Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Noen som vet om en nettside der man får kjøpt mandelkvern og annet tilbehør til Kenwood Major kjøkkenmaskin? Noen fortalte meg at man fant det på Kenwoods sider, men jeg har ikke funnet det. Føler meg imidlertid ganske sikker på at DOL-folket har svar på også dette :-). 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Sånt er veldig dyrt å kjøpe i "løs vekt". http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=kenwood+major+tilbeh%F8r&fromform=true&suggest=true Hva med en Ønskes kjøpt-annonse på på finn.no? Det ligger sikkert masse kjøkkenutstyr rundt omkring i de tusen hjem. Utstyr som aldri blir brukt... 0 Siter
spiky Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 http://www.spar-momsen.dk/shop/kenwood-tilbehoer-51c1.html 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228120941' post='4028388] Sånt er veldig dyrt å kjøpe i "løs vekt". http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=kenwood+major+tilbeh%F8r&fromform=true&suggest=true Hva med en Ønskes kjøpt-annonse på på finn.no? Det ligger sikkert masse kjøkkenutstyr rundt omkring i de tusen hjem. Utstyr som aldri blir brukt... Kanskje en idé, takk! Men hva mener du med "løs vekt"? Sånt følger jo ikke med når man kjøper maskinen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 http://www.spar-momsen.dk/shop/kenwood-tilbehoer-51c1.html Takk! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 http://www.spar-momsen.dk/shop/kenwood-tilbehoer-51c1.html Oi, der var mye rart. Noe du vil anbefale spesielt? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Oi, der var mye rart. Noe du vil anbefale spesielt? Nå er ikke jeg spiky, men jeg blander meg (selvfølgelig) inn jeg også: Når du skal kjøpe på utstyr til maskina, så er det sikkert lurt å tenke på hva man allerede gjør på kjøkkenet. Har du f.eks. ei sitruspresse du bruker mye, men som begynner å bli slitt - så kan det være smart. Er du typen som baker tårnkake selv, så er mandelkverna smart. Osv., osv. Personlig _vet_ jeg at vi aldri kommer til å lage pasta selv, derfor blir den pastagreia helt uinteressant. Men hadde jeg hatt ambisjon om å lag egen pasta, da hadde jeg gått for den. Her i huset brukes kjøttkverna (mer til poteter enn kjøtt, riktignok), mandelkverna og den greia til å ha på toppen som man kan lage milkshake i. Nå ønsker vel jeg meg ny maskin, da, men noe annet tilbehør ser jeg allikevel ikke for meg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nå er ikke jeg spiky, men jeg blander meg (selvfølgelig) inn jeg også: Når du skal kjøpe på utstyr til maskina, så er det sikkert lurt å tenke på hva man allerede gjør på kjøkkenet. Har du f.eks. ei sitruspresse du bruker mye, men som begynner å bli slitt - så kan det være smart. Er du typen som baker tårnkake selv, så er mandelkverna smart. Osv., osv. Personlig _vet_ jeg at vi aldri kommer til å lage pasta selv, derfor blir den pastagreia helt uinteressant. Men hadde jeg hatt ambisjon om å lag egen pasta, da hadde jeg gått for den. Her i huset brukes kjøttkverna (mer til poteter enn kjøtt, riktignok), mandelkverna og den greia til å ha på toppen som man kan lage milkshake i. Nå ønsker vel jeg meg ny maskin, da, men noe annet tilbehør ser jeg allikevel ikke for meg. Selvfølgelig tenker jeg på behovet først og fremst, og nettopp nå fikk jeg lyst til å lage hjemmelaget marsipan :-). Noen kvern har jeg ikke, hverken manuell eller elektrisk. Og vil også gjerne ha tips om annet praktisk tilbehør, som selvfølgelig vil vurdere i forhold til behovene. Er i det hele tatt svært så nøktern på kjøkkenutstyrsfronten, nettopp derfor har jeg lite fra før. Men kjekt med Kenwood'en som kan brukes til flere ting, tenkte jeg (men en må jo ha ekstrautstyr, da). :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Selvfølgelig tenker jeg på behovet først og fremst, og nettopp nå fikk jeg lyst til å lage hjemmelaget marsipan :-). Noen kvern har jeg ikke, hverken manuell eller elektrisk. Og vil også gjerne ha tips om annet praktisk tilbehør, som selvfølgelig vil vurdere i forhold til behovene. Er i det hele tatt svært så nøktern på kjøkkenutstyrsfronten, nettopp derfor har jeg lite fra før. Men kjekt med Kenwood'en som kan brukes til flere ting, tenkte jeg (men en må jo ha ekstrautstyr, da). :-) Kvern er snedig, ja, både den for mandler (nøtter) og den for kjøtt/større ting. Så det ville jeg defintivt gått for. :-) Jeg er veldig glad i duppeditterier som forenkler hverdagen. Har en sånn foodprosessor også, men hadde jeg ikke hatt den ville jeg nok gått for ett eller annet som rasper (f.eks. ost, gulrot og slikt). Var det ikke det der også? Det er jo _gøy_ med noe nytt! