Gå til innhold

Katta stinker :-((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene katten vår (hunnkatt, tre år gammel) stinker idag!! Jeg er usikker på hva det lukter av henne, men jeg synes nesten det lukter gammalt kattepiss :-( (eller kan hun ha smugspist tørrfisk e.l. hos naboen som legger kattemat på trappa?)

Katta skal straks ut nå, men hvis hun stinker like ille imorgen tidlig... Hva gjør vi da? Bader henne??? Det går vel ikke an?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes de stinker kattepiss når de har parret seg. Hvis hun har vært ute kan hun jo ha kommet bort i noen steder med kattepiss. Den lukta er ikke til å ta feil av.

Skrevet

Sprøyte til de evige jaktmarker? Jeg mener stinker den så stinker den, det finnes grenser for hva man skal godta.

Skrevet

Jeg hadde sikkert prøvd å bade henne hvis hun fortsatt stinker i morgen, men jeg er hundeeier og ikke katteeier, så jeg har ikke peiling på katter.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg hadde sikkert prøvd å bade henne hvis hun fortsatt stinker i morgen, men jeg er hundeeier og ikke katteeier, så jeg har ikke peiling på katter.

Jeg pleide å bade mine katter, så det skal gå helt fint om en er beredt, bestemt og tålmodig.

Skrevet

Sprøyte til de evige jaktmarker? Jeg mener stinker den så stinker den, det finnes grenser for hva man skal godta.

Så er det vi som er glad i kattene våre da, selv om de av og til kan ha fått noe i pelsen som stinker. Er det noe som _ikke_ er forbruksvarer så er det dyr!

Skrevet

Så er det vi som er glad i kattene våre da, selv om de av og til kan ha fått noe i pelsen som stinker. Er det noe som _ikke_ er forbruksvarer så er det dyr!

Det var ironisk ment...

Skrevet

Det var ironisk ment...

Ja, for det var lett å se....

Skrevet

Njæh. Man må kanskje kjenne meg litt for å se det. Jeg synes forøvrig Cornelis' tekst om Lillsysterns undulat er fin. Ikke at jeg tillegger togli slike egenskaper. Jeg bare måtte. Sånn er det noen ganger...:)

Skrevet

Jeg lo ihvertfall! - helt sant! ;-)

Skrevet

Jeg synes de stinker kattepiss når de har parret seg. Hvis hun har vært ute kan hun jo ha kommet bort i noen steder med kattepiss. Den lukta er ikke til å ta feil av.

''Jeg synes de stinker kattepiss når de har parret seg''

*S* høres ut som om du har bred erfaring med å lukte på katter etter at de har parret seg;-)

Skrevet

Njæh. Man må kanskje kjenne meg litt for å se det. Jeg synes forøvrig Cornelis' tekst om Lillsysterns undulat er fin. Ikke at jeg tillegger togli slike egenskaper. Jeg bare måtte. Sånn er det noen ganger...:)

Lillsysterns undulat - den kjenner jeg ikke til?

Skrevet

Lillsysterns undulat - den kjenner jeg ikke til?

Lillsysterns undulat är död, stendöd uti sin bur. En död undulat får katten till mat, men lillsystern får en ny undulat og allting är frid och fröjd.

Og så blir det verre og verre, men dessverre lett gjenkjennelig.

Skrevet

Lillsysterns undulat är död, stendöd uti sin bur. En död undulat får katten till mat, men lillsystern får en ny undulat og allting är frid och fröjd.

Og så blir det verre og verre, men dessverre lett gjenkjennelig.

jeg fant den;-)

Skrevet

jeg fant den;-)

Bra. Den er bare så bra. Melankolien som understreker alvoret, teksten i seg selv og det naive og enkle. Satt opp mot det faktum at mange faktisk har et så ukomplisert forhod til dyr. Og mennesker? Jo, jeg har sansen.

Skrevet

Jeg lo ihvertfall! - helt sant! ;-)

Jaja, jeg mangler kanskje det ironiske genet.

Skrevet

Bra. Den er bare så bra. Melankolien som understreker alvoret, teksten i seg selv og det naive og enkle. Satt opp mot det faktum at mange faktisk har et så ukomplisert forhod til dyr. Og mennesker? Jo, jeg har sansen.

her er en av mine Cornelis-favoritter.

Skrevet

her er en av mine Cornelis-favoritter.

Ja, den er selvsagt. Vakker. Min favoritt er den om å slutte å drikke. Den gyllene freden. Har du hørt noe på sønnen hans? Han heter Jack såklart;) , og synger viser som sin far. Tidvis er han veldig god. Det skal jo noe til å fylle skoene etter en sånn far, men han gjør ting på sin måte og han har helt klart talent:)

Skrevet

Ja, den er selvsagt. Vakker. Min favoritt er den om å slutte å drikke. Den gyllene freden. Har du hørt noe på sønnen hans? Han heter Jack såklart;) , og synger viser som sin far. Tidvis er han veldig god. Det skal jo noe til å fylle skoene etter en sånn far, men han gjør ting på sin måte og han har helt klart talent:)

Nei, jeg har ikke hørt sønnen.

Cecilia Lind er forresten den ultimate favoritten:-) Den er så fin å synge med på:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...