morsan Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Inspirert av tråd lenger ned om ymse skrivefeil, deriblant nyskjerrig, må jeg bare minne om at enkelte blander sammen de to begrepene i overskriften. Deriblant en NRK-journalist på Dagsrevyen nå nettopp, som snakket om at Kredittilsynet trakk tilbake _bevilgningen_ til Notar... 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Hehe, nå ble jeg så forvirret, har aldri sagt ordet sakte før. Sjenkebevilgning tror jeg at jeg sier *sjokk* Men jeg antar at bevilling er rett? 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Hehe, nå ble jeg så forvirret, har aldri sagt ordet sakte før. Sjenkebevilgning tror jeg at jeg sier *sjokk* Men jeg antar at bevilling er rett? Ja, det er bevilling som er det korrekte der:-) Bevilling er en tilatelse, et løyve, mens bevilgning har med utdeling av penger å gjøre:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Ja, det er bevilling som er det korrekte der:-) Bevilling er en tilatelse, et løyve, mens bevilgning har med utdeling av penger å gjøre:-) ok, nå kranglet jeg nesten med mannen min her haha, han gav seg 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 ok, nå kranglet jeg nesten med mannen min her haha, han gav seg *he he* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Da har Notar fått løyve til å selge Øl! 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Da har Notar fått løyve til å selge Øl! Blir det ikke tvert imot? 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Da har Notar fått løyve til å selge Øl! Nei, sjenkebevilling heter det når man har lov å sjenke:-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 Blir det ikke tvert imot? Jo 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Blir det ikke tvert imot? Samma det vel? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Nei, sjenkebevilling heter det når man har lov å sjenke:-) Bla, bla, bla...mandag hele året osv. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Ja, det er bevilling som er det korrekte der:-) Bevilling er en tilatelse, et løyve, mens bevilgning har med utdeling av penger å gjøre:-) Utdeling av øl da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.