idefixa Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Hei! Jeg er LIVREDD for å bli alvorlig, akutt syk på båttur eller flyreise... Tenker at da kan man jo ikke få hjelp, og at man dør pga det... Hjelpe meg, jeg skal snart fly i 10 timer... kommer vel til å være så redd at jeg omtrent tenker på meg en eller annen sykdom.... Noen lure tips? 0 Siter
Gjest whirlwind Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 De som jobber ombord har kunnskaper i førstehjelp. Er det ille kan flyet landet på nermeste flyplass. I tillegg er det ofte helsepersonell blant passasjerene som kan være til hjelp. Det finnes alltid førstehjelpsutstyr både i fly og i båt, og det går an å hente en lege på land. Vi lever ikke i år 1800 :-). Men selvfølgelig er det bedre å bli veldig syk hvis du er i nærheten av et sykehus eller et legekontor :-). Uansett så går det ikke alltid bra da heller, vi er ikke udødelig uansett, dessverre :-( 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Livet byr ikke på garantier og oppe i lufta får en satt det på spissen, selv om det er slik at du statistisk sett har det veldig trygt der. Du poster det på åpent og ikke psykiatri så jeg tolker det dithen at du ikke trenger råd om eventuelle beroligende, men at dette problemet er av en annen type utfordring for deg, men absolutt reelt nok. Kanskje noe av lesestoffet på denne lange turen kunne være noe av Ingvard Wilhelmsen? Livet er et usikkert prosjekt, Sjef i eget liv eller Kongen befaler. Han har jobbet mye med helseangst og hvordan vi tenker og forholder oss til livets uforutsigbarheter, og det å stå best mulig i livet som er så uten garantier. 0 Siter
adelie Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Kanskje du kan si fra til kabinpersonalet, og at en av de kan følge deg opp litt, snakke litt med deg, og muntre deg opp. Forklare hva som skjer osv. Hvis du føler deg tryggere da? Hvis det ikke feiler deg noe spes er det lite sannsynlig at det skjer noe alvorlig underveis, som det ikke fins botemidler for. Du kan sikkert få en pille også, av legen din altså, eller ta deg et glass vin og tenke på hvor deilig det skal bli å komme frem dit du skal! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Blir du akutt syk på et fly, så etterlyser personalet om det er noen av de andre passasjerer som er lege, og ofte er det leger med på flyet. Leger blant passasjerene stiller seg til disposisjon ved alvorlig sykdom hos andre passasjerer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.