Gå til innhold

Psykopater og skilsmisse/økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest dette går ikke bra:(
Skrevet

Jeg vet en skal være svært så forsiktig med å bruke en slik betegnelse, men jeg har desverre en slik eksmann, han er ikke "bare" en drittsekk, og han gjør alt for å sette kjepper i hjulene for meg og min lille familie. Han bruker alle midler som finnes mot det meste når det gjelder å oppnå fordeler for seg selv.

Vi er i en prosess med deling. Økonomien min er i ferd med å gå til dundas fordi han ikke samarbeider og gjør opp for seg. Han betaler ikke en krone til ungene sine heller. Jeg blir belastet for utgifter som han skal betale halvparten på, eks boliglån og de utgifter som påløp mens han bodde der,eks strøm,tlf, internett osv. De fleste av utgifter står på meg, så det er desverre meg og ungene det går utover. Jeg har ikke mulighet til å få regningene unna, så innkassokravene strømmer bare på. Sosialkontoret har vært utrolig hjelpsomme, men jeg henger langt etter med regningene, og det baller bare på seg.

Dette er en fortvilet situasjon, og jeg vurderer sterkt å bruke advokat eller hva som er å få av hjelp til en slik situasjon. Har noen her erfaringer med slike situasjoner og hvor kan jeg henvende meg? Advokat?

Skrevet

Eg har ikkje noe godt råd til deg for "de der" er helt umulige å ha med å gjøre uansett.

Men det første du kan gjøre er å finne "den riktige" advokaten og be han søke om du har rett på "fri saksførsel" så kan han sikkert rettleie deg videre, og ta de formelle kampene.

Ønsker deg lykke til.

Du har hatt flaks med Sosialkontoret, og det er bra..:)

Skrevet

Jeg har erfaring med at advokat er det som lønner seg i en slik situasjon...

Skrevet

Jeg har erfaring med at advokat er det som lønner seg i en slik situasjon...

Ok. Måtte du betale advokaten på forhånd eller fikk du litt tid på deg til å betale? Jeg må ta tak i dette med en gang. Hjalp han deg med kreditorer for å unngå betalingsanmerkninger? Takk for svar!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her må du bruke en advokat. Mot slike ekser hjelper kun rå, juridisk makt. Ikke legg fingrene imellom - krev din og barnas rett nå!

Skrevet

Her må du bruke en advokat. Mot slike ekser hjelper kun rå, juridisk makt. Ikke legg fingrene imellom - krev din og barnas rett nå!

Ja, har bemerket meg at det er kun det å være hard og bestemt mot han som hjelper. At jeg ikke firer på en tomme og ikke lar meg manipulere. Og når han ser at han ikke får knekke meg eller ikke klarer å manipulere meg, snur han om og prøver en ny og 'snillere' taktikk. Takk for hjelpen og at du tok deg tid å svare. Jeg skal straks rette i gang å finne en advokat. Håper jeg slipper å betale denne med en gang da.

Skrevet

Ja, har bemerket meg at det er kun det å være hard og bestemt mot han som hjelper. At jeg ikke firer på en tomme og ikke lar meg manipulere. Og når han ser at han ikke får knekke meg eller ikke klarer å manipulere meg, snur han om og prøver en ny og 'snillere' taktikk. Takk for hjelpen og at du tok deg tid å svare. Jeg skal straks rette i gang å finne en advokat. Håper jeg slipper å betale denne med en gang da.

''Jeg skal straks rette i gang å finne en advokat. Håper jeg slipper å betale denne med en gang da.''

Be advokaten søke om "fri saksførsel" for deg, kommer an på din inntekt osv.

Skrevet

''Jeg skal straks rette i gang å finne en advokat. Håper jeg slipper å betale denne med en gang da.''

Be advokaten søke om "fri saksførsel" for deg, kommer an på din inntekt osv.

Takk skal du og ha Geir, jeg skal be han eller hun søke. Dette vet jeg ingenting om så er greit å ha det med seg.

Skrevet

Ok. Måtte du betale advokaten på forhånd eller fikk du litt tid på deg til å betale? Jeg må ta tak i dette med en gang. Hjalp han deg med kreditorer for å unngå betalingsanmerkninger? Takk for svar!

Hun sender meg faktura med jevne mellomrom, det pleier å gå noen måneder mellom hver gang. Hun har ikke hjulpet meg med økonomiske ting annet enn i forbindelse med skillsmisseoppgjøret og forhandling av konktrakt.

Finn ut om du har krav på fri rettshjelp!

Skrevet

Hun sender meg faktura med jevne mellomrom, det pleier å gå noen måneder mellom hver gang. Hun har ikke hjulpet meg med økonomiske ting annet enn i forbindelse med skillsmisseoppgjøret og forhandling av konktrakt.

Finn ut om du har krav på fri rettshjelp!

Skal ta noen runder i morgen. Takk for din tid, igjen!

Skrevet

Jeg har desverre stusset litt på hva du mener med å ikke legge fingrene i mellom. Ikke inngå noen som helst diskusjon med han, la advokaten ta seg av alt? Jeg ga han idag klar beskjed om at jeg ordner meg advokat, men han reagerte ikke særlig. Jeg blir litt i tvil om jeg skal gjøre dette fordi jeg ikke vil gjøre en flue til elefant. Blir det ikke ofte bare bråk og uroligheter rundt slike saker da? Uff det er litt skremmende. Jeg har ingen å drøfte dette med, så om du eller noen andre vil dele erfaring ned meg blir jeg glad. .

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har desverre stusset litt på hva du mener med å ikke legge fingrene i mellom. Ikke inngå noen som helst diskusjon med han, la advokaten ta seg av alt? Jeg ga han idag klar beskjed om at jeg ordner meg advokat, men han reagerte ikke særlig. Jeg blir litt i tvil om jeg skal gjøre dette fordi jeg ikke vil gjøre en flue til elefant. Blir det ikke ofte bare bråk og uroligheter rundt slike saker da? Uff det er litt skremmende. Jeg har ingen å drøfte dette med, så om du eller noen andre vil dele erfaring ned meg blir jeg glad. .

Det jeg mener er at du skal kreve at pengene kommer umiddelbart, og at dette ikke er til diskusjon.

Skrevet

Det jeg mener er at du skal kreve at pengene kommer umiddelbart, og at dette ikke er til diskusjon.

Ok. Det ga mening. Da gjenstår bare å se om jeg er såpass at jeg greier å gjennomføre en slik sak da. Jeg ser for meg at jeg får alle mine feil og all mulig annen dritt slengt imot meg. Men da gjelder det vel å ikke bli stresset av det og være klartenkt.. Det er det som hindrer meg. For jeg klarer ikke konsentrere meg når jeg blir stresset og da er jeg lett å 'lede' og bli forvirret. Finnes det beroligende medisiner som kan hjelpe en i sånne 'prekære' situasjoner hvor en samtidig må være klar tenkt? Jeg har null peiling på beroligende og har aldri forsøkt det. Vil du i så fall anbefale et merke jeg kan spørre fastkegen om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...