny med scart-kontakt. Men ellers, ja det er bare å plugge den inn og søke kanaler automatisk. Hvis du hadde OK signaler før, får du det nok det nå også. Men det KAN vel tenkes at du trenger signalforsterker, men prøv først uten. NRK 1-2-3 er gratis, det er TV2 også. I tillegg får du en haug av radiokanaler på TV, bl.a. NRK gull som sender gamle programmer, f.eks. fra P3's barndom :-)

Hvis du går inn på RiksTV's hjemmesider kan du finne ut hvordan signalene er på din hytte:

http://www.rikstv.no/Nar-kommer-det/Sjekk-din-dekning/

Takk for meget informativt svar:-)

Vi har faktisk en antenneforsterker på den gamle takantenna. Er det det du mener?

Dette er noe forrige eier har installert, men det funker slik at man i tillegg til å plugge antennekabelen inn i veggen setter i et støpsel i en stikkontakt for å få strøm.

Skrevet

Takk for meget informativt svar:-)

Vi har faktisk en antenneforsterker på den gamle takantenna. Er det det du mener?

Dette er noe forrige eier har installert, men det funker slik at man i tillegg til å plugge antennekabelen inn i veggen setter i et støpsel i en stikkontakt for å få strøm.

Jepp, det er den jeg mener! Tror forresten vi kjøpte Grundig dekoder. Og vi måtte ha et slags RiksTV-abonnement for å få TV2, men det er gratis fordi kanalen er gratis ut neste år. Boksen koster ca. 1100 tror jeg.

Skrevet

Jepp, det er den jeg mener! Tror forresten vi kjøpte Grundig dekoder. Og vi måtte ha et slags RiksTV-abonnement for å få TV2, men det er gratis fordi kanalen er gratis ut neste år. Boksen koster ca. 1100 tror jeg.

Flott! :-)

Høres ut som om dette er tingen for oss:-)

Takk igjen.

Skrevet

Glitrende!!

Jeg har hatt min omgang med nettrøbbel hjemme i år, og brukte ganske mange timer på "fjernsupport" via telefonen før de omsider gikk med på å sende en fyr hjem til meg og skifte ut deler og reinstallere....;-)

Så denne delen her kjente jeg meg 100% igjen i:

''Her fikk jeg snakke med en svenske. Man får som

regel det. Svensken viste seg å være brennende interessert i

serienummeret til min basestasjon, som muligens hadde stått på et ark som fløy med vinden. Til slutt lot det seg identifisere

på dingsens underside, i en skriftstørrelse som liknet en

synstest. Jeg besto så vidt.''

Ellers var det mange perler og gode poenger i kronikken, men jeg velger å sitere denne, selv om jeg ikke har samme bredbåndsleverandør*S*:

''NESTE MONSTER: Bredbåndsleverandøren. Som jeg heller ikke skal nevne navnet på, bortsett fra at énstavelsesordet begynner på «G» og lett provoserer fram tilføyelsen «lost» i møte med firmaets legendariske mangel på kundeservice. ''

*lol*

Jeg har jobbet i et av de firmaene som er nevnt, og lo så tårene trillet da jeg leste denne:

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001050058853&tag=item&words=rolness%3Bst%

(Merk at den er fra 2005 da netthandel fremdeles var litt nymotens.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...