Gå til innhold

Nyskjerrig?

Gjest nyskjerrig kjerring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett ord jeg aldri klarer skrive rett. Husker fra jeg gikk på vg at norsklæreren, før vi fikk tilbake innleveringer, skrev dette ordet på tavlen så på meg og sa "no Zelda husker du dette" Ja sa jeg og skrev det feil igjen neste gang.

Ordet er: vist, hvist, visst, viss, visst hvist, hvis Satser på at en av disse måtene er korekt. :-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

12

• Bookworm

8

• pekkaline

7

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Jeg skriver det riktig, men vet ikke om det irriterer meg at mange skriver det feil akkurat. Det hadde faktisk vært mer naturlig og skrivet det: nyskjerrig (skj-lyden skrives jo skj, sj eller ren s). Hvorfor skrives da nysgjerrig slik det gjør. Kanskje vi uttaler det feil?

Gjest Det er deilig å være perfekt!
Skrevet

Nei, jeg har alltid skrevet "nysgjerrig", og irriterer meg over dem som skriver "nyskjerrig".

Skrevet

Hva med denne da? Jobber en plass hvor vi må følge ulike handlingskjeder for at det skal bli mest mulig likt for brukerne.

Fikk meg en god latter når jeg med sirlig håndskrift så dette på forsiden:

Handlings-

skjede.

he-he

Hadde jo vært prikken over ien med orddeling i tillegg: Handlings skjede.

Orddeling er en annen vanlig skrivefeil som irriterer meg.

candyqueen_83
Skrevet

Har også stusset litt over en del gjengangere av elementære skrivefeil, og nyskjerrig er blant dem, ja.

Nyskjerrig, skjokolade og mensturasjon ;O)

Skrevet

Jo for meg er det du sier sant, men så er det alle de som har dysleksi, det er ikke sikkert de liker det like godt, det å bli rettet på... Derfor er det lite jeg gjør med andres skrivefeil så lenge jeg forstår hva de mener.

Tja. Jeg har ikke dysleksi, men hvis jeg hadde hatt det tror jeg jeg ville likt at folk sa fra hvis jeg gjentatte ganger hadde samme skrivefeilen.

Skrevet

Jeg har ett ord jeg aldri klarer skrive rett. Husker fra jeg gikk på vg at norsklæreren, før vi fikk tilbake innleveringer, skrev dette ordet på tavlen så på meg og sa "no Zelda husker du dette" Ja sa jeg og skrev det feil igjen neste gang.

Ordet er: vist, hvist, visst, viss, visst hvist, hvis Satser på at en av disse måtene er korekt. :-)

''Ordet er: vist, hvist, visst, viss, visst hvist, hvis Satser på at en av disse måtene er korekt. :-)''

Hvis :) _Hvis_ dere skal så vil jeg også. Dette skulle jeg _visst_. Nå har jeg _vist_ deg noe rart. Dette er mye _viss_-vass ;)

Æ dauer om jeg tar feil nå haha :)

Skrevet

Nyskjerrig, skjokolade og mensturasjon ;O)

Og legimitasjon. Og ressigør:)

Skrevet

Tja. Jeg har ikke dysleksi, men hvis jeg hadde hatt det tror jeg jeg ville likt at folk sa fra hvis jeg gjentatte ganger hadde samme skrivefeilen.

Ja, noen liker det, andre gjør det ikke. Jeg synes det er topp når de spør selv jeg. Har noen i vennekretsen som skriver mye rart på meldinger (sms). Jeg sier aldri noe på skrivemåten, da ville hele samtalen blitt et pes.

Skrevet

Hadde jo vært prikken over ien med orddeling i tillegg: Handlings skjede.

Orddeling er en annen vanlig skrivefeil som irriterer meg.

Det var det som var tilfelle, det kom bare ikke frem her på siden pga at jeg glemte dobbelt linjeskift.

Det stod:

Handlings-

skjede.

Høres ut som heftige saker ;)

Skrevet

Ja, noen liker det, andre gjør det ikke. Jeg synes det er topp når de spør selv jeg. Har noen i vennekretsen som skriver mye rart på meldinger (sms). Jeg sier aldri noe på skrivemåten, da ville hele samtalen blitt et pes.

Sms blir noe annet. Selv jeg har innsett at det slaget er tapt. Qlt, C U, klmz. Stønn...:)

Skrevet

Sms blir noe annet. Selv jeg har innsett at det slaget er tapt. Qlt, C U, klmz. Stønn...:)

Ja de der tegnene er jo håpløse for "ikkeungdommer".... :) Tenker mer på vanlige ordfeil.

Skrevet

Det var det som var tilfelle, det kom bare ikke frem her på siden pga at jeg glemte dobbelt linjeskift.

Det stod:

Handlings-

skjede.

Høres ut som heftige saker ;)

WOW!

Den skjeden fikk nok kjørt seg!

Skrevet

Hvis alle var like "greie" som deg ville det stått dårlig til med folks skriveferdigheter. Det er da greit å bli gjort oppmerksom på disse grove feilene, er det ikke? :)

jo

Skrevet

Nyskjerrig - nysgjerrig...Hmmm..

Tror jaggu jeg er en av de som skriver dette feil ja...

Som så mye annet. Hehe...

:0)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ser at det er noen andre skrivefeil som også går igjen. Som kanskje, dessverre, sjelden og vant.

Jeg setter pris på at noen forteller meg om mine feil, for jeg liker ikke å ha feil. Jeg har lært endel her inne. Det har hendt at jeg har sett skrivefeil etter innlegget er sendt. Noen er opplagte slurvefeil, men det er verre med de feilene som ser ut som at jeg ikke vet bedre ;)

Skrevet

Jeg ser at det er noen andre skrivefeil som også går igjen. Som kanskje, dessverre, sjelden og vant.

Jeg setter pris på at noen forteller meg om mine feil, for jeg liker ikke å ha feil. Jeg har lært endel her inne. Det har hendt at jeg har sett skrivefeil etter innlegget er sendt. Noen er opplagte slurvefeil, men det er verre med de feilene som ser ut som at jeg ikke vet bedre ;)

'' Jeg ser at det er noen andre skrivefeil som også går igjen. Som kanskje, dessverre, sjelden og vant ''

Hva mener du?

AneM1365380603
Skrevet

'' Jeg ser at det er noen andre skrivefeil som også går igjen. Som kanskje, dessverre, sjelden og vant ''

Hva mener du?

Noen skriver ordet "kanskje" feil. De skriver det f eks "kansje". Ordet "vant" ser jeg ofte blir til "vandt, "dessverre" blir desverre" og "sjelden" blir "skjelden".

candyqueen_83
Skrevet

Og sundt (sunt)

Skrevet

Eg skriver og snakker perfekt tolv språk, pluss et par dialekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...