Gå til innhold

Julesanger - din beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*''

Huff ja, det er en del av de gamle klassikerne som blir helt skrekkelige når de spilles inn av pop-artister! Jeg er supergammeldags når det gjelder de gamle klassiske julesangene/-salmene - de SKAL synges på "gammeldags" vis, verken popaktig eller jazzaktig.

Nettopp. Og aller minst av en heseblesende, gla'kristen dust, med nasal klang og vibrato på en oktav. Carola er noe av det aller, aller verste jeg veit om.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

13

• Lotte :o)

12

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*

Jussi Björling:

Også er jeg veldig glad i Deilig er Jorden. Men det må være med flott englekor på siste vers. :)

Jeg måtte bare sjekke ut litt ymse varianter av sangen på youtube, og det er liksom ikke måte på hvem som skal ha sin egen versjon!! (jeg har bare hørt på starten på hver av dem, men de når ikke Jussi opp på anklene en gang)

Eksempler:

Carrie Underwood:

Nsync!!

The Corrs:

Mariah Carey: http://www.youtube.com/watch?v=g64zUxkC_pQ

Skrevet

Jussi Björling:

Også er jeg veldig glad i Deilig er Jorden. Men det må være med flott englekor på siste vers. :)

''O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*''

Ikke Bjarne Brønbo heller. Det finnes vel ingen andre julesanger som er så vanvittig avhengig av hvem som synger den?

Skrevet

artig video:-)

Dette er en sang jeg virkelig hater. Jeg liker stort sett alt av Kim Wilde, men dette makter jeg ikke... *gjesp*

Skrevet

Ingen over, ingen ved siden...

Herregud, den sangen er jævlig å høre på. Er han full, eller?

G. Michael har i det minste stemme! :-)))))

Skrevet

''O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*''

Ikke Bjarne Brønbo heller. Det finnes vel ingen andre julesanger som er så vanvittig avhengig av hvem som synger den?

Godt poeng. Jeg hadde fortrengt Bjarne Brøndbos voldtekt av sangen da han opptrådte på Tvaksjonen, eller hva det var. Noe så jævlig har jeg aldri hørt. Grunn nok til å styre unna DDEs julekonserter. (om du ikke hadde det fra før av!)

Skrevet

Godt poeng. Jeg hadde fortrengt Bjarne Brøndbos voldtekt av sangen da han opptrådte på Tvaksjonen, eller hva det var. Noe så jævlig har jeg aldri hørt. Grunn nok til å styre unna DDEs julekonserter. (om du ikke hadde det fra før av!)

Kunne tenkt meg julekonserten jeg, men det blir ikke noe av nei. :o) Men hans versjon av O'helga natt var _ikke_ fin...

Skrevet

Kunne tenkt meg julekonserten jeg, men det blir ikke noe av nei. :o) Men hans versjon av O'helga natt var _ikke_ fin...

Nei, den var regelrett voldtekt av en nydelig sang. :(

Skrevet

Jeg måtte bare sjekke ut litt ymse varianter av sangen på youtube, og det er liksom ikke måte på hvem som skal ha sin egen versjon!! (jeg har bare hørt på starten på hver av dem, men de når ikke Jussi opp på anklene en gang)

Eksempler:

Carrie Underwood:

Nsync!!

The Corrs:

Skrekkelig. :( Jeg synes han derre Rein Alexander faktisk gjør en ganske deasent versjon. Innspillingene som Jan Werner gjorde er litt over the top for meg.

AneM1365380603
Skrevet

Nei, den var regelrett voldtekt av en nydelig sang. :(

Jeg som ble i julestemning av å høre han synge :-/ Sikkert desperat etter å høre julemusikk.

AneM1365380603
Skrevet

Denne liker jeg veldig godt:

Jeg liker nesten alle sangene på Caspers julefavoritter.

Skrevet

Jussi Björling:

Jeg satt og hørte på forskjellige versjoner i går jeg også, men fant ikke denne. Den synes jeg nesten var bedre en Pavarotti sin versjon, men det har kanskje noe med at det er denne versjonen jeg har hørt mest.

Sissel Kyrkjebø sin versjon er også fin, men det passer bedre med en mannsstemme på den sangen.

Skrevet

Hele jule CD'n til Bjelleklang. Det blir bare ikke jul uten. Masse humor:-)

Skrevet

Eksempler:

Carrie Underwood:

Nsync!!

The Corrs:

Jussi er bra, men Carrie var ikke verst!

De andre tre var forferdelig :(((

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1228115602' post='4028333]

Herregud, den sangen er jævlig å høre på. Er han full, eller?

G. Michael har i det minste stemme! :-)))))

''Er han full, eller?''

Hehe, her har vi i alle fall spørsmål fra en som ikke aner hva ho hører på. :-D Men ja, full er han nok etter all sansynlighet. Og dette er altså julesangen som år etter år vinner kåringer som tidenes beste julesang selv om du syns den er fæl.

Gjest Elextra
Skrevet

Fairytale of New York med Pogues er vel på topp.

Men har masse gode minner til "Last Cristmas" også, så den er et must på førjulsfesten den og! *S*

Ellers er jo O Helga Natt med Jussi Björling en klassiker jeg fryser på ryggen av.

Skrevet

Jussi. Ingen over ingen ved siden. Jeg er også veldig glad i Sinead O´Connors versjon av Silent Night. Den er så vakker at jeg får gåsehud av den:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...