Gå til innhold

Hvordan takler dere løgn?

Anbefalte innlegg

Gjest Dårlig venninne?
Skrevet

Jeg mistenker at min beste venninne farer med løgn, og jeg takler det svært dårlig, jeg hater uærlige personer.

Har ved et par tilfeller konfrontert henne tidligere, men hun sier alltid at hun hadde tenkt å si det, og at det derfor ikke er løgn.

Men det er det mener jeg, hun lyver jo på et tidspunkt, og når hun så forteller sannheten noen uker etterpå er hun da ikke fritatt for all skyld!

F.eks forrige helg tryglet hun meg om å sitte barnevakt for hun skulle i en 50 årsdag, jeg sa ja selv om jeg måtte legge om noen av mine planer, men tenkte at en 50-årsdag var viktigere.

Så kom dagen og hun leverte barnet og dro i vei, hun skulle være med å pynte til festen og ordne med maten så dro derfor tidlig.

Senere på ettermiddagen ser jeg ved en tilfeldighet at en hennes venninne skrev på msn at hun hadde fått besøk av en person med samme navn, som hun hadde lagd middag til og at de skulle ut, men siden hun bodde en annen plass tenkte jeg ikke over det. Den meldingen kom forøvrig bort etter et par minutter og da ble jeg mistenksom, og sendte en sms om hvor hun var på bursdag, joda hun var i den byen, satt på bursdag nå og at hun skulle overnatte hos denne venninnen.

Da ble jeg så irritert, hvorfor lyve om noe sånt?

Og jeg utsatte mine planer for at hun skulle besøke en venninne, for hadde hun vært i burdag hadde hun vel ikke spist middag hos venninnen kl 20.00?

Men jeg gidder ikke konfrontere henne med det, iallefall ikke nå når jeg er så irritert, men jeg kjenner på at jeg ikke har bruk for sånne venninner, kan jeg ikke stole på venninnene mine, hvem kan jeg da stole på?

Nå holder jeg bare avstand, og jeg har ikke hørt noe fra henne etter dette heller, så kanskje hun har en mistanke om jeg vet, isåfall kan hun bare sitte å skamme seg.

Skrevet

Dårlige venner trenger jeg ikke.

Hvem, hva og hvor i denne historien, må du avgjøre selv.

Skrevet

Skjønner ikke at du kaller henne venninne en gang. Hun er vel mer en bekjent? Som behandler deg dårlig.

Skrevet

Slike mennesker vil jeg unngå så langt det er mulig.

Skrevet

Jeg hadde neppe giddet sitte barnevakt flere ganger tror jeg...

Skrevet

Dette var utrolig drlig gjort.. Jeg hadde ringt henne den kvelden jeg tror jeg.. Og spurt rett ut ut hun var og hadde sagt hva jeg hadde sett på msn. Makan til kjip dame, ikke venninne i så fall. Jeg juger meg ikke til barnevakt, det er uspiselig. hadde gjort det klart at jeg ikke ville sitte mer barnevakt for løgnere. Og ville uten tvil droppa henne som venninne..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...