Gå til innhold

Noen som kan anbefale rimelig PC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet denne på finn.no: Compaq Presario SR 1000 (http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15640453&sid=xz9sgakw5va998964&WT.svl=Link). Vår har tatt kveld rett før jul! Krise, ikke akkurat det vi ville brukt penger på nå... Men vi må jo ha pc, og vi vil ha stasjonær. Noen som har gode råd om hvor vi kan kjøpe rimelig pc? Jeg har (hadde) en 3 år gammel stasjonær fra Dell, Dimension 5000. Hvis det sier noe da....

Gjest firepile
Skrevet

Den var billig, men med lite minne, liten disk og slapp prosessor. Hva skal den brukes til?

Skrevet

Den var billig, men med lite minne, liten disk og slapp prosessor. Hva skal den brukes til?

Det er typisk "hjemmebruk". Surfing og litt bildebehandling. Hva skal jeg se etter egentlig? Jeg skjønner det der med str. på harddisken, men minne og prosessor er jeg ikke helt sikker på...

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til den selgeren. PCen er opplagt en kontorpc eller "nett-pc" til hjemmebruk. Det er absolutt ingen spill pc som det står.

En annen ting er at denne maskinen neppe er lydløs da en lydløs maskin trenger dyre kjøledeler som i seg selv koster mer enn prisen av PCen.

Synes noe skurrer her...

Gjest firepile
Skrevet

1 GB minne kan bli litt lite. Anbefaler (minst) 2 GB. Og en Pentium 4 2.8 GHz holder ikke i 2008.

Legg på 1500,- så får du for eks denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e00000tPpz0lB?ProductID=IabD4QFHx8sAAAEduh1.6wry&CatalogCategoryID=IyHD4QFHJE8AAAEOjOI03xiL&Selected=Specifications#tProductTabcontent

3 GB ram, 320 GB disk og 2-3 ganger så rask prosessor.

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til den selgeren. PCen er opplagt en kontorpc eller "nett-pc" til hjemmebruk. Det er absolutt ingen spill pc som det står.

En annen ting er at denne maskinen neppe er lydløs da en lydløs maskin trenger dyre kjøledeler som i seg selv koster mer enn prisen av PCen.

Synes noe skurrer her...

Er ikke denne sprekere enn den på Elkjøp i linken under? Uten at jeg har sånn peiling på alle disse tallene... Men litt sprekere prosessor og mer minne? Eller...

Inspiron 530 fra Dell:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspndt_530?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs

Skrevet

TIl den prisen har den samme prosessor, men mindre minne/disk. Med 3 GB minne/320 GB disk koster den 4220,-.

Du er en knupp, takk for hjelp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...