Gå til innhold

Julegaver fra jobben til de ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min fikk fenalår flere år på rad fra arbeidsgiver. Det er faktisk den eneste gaven vi har gitt videre. Men det værste av alt var at det var jammen ikke lett å få gitt den videre heller, var jammen ikke mange i vår familie eller vennekrets som liker fenalår.

Etter hvert skjønte de ansatte at det var flere av de som ikke likte fenalår (liten arbeiddsplass) og hintet litt til arbeidsgiver. De siste årene har de fått en kurv med diverse mat/søtsaker/oljer. Og den skryter visst alle de ansatte av.

Så som du sikkert skjønner synes jeg fenalår er et dårlig forslag.

Jeg er, som det fremgår av andre innlegg her, helt enig med deg vedrørende fenalåret. Og uansett er det et problem når matvaren består av én stor ting, fremfor flere små.

Mannen min har flere ganger fått kurv med ymse mat oppi, og det har da alltid dukket opp noen småting vi ikke synes er særlig godt, men det har da bare vært én liten ting blant mange.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

23

• mariaflyfly

8

• AneM1365380603

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

;-) jeg har aldri følt at det har vært noe som helst problem å ta en "pause" i gryterøringen mens jeg kverner oppi pepper, og lyset over komfyren må da uansett være mer enn nok lys??

Når du har lys over komfyren vil jo hendene dine skygge for pepperet som kommer ut av kvernen, må vite (så sier mine venner)! :P

Har som sagt ikke helt sett behovet jeg heller.

Skrevet

Når du har lys over komfyren vil jo hendene dine skygge for pepperet som kommer ut av kvernen, må vite (så sier mine venner)! :P

Har som sagt ikke helt sett behovet jeg heller.

:-)

Det er alltid litt festlig når folk overargumenterer for den ekstremt praktiske behovet det er for en bestemt ting, når de kunne ha stoppet argumentasjonen ved "jeg har lyst på dette" eller "jeg synes det er en kul/artig dings";-)

Skrevet

Det er alltid litt festlig når folk overargumenterer for den ekstremt praktiske behovet det er for en bestemt ting, når de kunne ha stoppet argumentasjonen ved "jeg har lyst på dette" eller "jeg synes det er en kul/artig dings";-)

Enig.

Jeg husker en vaskemaskin-tråd her for mange år siden, der en av DOL-mammaene ble bedt om å redegjøre for fordelene med en svært dyr maskin. Ett av punktene hennes var noe sånt som "den har en mengde knapper, display og lysdioder som særlig enkelte familiemedlemmer er sterkt tiltrukket av"...

Skrevet

Enig.

Jeg husker en vaskemaskin-tråd her for mange år siden, der en av DOL-mammaene ble bedt om å redegjøre for fordelene med en svært dyr maskin. Ett av punktene hennes var noe sånt som "den har en mengde knapper, display og lysdioder som særlig enkelte familiemedlemmer er sterkt tiltrukket av"...

*ha ha* kjempebra!

Skrevet

;-) jeg har aldri følt at det har vært noe som helst problem å ta en "pause" i gryterøringen mens jeg kverner oppi pepper, og lyset over komfyren må da uansett være mer enn nok lys??

Har du aldri stått i halvmørket på hytte uten strøm (men med propan) og laget mat? ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Enig.

*lol*

Ja, man tar vel gjerne noen ekstra knapper på kjøpet om de trengs for å overtale "motparten" til at man trenger en ny dyr maskin.

Skrevet

Har du aldri stått i halvmørket på hytte uten strøm (men med propan) og laget mat? ;o)

Det er isåfall så lenge siden at elektrisk pepperkvern ikke var noe man visste fantes;-)

Gjest Elextra
Skrevet

* Gardintrapp

* Ståltermos

* Fenalår

* Fileetkniv

* Serveringsfat

* Førstehjelpspute

* Wok panne

''* Gardintrapp''

Det har man da, om man bor i hus, i hvertfall. Har man det ikke, er det gjerne fordi man ikke har plass.

''* Ståltermos''

Det har man jo, men ikke så dumt, det kan være greit med en ekstra.

''* Fenalår''

Det er ingen hos oss særlig begeistret for, og det blir altfor mye for en liten familie, om man ikke skal ha stor fest.

''* Fileetkniv''

Tja, kanskje?

''* Serveringsfat''

Sånt foretrekker jeg å velge selv, har dessuten mer eller mindre det vi trenger, og litt begrenset skapplass. Tror det gjelder mange.

''* Førstehjelpspute''

Faktisk ingen dum idé. Slikt trenger man jo både i hver bil og i båten og kanskje også i tursekken ;).