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Kvern er snedig, ja, både den for mandler (nøtter) og den for kjøtt/større ting. Så det ville jeg defintivt gått for. :-) Jeg er veldig glad i duppeditterier som forenkler hverdagen. Har en sånn foodprosessor også, men hadde jeg ikke hatt den ville jeg nok gått for ett eller annet som rasper (f.eks. ost, gulrot og slikt). Var det ikke det der også? Det er jo _gøy_ med noe nytt! :-) En kan kjøpe rasper til maskinen også, ja. Er ikke flink til å servere råkostsalat og sånt, men det er jo egentlig godt - ville jeg lage mer sånt om jeg kjøpte en sånn dings, tro? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Kanskje en idé, takk! Men hva mener du med "løs vekt"? Sånt følger jo ikke med når man kjøper maskinen. Jeg har Kenwood Major MegaPack, en pakke med to bakeboller og ekstrautstyr. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 En kan kjøpe rasper til maskinen også, ja. Er ikke flink til å servere råkostsalat og sånt, men det er jo egentlig godt - ville jeg lage mer sånt om jeg kjøpte en sånn dings, tro? Jeg vet at jeg definitivt _ikke_ ville brukt revet gulrot noe særlig uten maskin, i alle fall, for jeg har ikke armer eller tålmodighet nok til å stå og raspe manuelt. Ikke ost heller, for den saks skyld. Kanskje jeg er litt lat, ja. He-he. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1228129237' post='4028460] Jeg har Kenwood Major MegaPack, en pakke med to bakeboller og ekstrautstyr. Har aldri følt behov for to bakeboller (har en stor i metall som holder fint), men hva mener du med ekstratutstyr? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg vet at jeg definitivt _ikke_ ville brukt revet gulrot noe særlig uten maskin, i alle fall, for jeg har ikke armer eller tålmodighet nok til å stå og raspe manuelt. Ikke ost heller, for den saks skyld. Kanskje jeg er litt lat, ja. He-he. Nå kjøper jeg for det meste ferdigrevet ost når det trengs, men kanskje jeg bør ha en sånn raspesak også ja... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nå kjøper jeg for det meste ferdigrevet ost når det trengs, men kanskje jeg bør ha en sånn raspesak også ja... Tenk på alle pengene du sparer ved å raspe sjøl! ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nå kjøper jeg for det meste ferdigrevet ost når det trengs, men kanskje jeg bør ha en sånn raspesak også ja... Når trenger man egentlig raspet ost? Det går like greit med skiver både på pizza, lasagne og gratenger.. ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Tenk på alle pengene du sparer ved å raspe sjøl! ;-) Øh, skal mye pizza til for å utligne kjøpet av kvern, tror jeg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Når trenger man egentlig raspet ost? Det går like greit med skiver både på pizza, lasagne og gratenger.. ;o) Innbiller meg at det går bedre med revet ost, jeg - det blir vel jevnere fordelt? Og jeg nekter å ha osteskiver på taco'en, altså! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Når trenger man egentlig raspet ost? Det går like greit med skiver både på pizza, lasagne og gratenger.. ;o) Fått utdelt eksamensoppgave, og trenger litt hjelp: Finnes det noe nettsted der man har konkrete forslag til hvilke skjønnlitterære barnebøker som anbefales til de ulike klassetrinnene? Jeg dumpa innom ei side som var ok i forrige uke, men kan ikke finne den igjen nå, selv etter intens googling. Hjelp! 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Innbiller meg at det går bedre med revet ost, jeg - det blir vel jevnere fordelt? Og jeg nekter å ha osteskiver på taco'en, altså! ''Innbiller meg at det går bedre med revet ost, jeg - det blir vel jevnere fordelt?'' Osten blir jo mye jevnere med skiver som legges pent ved siden av hverandre over hele pizzaen enn revet ost som slenges rundt på den? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.