henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg går og tenker mye på hva jeg kan og ikke kan mens jeg prøver å bli gravid, nå er det en uke til jeg normalt skal ha mensen, og jeg er så utålmodig. Jeg drikker ikke alkohol mere, for det er vel strengt tatt ikke "lov " mens man prøver heller. Når sluttet dere å drikke alkohol? Drakk dere også mens dere prøvde? Jeg skal på julebord neste helg, og hvis jeg får mensen, tar jeg nok en øl, men holder meg unna akevitn. Men nå lager jeg meg hvertfall en kopp kaffe, det skal jeg nyte til den dagen testen viser positivt 0 Siter
Gjest mamstilto Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Her sluttet jeg å drikke den dagen testen viste positivt. Røyka i begge svangerskapene gjorde jeg også. Jøss kan en ikke drikke mens en er en prøver heller nå da .... det var nytt for meg. Vi har forøvrig to friske og sunne barn i huset idag. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Her sluttet jeg å drikke den dagen testen viste positivt. Røyka i begge svangerskapene gjorde jeg også. Jøss kan en ikke drikke mens en er en prøver heller nå da .... det var nytt for meg. Vi har forøvrig to friske og sunne barn i huset idag. Joda, men mange anbefaler at man holder seg fra det, spesielt hvis man er litt oppe i åra som meg, da det fra før av er vanskeligere å bli gravid. Takk for svaret. Uff, røyking i svangerskapet, det skjønner jeg ikke, jeg er veldig imot det. Jeg er tidligere røyker selv, og det har hendt seg at en og annen sigarett går med til fest. Men det er definitivt UT også nå i prøveperioden. Sorry, jeg blir nesten litt trist inni meg når jeg ser gravide damer dampe på sigaretter.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg drakk frem til testen var positiv. :0) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Jeg drakk frem til testen var positiv. :0) Akevit også?;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Nå er det og har aldri vært det helt store alkoholinntaket på meg, men når tester viste positivt, da sluttet jeg 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Akevit også?;-) Nope, det liker jeg ikke... :0) 0 Siter
Gjest mamstilto Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Joda, men mange anbefaler at man holder seg fra det, spesielt hvis man er litt oppe i åra som meg, da det fra før av er vanskeligere å bli gravid. Takk for svaret. Uff, røyking i svangerskapet, det skjønner jeg ikke, jeg er veldig imot det. Jeg er tidligere røyker selv, og det har hendt seg at en og annen sigarett går med til fest. Men det er definitivt UT også nå i prøveperioden. Sorry, jeg blir nesten litt trist inni meg når jeg ser gravide damer dampe på sigaretter.. Jeg var også oppi åra, vi hadde vært prøvere i mange mange år, når det gjaldt røyken, så sa faktisk legen til meg at jeg ikke skulle stresse kroppen med å slutte å røyke, jeg skulle kutte ned, tok de trekkene kroppen "måtte" ha, så det ble kanskje to-tre røyk til dagen, jeg satt ikke å røyka for å røyke om du skjønner. Jeg reagerer selv idag på gravide røykere. Jeg har med tiden sluttet å røyke .... og da må jeg si som kong Harald sa da han slutta, "det var skuffende enkelt å slutte å røyke". 0 Siter
Aggathe Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg hører nok til en av dem som ble gravid ved et uhell, var slettes ikke planlagt. Så jeg var på fest noen dager etter at jeg skulle hatt mensen, og drakk, men jeg husker at jeg ikke klarte å drikkke noe særlig, så drev å tømte ut uten at noen så det , hehe. Jeg hadde på det tidspunktet ikke mistanke om at jeg kunne være gravid, men kroppen min likte dårlig rølpefyll i trøndelag med hjemmebrent og kaffe. Men drakk ikke mer etter at jeg testa positivt da, det hadde aldri kunnet falt meg inn 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Nå er det og har aldri vært det helt store alkoholinntaket på meg, men når tester viste positivt, da sluttet jeg Det virker som det er ganske vanlig da. Vet ikke om legene er blitt strengere i dag jeg, men jeg velger hvertfall å holde meg til det de sier (med mindre det er julefrokost;-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Jeg var også oppi åra, vi hadde vært prøvere i mange mange år, når det gjaldt røyken, så sa faktisk legen til meg at jeg ikke skulle stresse kroppen med å slutte å røyke, jeg skulle kutte ned, tok de trekkene kroppen "måtte" ha, så det ble kanskje to-tre røyk til dagen, jeg satt ikke å røyka for å røyke om du skjønner. Jeg reagerer selv idag på gravide røykere. Jeg har med tiden sluttet å røyke .... og da må jeg si som kong Harald sa da han slutta, "det var skuffende enkelt å slutte å røyke". He he, ja, det er godt å høre at du har klart å slutte da. Ganske god og treffende bemerkning av kongen der, han har jo rett:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Det virker som det er ganske vanlig da. Vet ikke om legene er blitt strengere i dag jeg, men jeg velger hvertfall å holde meg til det de sier (med mindre det er julefrokost;-) Alkohol er jo ikke noe kroppen _må_ ha, så det er klokt og tryggere å la det være. Men om du tar et glass vin eller tre i prøvetiden, så kan jeg ikke se det store problemet. (prøvetiden er for mange flere år....) Sprit er det sterkeste og det ville jeg nok valgt bort var jeg deg. Håper det blir full klaff da ganske fort!! Lykke til. