Gjest akupunktur på meg Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg har hatt en time pga av senebetennelse i armen. Dette var fredag, er kjempeøm i armen etter dette. Var bare 1/2 time, synes nålene satt kort i jeg. Skal tilbake på tirsdag. Koster 420 kr timen, å håper jo det blir virker. Akupuntøren er kjent for å være dyktig og er autorisert med utdanning. Har godkjenning. Noen som har fått god hjelp av akupunktur? 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg brukte det pga senebet i armen for 6 år siden, og det funket for meg i allefall. Hadde vel 5 behandlinger for å få bort 12 år gammel kronisk betendelse 0 Siter
Gjest akupunktur på meg Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg brukte det pga senebet i armen for 6 år siden, og det funket for meg i allefall. Hadde vel 5 behandlinger for å få bort 12 år gammel kronisk betendelse Høres jo lovende ut. 0 Siter
Gjest hadde ikke troen, men.. Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg har nylig gjennomgått en runde med akupunktur pga senebetennelse. Ble overrasket over hvor god effekt det hadde, etter å ha prøvd mye annet først. Men det tok vel 5-6 ganger før det begynte å løsne. Tror jeg hadde omtrent 10 behandlinger. Og, ja, -de gangene han traff virkelig midt i det vonde var jeg kjemepeøm de neste timene. Tror også det er viktig å være forsiktig videre og unngå det som utløste senebetennelsen, i størst mulig grad. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Jeg har. Men da gikk jeg to ganger i uka ca 2-3 timer hver gang og jeg gikk et år. Jeg hadde andre smerter enn senebetennelse men smertene forsvant og var borte i minst 5 år 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det er normalt å bli øm i armen noen dager etter behandling. Særlig etter første behandling. Det er vanlig å ligge/sitte med nålene 20-30 minutter, ikke lenger. Timeprisen du oppgir høres litt drøy ut, men det var kanskje første konsultasjon? Jeg tar f.eks 500 første gangen, så 300 for oppfølging. Ved akutt betennelse får man ofte bedring allerede etter første timen. Har betennelsen stått en stund må du påregne noen behandlinger. Snakk med akupunktøren om prognosen. Jeg pleier å si merker man overhodet ingen bedring etter 3 behandlinger må man revurdere, evnt. henvise videre. Lykke til mvh akupunktør 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har kjempegod effekt av akupunktur, men siden det gjør så himla vondt visse steder må jeg innrømme av jeg av og til velger det vekk. Jeg blir direkte dårlig innimellom, og noen ganger orker jeg bare ikke. Men som sagt - det er kjempegod behandling for meg. Har aldri nålene inne lenger enn 15 minutter, ofte ikke så lenge heller. Mulig det er fordi jeg har så mye "gørr" i systemet og at det er så vondt, jeg vet ikke. Lykke til! (Jeg betaler forresten 280,- pr time, men det er fysioterapeuten min som setter nålene, og den prisen betaler jeg uansett.) 0 Siter
avidi Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg går jevnlig til akupunktur i kombinasjon med ulike typer muskleterapi. I perioder virker det bra mens andre ganger gir behandleren opp, da virker ingentig. Det som har blitt bedre er luftveisinfeksjoner og urinviesinfeksjoner. Ryggprolaps, froszen shoulder og mageplager blir bedre i perioder men bedringen er ikke varig. 0 Siter
Gjest Veldig vondt, og vemmelig Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Begynte med slik behandling på senebetennelse i begge armer. Har hatt betennelsen i over seks måneder og har ikke hatt større effekt av fysioterapi. Fikk bare gått et par ganger pga. jobben og satser på å begynne igjen når det roer seg på jobben. Jeg blir sykmeldt samtidig nemmelig. Det var vemmelig og til dels vondt å sette flere av nålene. Det verket en del å ligge med dem. Jeg kunne ha problemer med å ta i glasset med brus på kvelden og hadde vondt/var øm flere steder i flere dager etterpå. Det skjedde helt klart noe, men jeg blir som sakt såpass slått ut at jeg i samarbeid med lege og akupungtør blir sykmeldt en tid fremover når jeg får begynt igjen. Har også hørt en del positivt om akupungtur så jeg har tro nok til å gi det en real sjangse. Min akupungtør er utdannet, og er i tillegg fysioterapaut. Jeg betaler kr. 250.- for timen. Har ligget et kvarter/tyve minutter, nåler fra skuldrene til hendene. Fikk beskjed om at hun ville begynne pent siden jeg hadde så kraftig betennelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.