Gå til innhold

Psykiske problemer og uføretrygd


jarings75

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 33 år som i mange år nå har slitt med psykiske problemer...jeg tror selv det begynte allerede i 1991 da begynte jeg å skulke skolen fordi jeg ikke orket mere mobbing...etter den tid har problemene ballet på seg.

Min sittuasjon er nå att jeg aldrig har hatt noen fast jobb som har vart noe særlig lengere en ett år..

Dette fordi jeg har hyppig fravær grunnet min psyke.Jeg har hatt en attføringsperiode for og prøve ett annet yrke,men dette fungerte også dårlig.

Nå er jeg igjen inne i en periode med attføring,men denne gangen har jeg valgt og se mine begrensninger og vil søke om 50% uførepensjon.

Mitt spørsmål er hvorvidt man kan bli vurdert etter ung ufør regelen selv om det ikke foreligger noen psykisk diagnose før fylte 26 år (Diagnosen kom på senere tidspunkt) på bakgrunn av sykdomshistorie?

Jeg er jo uttplasert i forbindelse med skolegang og jobber bare to dager i uka..dette fungerer greit og jeg orker å gjøre ting når jeg er hjemme og blir ikke så deprimert og angstfylt som jeg blie når jeg jobbet fult.

Hva synes dere..tror dere jeg har noen mulighet for å få den hjelpen og forståelsen jeg trenger fra Nav Trygd?

Og har jeg krav på og bli vurdert etter ung ufør regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...