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Jeg hører nok til en av dem som ble gravid ved et uhell, var slettes ikke planlagt. Så jeg var på fest noen dager etter at jeg skulle hatt mensen, og drakk, men jeg husker at jeg ikke klarte å drikkke noe særlig, så drev å tømte ut uten at noen så det , hehe. Jeg hadde på det tidspunktet ikke mistanke om at jeg kunne være gravid, men kroppen min likte dårlig rølpefyll i trøndelag med hjemmebrent og kaffe. Men drakk ikke mer etter at jeg testa positivt da, det hadde aldri kunnet falt meg inn Hi hi, "vannet" plantene litt altså, ja, en venninne av meg fortalte også hun hadde vært på stupfylla veldig tidlig i graviditeten, fordi hun ikke ante at hun var gravid. Sånn kan det gå. Er selv vokst opp i karskens hjemby, og kunne ikke tenke meg å komme i nærheten av den slags væske igjen, gravid eller ikke:-D 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Alkohol er jo ikke noe kroppen _må_ ha, så det er klokt og tryggere å la det være. Men om du tar et glass vin eller tre i prøvetiden, så kan jeg ikke se det store problemet. (prøvetiden er for mange flere år....) Sprit er det sterkeste og det ville jeg nok valgt bort var jeg deg. Håper det blir full klaff da ganske fort!! Lykke til. Åja, med tanke på at prøvetiden skulle trekke ut, så ville nok rødvinen bli et savn, koslig med et glass rødvin til maten innimellom. Har vel bare ikke hatt det helt store behovet for å drikke på det siste heller, så det hjelper jo, men det spørs når det nærmer seg jul. Blir ikke sprit i år nei. Takk skal du ellers ha, nå fikk jeg vite at broren min og kona hans har slått meg på målstreken og er gravide, så i beste fall kommer vi til å samkjøre svangerskap, det hadde vøri kosli:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Åja, med tanke på at prøvetiden skulle trekke ut, så ville nok rødvinen bli et savn, koslig med et glass rødvin til maten innimellom. Har vel bare ikke hatt det helt store behovet for å drikke på det siste heller, så det hjelper jo, men det spørs når det nærmer seg jul. Blir ikke sprit i år nei. Takk skal du ellers ha, nå fikk jeg vite at broren min og kona hans har slått meg på målstreken og er gravide, så i beste fall kommer vi til å samkjøre svangerskap, det hadde vøri kosli:-) Wow, så nå blir du tante også ) Men for all del, ikke stress med det, det kan forstyrre kroppen din og utsette hele graviditeten.... Dere får det nok til, håper mensen uteblir om ei uke, så spørs det da om hvem som får termin først hehe 0 Siter
Gjest Mellomting kanskje Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Tror nok det er greit å ikke bli for hysterisk heller. Jeg har to barn, den ene var planlagt. Jeg har koset meg med en vin eller drink eller to helt til jeg har funnet ut at jeg har vært gravid. Jeg har særdeles flott mensrytme og har funnet ut om graviditetene med en gang Ungene mine er friske og fine. Men å gå "på fylla" helg etter helg, og drikke seg snydens, hadde jeg vel ungått om jeg aktivt planla å lage barn 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Wow, så nå blir du tante også ) Men for all del, ikke stress med det, det kan forstyrre kroppen din og utsette hele graviditeten.... Dere får det nok til, håper mensen uteblir om ei uke, så spørs det da om hvem som får termin først hehe Nååh, nei, det er svigerinna mi det, hun var allerede tre måneder på vei når vi fikk beskjeden;-) Men takk for gode råd, jeg skal nok prøve å stresse ned.-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 Tror nok det er greit å ikke bli for hysterisk heller. Jeg har to barn, den ene var planlagt. Jeg har koset meg med en vin eller drink eller to helt til jeg har funnet ut at jeg har vært gravid. Jeg har særdeles flott mensrytme og har funnet ut om graviditetene med en gang Ungene mine er friske og fine. Men å gå "på fylla" helg etter helg, og drikke seg snydens, hadde jeg vel ungått om jeg aktivt planla å lage barn Joda, det er selvsagt forskjell på å drikke også, det blir vel et par glass rødvin i jula hvis testen er negativ denne uka:-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg lot være å drikke mellom eggløsning og mens i de årene jeg prøvde å bli gravid. Det tok 4 år med førstemann, så det var lenge å vente. Med andremann ble jeg overraskende gravid, så der har jeg drukket øl med barn i magen. Heldigvis var jeg ikke full, og jeg oppdaget raskt at jeg var gravid. Men det var ingen god følelse i etterkant. 0 Siter
Gjest Anonym i denne tråden Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg ble uplanlagt gravid. Og var nok snydens full, EN gang før jeg oppdaget at jeg var gravid. Da var jeg nok ikke langt på vei. Barnet mitt er friskt og fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.