Gå til innhold

Hvordan følger man med i milelange tråder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært her i.....12 år. *grøsse* Likevel, jeg har fortsatt ikke lært meg trikset med å følge med i disse laaaaaaange trådene. Jeg følger med på hundre nyeste og prøver så godt jeg kan å huske hva den og den har sagt. Hukser jeg ikke lar jeg vær å svare.

Hvordan greier dere å orientere dere? Og ikke minst å svare to dager etterpå, og fortsatt holde fokus på det som var viktig? Sjekke dato g klokkeslett? Hjelpes for en jobb. Det gidder ikke jeg.

Hvordan greier dere å holde styr på alt? Elerfanthukommelse?

Skrevet

En ting er å følge med i trådene, men verre er det å huske hva personer har sagt tidligere og sånt. Jeg lagrer ikke all verdens i hodet nei.

Noen tråder deltar en mere i enn andre, da går tråden greit. Din tråd har jeg ikke fulgt så med på, men ble sjokka da jeg så hvor lang den var blitt :)

Skrevet

Trikser er å ikke bare trykke på selve innlegget når det står på svar til deg (eller 100 nyeste). Du bør trykke på "tråd", og så sjekke hvilke innlegg som står med fargen som indikerer at du ikke har klikket på det ennå.

Det er også et triks å klikke på innlegget over først, altså det som det nye innlegget er svar på.

Skrevet

Jeg gjør som deg og husker plutselig ikke hvor jeg er i tråden

Skrevet

Jeg gjør som deg og husker plutselig ikke hvor jeg er i tråden

Det er fryktelig forvirrende og ikke minst irriterende. Men hvis alternativet er å sitte her spik edru døgnet rundt for å ha koll er jeg ikke et øyeblikk i tivl. Da må det bli surr;)

Skrevet

Det er fryktelig forvirrende og ikke minst irriterende. Men hvis alternativet er å sitte her spik edru døgnet rundt for å ha koll er jeg ikke et øyeblikk i tivl. Da må det bli surr;)

Jeg er helt edru jeg og klarer likevel ikke å følge med. Hvordan gikk det med utstillingen? Kom du med?

Skrevet

Jeg klarer det ikke, og får kjeft og nedsettende kommentarer fra faste brukere for det. Jeg roter med nick, og hvem som svarer hva og til hvem. Og blir møtt med arrogante svar, fordi jeg bommer...

:-)

Skrevet

Jeg klarer det ikke, og får kjeft og nedsettende kommentarer fra faste brukere for det. Jeg roter med nick, og hvem som svarer hva og til hvem. Og blir møtt med arrogante svar, fordi jeg bommer...

Når du ikke vet hvor i tråden du er så må du gå inn i hele tråden og finne innlegget du skal svare på. Hvis du ikke gidder så la være å svare, det er faktisk et godt råd.

Og hvis du blir sinna så skriv innlegget, vis det på forhåndsvisning og slett det etterpå. Det har jeg lært av Flisa

Skrevet

Når du ikke vet hvor i tråden du er så må du gå inn i hele tråden og finne innlegget du skal svare på. Hvis du ikke gidder så la være å svare, det er faktisk et godt råd.

Og hvis du blir sinna så skriv innlegget, vis det på forhåndsvisning og slett det etterpå. Det har jeg lært av Flisa

Ok :-) Takk for rådet, Dorthe .-)

Gjest kart og kompass
Skrevet

Jeg trykker på "svar til meg" først og fremst. Der finner jeg de trådene jeg har vært engasjert i. Og så ser man jo hvilke svar man har lest før.

ps. det tok meg ganske lang tid før jeg fant den "svar til meg" funksjonen. heh hee

Skrevet

Når trådene blir så lange, er det umulig å følge med via 100 nyeste - man kan starte der, trykke på "tråd" - så må man følge tråden i sin helhet. Ellers er det komplett umulig å holde oversikt:-)

Skrevet

Oi, Flisa:-) Hvor i all verden har det blitt av henne?

Skrevet

Jeg bruker bestandig å gå inn i tråden og holde oversikte der. Både når jeg sjekker "svar til meg" og fra "100 nyeste" bruker jeg "trådfunksjonen". Da ser jeg hvem som har svart meg på hvilket innlegg.

Jeg har driti meg ut et par ganger ved å tro at folk har svart på noe annet enn jeg trodde;-) Så det er greit å sjekke hvilket av dine innlegg noen andre har svart på, og det kan man egentlig bare gjøre ved å være i tråden. Da slipper man misforståelser og spekulasjoner om hvem som har sagt hva til hvem:-)

Skrevet

Trikser er å ikke bare trykke på selve innlegget når det står på svar til deg (eller 100 nyeste). Du bør trykke på "tråd", og så sjekke hvilke innlegg som står med fargen som indikerer at du ikke har klikket på det ennå.

Det er også et triks å klikke på innlegget over først, altså det som det nye innlegget er svar på.

Tillegg: Man må faktisk passe seg for _ikke_ å trykke på det innlegget man skal lese både på "svar til meg" og "100 nyeste". Innlegget vil da skifte farge i tråden også, og det kan bli et mareritt å finne det igjen i lange tråder.

Gå rett inn i tråden og let etter uleste innlegg:-)

Skrevet

En ting er å følge med i trådene, men verre er det å huske hva personer har sagt tidligere og sånt. Jeg lagrer ikke all verdens i hodet nei.

Noen tråder deltar en mere i enn andre, da går tråden greit. Din tråd har jeg ikke fulgt så med på, men ble sjokka da jeg så hvor lang den var blitt :)

Tror den er på vei til å sette ny rekord, faktisk:-)

Skrevet

Tillegg: Man må faktisk passe seg for _ikke_ å trykke på det innlegget man skal lese både på "svar til meg" og "100 nyeste". Innlegget vil da skifte farge i tråden også, og det kan bli et mareritt å finne det igjen i lange tråder.

Gå rett inn i tråden og let etter uleste innlegg:-)

Nettopp:-)

Skrevet

Gode råd:-)

Skrevet

Lange tråder funker bare hvis man er med mens det pågår. Ellers dropper jeg å lese lange tråder. Det er en "her-og-nå"-ting. Morsomt mens det står på :)

Skrevet

Tror den er på vei til å sette ny rekord, faktisk:-)

Aha, Bjørnen sover enda hihi. Greit med lange tråder dersom den har noe i seg ;)

Skrevet

Aha, Bjørnen sover enda hihi. Greit med lange tråder dersom den har noe i seg ;)

Det er så, den omtalte tråden var i grunn ganske uinteressant, men jeg slutter ikke å forundre meg over hva folk irriteres av:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...