Gå til innhold

Julegaver fra jobben til de ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor var heller ikke helt fornøyd da årets julegave fra min far et år var ergometersykkel :-)

*he he* skjønner jeg godt:-)

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

23

• mariaflyfly

8

• AneM1365380603

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dere kommer med mange forslag her - og advarsel mot mange forslag :-)

Nei, badevekt tror jeg ikke vi kjøper!

Er veldig i tvil her nå.... Kanskje vi dropper hele gaven, og holder oss til julebordet?

:-)

Til lags (laks? *S*) åt alle kan ingen gjera:-)

Det må nødvendigvis bli et slags minste felles multiplum når man skal kjøpe gave til så mange. Min arbeidsplass er kjempesvær, og å ha en ordning der man får velge gave selv blant f eks fire forslag er selvsagt helt utelukket.

Men jeg synes de har klart det ganske bra likevel. Ett år fikk vi et sett fra Hardanger-bestikk med ulike typer ostehøvler i en eske. Selv om dette ikke var samme design som vårt vanlige bestikk, så tåler vel de fleste å ha en ostehøvel i avvikende, men dog nøytralt, design?

Et annet år fikk vi salt og pepperkverner (manuelle!*S*). det var også pent og praktisk.

Men ett år fikk vi en krystallbolle med inngravert logo *huff*

Gjest Elextra
Skrevet

Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv. Da ville jeg nok heller foretrekke en spiselig gave, så jeg støtter forslagene om fenalår eller røykalaks.

Men aller best likte jeg flyfly sitt forslag: Gi pengene til veldedig formål. Dere får jo julebordet m/partner, det er mer enn de fleste får gjennom et helt år av arbeidsgiveren sin.

:-)

''Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv. ''

Helt enig mhp jakke, men en stor bag med firmalogo synes jeg er en grei gave - vi får aldri for mange store bager! Og ikke er jeg så hårsår når det gjelder logo på bagen som antakelig bare brukes til frakt frem og tilbake til hytte og båt.

Skrevet

Midjeveske med vannflaskeholder (+ vannflaske til).

''Midjeveske med vannflaskeholder (+ vannflaske til).

''

Hva pokker er det?

Skrevet

''Midjeveske med vannflaskeholder (+ vannflaske til).

''

Hva pokker er det?

Kjekt å ha når man løper og må ha med seg drikke. Skjønte du det da? ;-)

Skrevet

Koffert

Bag

Vannkaraffel

Pakke med forskjellig julemat (bør i såfall varsles eller deles ut litt før jul slik at man kan unngå å kjøpe selv)

Håndklær

Badekåpe

Skrevet

Kjekt å ha når man løper og må ha med seg drikke. Skjønte du det da? ;-)

Jeg hadde tatt det som en personlig fornærmelse dersom jeg hadde fått en slik av arbeidsgiver. ;)

Skrevet

Jeg hadde tatt det som en personlig fornærmelse dersom jeg hadde fått en slik av arbeidsgiver. ;)

Hvorfor det? Det er en av de beste gavene jeg kunne tenkt meg :) Er jo alle i bedriften som får det samme, så da har man ingen grunn til å blir fornærma ;)

Skrevet

Hvorfor det? Det er en av de beste gavene jeg kunne tenkt meg :) Er jo alle i bedriften som får det samme, så da har man ingen grunn til å blir fornærma ;)

Poenget mitt er vel at jeg ikke vil ha skapet mitt fyllt opp med ræl, og synes pengene heller kunne gått til et veldedig formål, slik jeg sa over her.

Skrevet

Poenget mitt er vel at jeg ikke vil ha skapet mitt fyllt opp med ræl, og synes pengene heller kunne gått til et veldedig formål, slik jeg sa over her.

Jeg synes ikke dette er noe ræl, jeg da ;-) Bruker nesten alltid en slik når jeg jogger eller er på fjelltur. Ellers høres det bra ut å gi noe til et godt formål. Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe ræl, jeg da ;-) Bruker nesten alltid en slik når jeg jogger eller er på fjelltur. Ellers høres det bra ut å gi noe til et godt formål. Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)

''Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)

''

Jeg har altså mest sannsynlig mottatt min siste julegave fra arbeidsgiver, altså...? ;)

Skrevet

''Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)

''

Jeg har altså mest sannsynlig mottatt min siste julegave fra arbeidsgiver, altså...? ;)

Sorry...mulig jeg er trøtt, men denne skjønte jeg ikke *rødme*

Skrevet

Sorry...mulig jeg er trøtt, men denne skjønte jeg ikke *rødme*

Hehe, det var sikkert ikke så rart. :)

Jeg har begynt på utdanning i voksen alder, og skal etter planen ende opp i samme yrke som deg om 3,5 år. :)

Skrevet

Hehe, det var sikkert ikke så rart. :)

Jeg har begynt på utdanning i voksen alder, og skal etter planen ende opp i samme yrke som deg om 3,5 år. :)

Aha, det hadde jeg ikke fått med meg ;-)

Vel, vil man ha julegaver fra arbeidsgiver, så bør man ikke velge læreryrket ;-P

Skrevet

LOl, tror neppe Hugh Hefner er enig i det;-)

Han må nå snart begynne å bli dement vel? :-)

Skrevet

Aha, det hadde jeg ikke fått med meg ;-)

Vel, vil man ha julegaver fra arbeidsgiver, så bør man ikke velge læreryrket ;-P

Man får vel sin lønn i himmelen. ;)

Skrevet

''* Gardintrapp''

Det har man da, om man bor i hus, i hvertfall. Har man det ikke, er det gjerne fordi man ikke har plass.

''* Ståltermos''

Det har man jo, men ikke så dumt, det kan være greit med en ekstra.

''* Fenalår''

Det er ingen hos oss særlig begeistret for, og det blir altfor mye for en liten familie, om man ikke skal ha stor fest.

''* Fileetkniv''

Tja, kanskje?

''* Serveringsfat''

Sånt foretrekker jeg å velge selv, har dessuten mer eller mindre det vi trenger, og litt begrenset skapplass. Tror det gjelder mange.

''* Førstehjelpspute''

Faktisk ingen dum idé. Slikt trenger man jo både i hver bil og i båten og kanskje også i tursekken ;).

''* Wok panne''

Tja, ikke noe ønske her, tar altfor stor plass, og vi har dessuten induksjonskomfyr som krever spesiell bunn. Vi er sikkert ikke alene om dét.

Bortskjemt? Ja, absolutt.

Du har det meste tydeligvis. :-)

Skrevet

''

Tja, du får en syvende sans hvis du er medlem av fagforeningen ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...