Gå til innhold

Kjøpe brukt mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å kjøpe mobil brukt? Hvordan kan man gardere seg mot at det er tyvegods f.eks.?

Skrevet

Nei, har tenkt på det noen ganger, men tør ikke å kjøpe brukt. De har så kort levetid uansett.

Skrevet

Om selger kan fremlegge papirene og kviteringen på tlf, er du vel rimelig safe :0)

Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig å gardere seg mot at det er tyvegods, jeg... men ikke bry deg om det, da, du kjøper jo selvsagt i god tro...

Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig å gardere seg mot at det er tyvegods, jeg... men ikke bry deg om det, da, du kjøper jo selvsagt i god tro...

Jeg kommer neppe til å kjøpe brukt, som cathlin sier har de jo så kort levetid uansett.

Skrevet

Jeg kommer neppe til å kjøpe brukt, som cathlin sier har de jo så kort levetid uansett.

Okay, ditt valg. =)

Beste er jo å vente på et tilbud da... sånn pakke hvor du tegner abbonnement og får telefon med... tror det blir billigst.

Skrevet

Jeg kjøpte brukt mobil på finn for noen årsiden. Min mobil hadde blitt stjålet på ferie, og jeg hadde fortsatt bindingstid på over et halvt år, så det var uaktuelt å kjøpe en ny til fullpris.

Det fungerte veldig bra.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke være sikker på at det ikke var tyvgods, men jeg mailet med henne jeg kjøpte av for å prøve å kartlegge litt, og hun virket seriøs. Mobilen var full av hennes bilder og lydklipp også, så jeg tror ikke hun var en kynisk tyv akkurat. ;)

Skrevet

Okay, ditt valg. =)

Beste er jo å vente på et tilbud da... sånn pakke hvor du tegner abbonnement og får telefon med... tror det blir billigst.

Nå har jeg et abonnement jeg er veldig fornøyd med da så jeg er ikke så interessert i å bytte abonnement...

Skrevet

Kjøp lokalt, fra noen som selger innenfor kjørbar distanse og hvor du kan plukke opp mobilen selv.

Ingen fullstendig garanti, men sikrere når man kan se personen som selger :-)

Skrevet

Kjøp lokalt, fra noen som selger innenfor kjørbar distanse og hvor du kan plukke opp mobilen selv.

Ingen fullstendig garanti, men sikrere når man kan se personen som selger :-)

Næmen! Er du her!? Det må være lenge siden! :o) *Klem*

Gjest ViViola
Skrevet

Du ber om å få se kvitteringen for kjøpet.

Jeg har - naturligvis! :-) - kjøpt mobil brukt, den var 4 måneder da jeg kjøpte den. Fikk med garantien på kvitteringa fra forrige eier.

Sparte 2500,- på den handelen. :-)

Skrevet

Nå har jeg et abonnement jeg er veldig fornøyd med da så jeg er ikke så interessert i å bytte abonnement...

Det er ikke nødvendig å bytte abbonement for å kjøpe mobil med abbonement, du kan bare videreføre det samme abbonementet som du allerede har. ;)

Skrevet

Det er ikke nødvendig å bytte abbonement for å kjøpe mobil med abbonement, du kan bare videreføre det samme abbonementet som du allerede har. ;)

Men mange nye telefoner er jo operatørlåst?

Skrevet

Men mange nye telefoner er jo operatørlåst?

Ja, men om du likevel ønsker å fortsette med det abbonementet du har spiller det vel ikke noen rolle om telefonen blir operatørlåst?

Skrevet

Ja, men om du likevel ønsker å fortsette med det abbonementet du har spiller det vel ikke noen rolle om telefonen blir operatørlåst?

Kanskje min operatør ikke har den telefonen jeg vil ha... :o) Og kanskje jeg synes det er helt på trynet å betale 3000,- for en mobil... *Nikker*

Skrevet

Kanskje min operatør ikke har den telefonen jeg vil ha... :o) Og kanskje jeg synes det er helt på trynet å betale 3000,- for en mobil... *Nikker*

Javel, men mulighetene er der. Hva du vil gjøre er jo helt opp til deg.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror ikke jeg ville kjøpt brukt mobil fra en privatperson, med mindre det var en jeg kjente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...