mariaflyfly Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 ''Er han full, eller?'' Hehe, her har vi i alle fall spørsmål fra en som ikke aner hva ho hører på. :-D Men ja, full er han nok etter all sansynlighet. Og dette er altså julesangen som år etter år vinner kåringer som tidenes beste julesang selv om du syns den er fæl. Jeg liker også denne veldig godt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Du nå ble jeg veldig entusiastisk her altså!!! :-D Skal sjekke litt i bokji mi og finne ut av hvilken dag som passer, samt om jeg skal dra alene eller få med meg noen. :-) Kanskje jeg skal bli med? *S* 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Fairytale of New York med Pogues er vel på topp. Men har masse gode minner til "Last Cristmas" også, så den er et must på førjulsfesten den og! *S* Ellers er jo O Helga Natt med Jussi Björling en klassiker jeg fryser på ryggen av. ''Fairytale of New York med Pogues er vel på topp.'' Hørr! Hørr! :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss* Jussi Björling: Også er jeg veldig glad i Deilig er Jorden. Men det må være med flott englekor på siste vers. ''Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*'' Eller Cartman... :-D 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 ''O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*'' Ikke Bjarne Brønbo heller. Det finnes vel ingen andre julesanger som er så vanvittig avhengig av hvem som synger den? ''Ikke Bjarne Brønbo heller. Det finnes vel ingen andre julesanger som er så vanvittig avhengig av hvem som synger den?'' Joda, Det lyser i stille grender kan heller ikke synges av hvem som helst. Uten sammenligning forøvrig... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 ''Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*'' Eller Cartman... :-D Men den er det jo klasse over! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 En stjerne skinner i natt! ... eller "En stjerne skinner så glatt" som min sønn sang til han var sju... Men fin sang ja! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 ''Er han full, eller?'' Hehe, her har vi i alle fall spørsmål fra en som ikke aner hva ho hører på. :-D Men ja, full er han nok etter all sansynlighet. Og dette er altså julesangen som år etter år vinner kåringer som tidenes beste julesang selv om du syns den er fæl. Det låter uansett grufullt i mine sarte ører ;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 Fairytale of New York med Pogues er vel på topp. Men har masse gode minner til "Last Cristmas" også, så den er et must på førjulsfesten den og! *S* Ellers er jo O Helga Natt med Jussi Björling en klassiker jeg fryser på ryggen av. Enig. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 Jussi. Ingen over ingen ved siden. Jeg er også veldig glad i Sinead O´Connors versjon av Silent Night. Den er så vakker at jeg får gåsehud av den:) Jussi jussi. Det høres så pussi(g) ut... Jussi er ok. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 En stjerne skinner i natt! Hvem synger? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 ... eller "En stjerne skinner så glatt" som min sønn sang til han var sju... Men fin sang ja! *LOL* 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228136151' post='4028565] Det låter uansett grufullt i mine sarte ører ;-) Det er nok ikke stemmen som gjør Shane MacGowan stor i mine øyne, selv om jeg syns han synger såpass stygt at det faktisk blir fint. Jeg bare digger ham, rett og slett. Mannen er en av tidenes singer/songwriters, og jeg tror nok hans talent nettopp er der fordi han er såpass alkoholisert som han er. Skal man skjønne musikken hans må man nok se forbi stemmen, tror jeg. Det blir litt som Tom Waits og Bob Dylan liksom, det er det de lager som gjør dem store, ikke stemmene deres. Og gidder man lete etter så har Shane MacGowan laget utrolig mye fint, inklusive tidenes julesang. No matter what, ingen ting slår den teksten, den er bare helt rå. - selv om den er best som duett. Nydelig vakkert: - som er tidenes kjærlighetssang... - denne er bare ... bare ... *sukk* - litt foppallmusikk, irsk VM-sang. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 O helga natt - men ikke med Jussi.. *dukker* Blir også i vanvittig god stemning av Mariah Careys "all i want for x-mas" *spurter ut av tråden* ) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det er nok ikke stemmen som gjør Shane MacGowan stor i mine øyne, selv om jeg syns han synger såpass stygt at det faktisk blir fint. Jeg bare digger ham, rett og slett. Mannen er en av tidenes singer/songwriters, og jeg tror nok hans talent nettopp er der fordi han er såpass alkoholisert som han er. Skal man skjønne musikken hans må man nok se forbi stemmen, tror jeg. Det blir litt som Tom Waits og Bob Dylan liksom, det er det de lager som gjør dem store, ikke stemmene deres. Og gidder man lete etter så har Shane MacGowan laget utrolig mye fint, inklusive tidenes julesang. No matter what, ingen ting slår den teksten, den er bare helt rå. - selv om den er best som duett. Nydelig vakkert: - som er tidenes kjærlighetssang... - denne er bare ... bare ... *sukk* - litt foppallmusikk, irsk VM-sang. helt enig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 ''Ikke Bjarne Brønbo heller. Det finnes vel ingen andre julesanger som er så vanvittig avhengig av hvem som synger den?'' Joda, Det lyser i stille grender kan heller ikke synges av hvem som helst. Uten sammenligning forøvrig... ''Joda, Det lyser i stille grender kan heller ikke synges av hvem som helst. Uten sammenligning forøvrig...'' Joda, alle de "klassiske" julesangene krever klokkeklar røst, men O'helga natt er i en særklasse. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228136264' post='4028570] Hvem synger? Antakelig Oslo Gospel Choir. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Kanskje jeg skal bli med? *S* For et glimrende forslag! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 O helga natt - men ikke med Jussi.. *dukker* Blir også i vanvittig god stemning av Mariah Careys "all i want for x-mas" *spurter ut av tråden* ) Mariah Carey står på min "ikke"-liste. Hun makter jeg ikke. For noen dager siden skrev jeg et innlegg på åpent og spurte om et pelspledd - du har sikkert ikke sett den. Tror overskrifta var minnah. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.