''* Wok panne''

Tja, ikke noe ønske her, tar altfor stor plass, og vi har dessuten induksjonskomfyr som krever spesiell bunn. Vi er sikkert ikke alene om dét.

Bortskjemt? Ja, absolutt.

Skrevet

*lol*

Ja, man tar vel gjerne noen ekstra knapper på kjøpet om de trengs for å overtale "motparten" til at man trenger en ny dyr maskin.

Selvfølgelig. :o) Jeg ville ha ned et brukket tre i hagen, men kjæresten gadd ikke. Men da jeg smisket med:"Men da får du jo brukt motorsaga di...." Da lyste han opp og forsvant ut og like etter lød brummingen! :o)

Skrevet

''* Gardintrapp''

Det har man da, om man bor i hus, i hvertfall. Har man det ikke, er det gjerne fordi man ikke har plass.

''* Ståltermos''

Det har man jo, men ikke så dumt, det kan være greit med en ekstra.

''* Fenalår''

Det er ingen hos oss særlig begeistret for, og det blir altfor mye for en liten familie, om man ikke skal ha stor fest.

''* Fileetkniv''

Tja, kanskje?

''* Serveringsfat''

Sånt foretrekker jeg å velge selv, har dessuten mer eller mindre det vi trenger, og litt begrenset skapplass. Tror det gjelder mange.

''* Førstehjelpspute''

Faktisk ingen dum idé. Slikt trenger man jo både i hver bil og i båten og kanskje også i tursekken ;).

''* Wok panne''

Tja, ikke noe ønske her, tar altfor stor plass, og vi har dessuten induksjonskomfyr som krever spesiell bunn. Vi er sikkert ikke alene om dét.

Bortskjemt? Ja, absolutt.

Enig med deg:-)

Førstehjelpspute og ståltermos synes jeg ver flotte forslag.

Hadde arbeidsgiveren min gitt meg en gardintrapp tror jeg at jeg hadde begynt å le:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig. :o) Jeg ville ha ned et brukket tre i hagen, men kjæresten gadd ikke. Men da jeg smisket med:"Men da får du jo brukt motorsaga di...." Da lyste han opp og forsvant ut og like etter lød brummingen! :o)

Hehe, de er nå søte....

;)

Skrevet

Hadde arbeidsgiveren min gitt meg en gardintrapp tror jeg at jeg hadde begynt å le:-)

Vi har skapene fulle av ståltermoser... Ønsker meg en mat-termos dog. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, gardintrapp hadde virkelig vært en pussig julegave til enhver som ikke hadde det på ønskelisten! :D

Skrevet

Vi har skapene fulle av ståltermoser... Ønsker meg en mat-termos dog. :o)

Ja, tenkte jeg skulle skrive at mattermos også er lurt. Men det har vi i grunnen nok av p.t. både hjemme og på hytta, men alle termoser kan jo bli utslitt en dag.

Jeg tenkte også at jeg hadde mer enn nok ståltermoser, inntil en av dem slo seg vrang i korken, så det er jo behov for påfyll innimellom av selve beholderen også og ikke bare innholdet:-)

Skrevet

Ja, gardintrapp hadde virkelig vært en pussig julegave til enhver som ikke hadde det på ønskelisten! :D

Ja, he he.

En annen ting man ikke bør gi til noen som ikke eksplisitt har ønsket seg det, er badevekt;-)

Skrevet

Ja, he he.

En annen ting man ikke bør gi til noen som ikke eksplisitt har ønsket seg det, er badevekt;-)

Dere kommer med mange forslag her - og advarsel mot mange forslag :-)

Nei, badevekt tror jeg ikke vi kjøper!

Er veldig i tvil her nå.... Kanskje vi dropper hele gaven, og holder oss til julebordet?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, he he.

Min mor var heller ikke helt fornøyd da årets julegave fra min far et år var ergometersykkel :-)

Skrevet

Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv. Da ville jeg nok heller foretrekke en spiselig gave, så jeg støtter forslagene om fenalår eller røykalaks.

Men aller best likte jeg flyfly sitt forslag: Gi pengene til veldedig formål. Dere får jo julebordet m/partner, det er mer enn de fleste får gjennom et helt år av arbeidsgiveren sin.

Vi hadde trengt treningsbager! Det hadde jeg likt å få :-)

Og det gjør ingenting om det er firmalogo på den!

AneM1365380603
Skrevet

He he. Min mann er også utrolig barnslig når det kommer til motorsaga. Jeg glemmer aldri da han fikk den. Han så ut som en liten guttunge ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...